Hey All,
Hoe werkt het eigenlijk met service bulletins. Ik kwam erachter dat de voorstelvetnippel op de cardanas naar achter verdwenen is bij mij defender puma '08. Volgens dit bulletin moet dan de hele as vervangen worden?
SSM40851
Defender Front and Rear Propshaft Grease Points
Models : LD - Defender
Title: Defender Front and Rear Propshaft Grease Points
Last Modified: 30-MAR-2009 08:27
Category: Noise/ Vibration
Symptom: 703000 Vibration Concerns
Content Issue: Loose or missing front / rear propshaft grease nipples for Defender 07 MYonward vehicles
Is dat dan een garantiekwestie?
Dank en groet!
Service bulletin vetnippels SSM40851
Service bulletin vetnippels SSM40851
Defender Puma 110, 2.4
Re: Service bulletin vetnippels SSM40851
Normaal worden die dingen in de garantieperiode aangepakt. Is het een bulletin van daarna dan is het voor je eigen rekening tenzij het echt een terugroepactie betreft. Ik geloof dat JLR die 3 gedaan heeft in haar bestaan.
Maar de kruisjes met naaldlagers zijn simpel zat zelf te wisselen dus ik neem aan een vetnippel terugdraaien ook wel zal kunnen. Tenzij het een geperste nippel zou zijn ipv geschroefd maar dan is het kruisje in z'n geheel ook nog steeds zo vervangen.
Maar de kruisjes met naaldlagers zijn simpel zat zelf te wisselen dus ik neem aan een vetnippel terugdraaien ook wel zal kunnen. Tenzij het een geperste nippel zou zijn ipv geschroefd maar dan is het kruisje in z'n geheel ook nog steeds zo vervangen.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Hoi,
de vetnippels van de cardanas zijn gewoon los te koop en simpel er weer op te draaien en kosten ca 2.5 euro bij de dealert (TVK500490). Ook even kijken of je bij de kruisjes geen vetnippels bent kwijtgeraakt.. kan je die gelijk meenemen. Bij mijn 2007 defender zaten de cardan vetnippels er wel op maar van de vier kruisjes waren er 3 verdwenen toen ik hem een paar jaar geleden kocht..
groet
Hans
de vetnippels van de cardanas zijn gewoon los te koop en simpel er weer op te draaien en kosten ca 2.5 euro bij de dealert (TVK500490). Ook even kijken of je bij de kruisjes geen vetnippels bent kwijtgeraakt.. kan je die gelijk meenemen. Bij mijn 2007 defender zaten de cardan vetnippels er wel op maar van de vier kruisjes waren er 3 verdwenen toen ik hem een paar jaar geleden kocht..
groet
Hans
meesterlijk. dank.
Even een check (zal niet al te intelligent zijn). Kan nergens de maat van dat onderdeel vinden en dacht probeer een m6, m8 of m10 (met 45 graden nippel), zonder succes. Maar heeft een puma engelse maten qua draad (sommige onderdelen dan)?
gr!
Gert Jan
Even een check (zal niet al te intelligent zijn). Kan nergens de maat van dat onderdeel vinden en dacht probeer een m6, m8 of m10 (met 45 graden nippel), zonder succes. Maar heeft een puma engelse maten qua draad (sommige onderdelen dan)?
gr!
Gert Jan
Defender Puma 110, 2.4
- RobStewart
... as the bulletin was issued 7 years ago and was withdrawn about 6 months later and only was for a small number of vehicles and your particular vehicle is a 2008 model who's warranty ran out 5 years ago then may I suggest that you try taking your 8 year old light bulb back to Gamma for a refund too 
... or do you really expect Land Rover to pay you € 2,55 inc BTW for a smeer nipple that you should have noticed missing during routine servicing 8 years ago
Rob
... or do you really expect Land Rover to pay you € 2,55 inc BTW for a smeer nipple that you should have noticed missing during routine servicing 8 years ago
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
- Erik Peters
gertjand schreef:meesterlijk. dank.
gr!
Gert Jan
Vetnippels zijn er ook in inch maten.
Toen ik een vetnippel in het schuifstuk van de voorste cardanas van mijn 300 Tdi wilde hebben (er zat af fabriek een klein schroefje in) ben ik naar het landbouwmechanisatiebedrijf hier vlak bij gereden en heb daar wat vetnippels geprobeerd, maar of dat een inch maat of metrische maat weet ik niet meer. (En die kostte ze echt geen € 2,55).
De draad van een vetnippel is doorgaans iets conisch zodat je de nippel vast in het gat kunt draaien.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
ik zag nog een verse nippel liggen en de schuifmaat er even tegenaan gezet: diameter is 10.0 mm en er zit fijne schroefdraad op gesneden met een spoed van 1mm. Ik ben niet zo van de bouten maar het zal dan wel M 10x1 zijn.
Succes bij het klussen!
Hans
Succes bij het klussen!
Hans
Of ff langs de dealer? (Al vragen ze 3 euro, dat is toch nog niks?)
Contribute to the scenery; drive a Land Rover!
Contribute to the scenery; drive a Land Rover!
dank allen.
10mm heb ik liggen dan toch de as maar ff los halen. Dank!
@ Rob, I was hoping they might replace my entire car but no luck then
(zal de volgende keer in NL reageren, lees ik nu pas in je footer).
Nee ik had dat bij de disco 3 nog wel eens dat er iets aan gedaan werd als het een actie van landrover was los van garantie. Gaat me zeker niet om de 3 euro. Gewoon leuk om zelf te doen en interessant. Had een heel assortiment nippels besteld (had ik ook voor de tractor en maaidek ed nodig).
10mm heb ik liggen dan toch de as maar ff los halen. Dank!
@ Rob, I was hoping they might replace my entire car but no luck then
Nee ik had dat bij de disco 3 nog wel eens dat er iets aan gedaan werd als het een actie van landrover was los van garantie. Gaat me zeker niet om de 3 euro. Gewoon leuk om zelf te doen en interessant. Had een heel assortiment nippels besteld (had ik ook voor de tractor en maaidek ed nodig).
Defender Puma 110, 2.4