Nieuw op dit forum

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Peetje-57

Nieuw op dit forum

Berichtdoor Peetje-57 » 06 Mar 2016, 00:46

Ik ben Paul en sinds 4 dagen eigenaar van een Disco 3 uit 2009, mijn eerste LR. Ik was niet direct op zoek naar een LR, maar kwam deze toevallig tegen. Ik heb altijd al een voorliefde gehad voor speciale auto's (heb ook een Citroen DS 21 uit 1972 in concoursstaat), maar deze LR is wel iets unieks. Een geweldige ervaring; nu alleen nog maar op de weg gereden, maar ga binnenkort wel het terrein in. Ik woon in Frankrijk en er zijn hier volop mogelijkheden voor. Tevens zal de auto goed van pas komen om op de camping vastgereden voertuigen los te trekken :D .
Ik heb de auto al aardig door, maar kan 1 ding niet terugvinden in de beschrijving, waarschijnlijk omdat het niet origineel is: een "Webasto" schakelaar links op de tussenconsole. Ik vermoed een standkachel (heb ook zoiets in mijn camper). Zal morgen proberen een foto te plaatsen.
Mss dat iemand me zo al kan helpen.

Landmarcs

Re: Nieuw op dit forum

Berichtdoor Landmarcs » 06 Mar 2016, 09:55

Bonjour Paul,

Alweer iemand in Frankrijk hier bij de LRCH op het forum.
Er lijkt zich een soort tweedeling af te tekenen: die lieden die in Nederland blijven en iets tegen Frankrijk hebben, en de anderen.
Zelf ben ik alleen maar tijdelijk (maar eigenlijk best vaak) in Frankrijk te vinden.

Salutations MarcS

PS Ik ben natuurlijk ook nieuwsgierig naar het waar in Frankrijk ?

JanTD5

Berichtdoor JanTD5 » 06 Mar 2016, 10:26

Welkom hier :D Veel fijn en veilige km's on én off-road natuurlijk.

Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 06 Mar 2016, 10:42

Plezier met je nieuwe tuut toegewenst.

Groet Ron

Landmarcs schreef:Er lijkt zich een soort tweedeling af te tekenen: die lieden die in Nederland blijven en iets tegen Frankrijk hebben, en de anderen.

Geloof dat ik een beetje raar zinnetje vind Marc, ik blijf voorlopig in Nederland maar waarom heb ik dan gelijk wat tegen Frankrijk?
110-Td5 X-tech 2006

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 06 Mar 2016, 11:52

Ron63 schreef:
Landmarcs schreef:Er lijkt zich een soort tweedeling af te tekenen: die lieden die in Nederland blijven en iets tegen Frankrijk hebben, en de anderen.

Geloof dat ik een beetje raar zinnetje vind Marc, ik blijf voorlopig in Nederland maar waarom heb ik dan gelijk wat tegen Frankrijk?

Ik ook.... heb niks tegen frankrijk, prachtig land (op de meeste plekken)..... iets meer tegen fransen (en ook die bij lange na niet allemaal), en veel meer tegen het gezeik er over, met name als het weinig of niks toevoegt :lol:

Welkom op het forum Paul, veel plezier met je Disco en technische vragen stel je het best in het techniek-forum, lees dan vooraf even het sticky topic over de topictitels ;)
gone

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 06 Mar 2016, 14:08

Ron63 schreef:Plezier met je nieuwe tuut toegewenst.

Groet Ron

't Was met een zekere glimlach bedoeld (maar tegelijk toch ook een beetje in aansluiting/vooruitlopend op wat Roger B. schrijft):
Er wordt naar mijn idee iets te vaak afgegeven op de Fransen. Fransen zijn nu eenmaal anders, net als Duitsers of Engelsen. En kennelijk zijn er nogal wat Nederlanders met een moeizame en/of haat-liefde verhouding met die Fransen. Ik mag ze wel ook al verschil ik soms ook enorm van mening. Als je een beetje Frans spreekt en een beetje de gewoonten kent zijn Fransen (gemiddeld) enorm tolerant, als je dan zelf ook maar een aangepaste "Franse" basishouding aanneemt. Ik weet nog dat we in NL een minister hadden (die later burgemeester van Almere werd) die hardop zei dat ze de Fransen niet moest (omdat ze zo arrogant waren) ... persoonlijk vond ik dat dus een erg arrogante opmerking (en ook weinig passend voor een minister).

Anyway: Ik voel me in Frankrijk heel aardig thuis, en ik heb dat gevoel niet echt als ik naar Duitsland ga, of naar Engeland. Zoiets is gauw een zelfbekrachtigend systeem, omdat ik me in Frankrijk thuis voel ga ik er vaker heen en daarom voel ik me er ook weer meer thuis.

Groeten MarcS

PS Nu ik het nog een keertje lees was het overigens wel erg "streng" mbt die mensen die in Nederland blijven, dus lees dit met een korreltje zout

marcenvon

Berichtdoor marcenvon » 07 Mar 2016, 07:52

Ron63 schreef:
MarcS schreef:Er lijkt zich een soort tweedeling af te tekenen: die lieden die in Nederland blijven en iets tegen Frankrijk hebben, en de anderen.

Ron, maak je niet druk om MarcS, om het bij zijn grootste hobby te houden...... Hij spoort niet :twisted: :mrgreen:

Marc
110CS TD5 uit 2002
110CS 2.5NA uit 1983 (verkocht)
P38 4.6 HSE uit 2000 (verkocht)

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 07 Mar 2016, 09:36

LandRover-train.png

D'r zijn d'r niet veel die kunnen zeggen dat ze sporen   :ugeek:

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 07 Mar 2016, 09:50

Zeg altijd maar, elke gek zijn gebrek en ik heb er 100 :)

Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006

Terug naar “Nieuw op het forum”