Hallo,
Na het vervangen van de koppelingsplaat zie ik een kabel loshangen welke in het verleden al eens stukgetrokken is.
Nu heb ik verder geen storing, maar ben toch wel nieuwsgierig waar deze van is.
het is een enkele kabel die uit de dikke kabelboom komt die van links naar rechts over de versnellingsbak loopt.
je kijkt erop als je het luikje weghaalt tussen de voorstoelen.
het kabeltje komt samen met andere 2 kabels bovenop de bak uit die kabelboom.
kleur is geel wit, en er zit nog een enkele stekker aan, en een stukje restkabel
heb er evt een foto van, maar kan hem denk ik hier niet laten zien.
wie kan me helpen?
groet Ralph
defender bj 2009 puma 2.4 kabel vernellingsbak
-
Ralphrutten
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 01 Feb 2015, 14:23
- Locatie: 's-Heerenberg
Re: defender bj 2009 puma 2.4 kabel vernellingsbak
Waar ie voor is? Geen idee, ik heb nog nooit een Puma gezien waarbij er aan dat stekkertje iets verbonden zat. Hangt standaard los. 
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: defender bj 2009 puma 2.4 kabel vernellingsbak
Is dat niet het kabeltje voor de gordelverklikker die in sommige landen zoals Australie verplicht is? Maar in andere landen gewoon loos is dus.... C0100 in het schema als ik mij niet vergis...
Groet Willem
Groet Willem
- vandestraatweg
- Berichten: 83
- Lid geworden op: 09 Mar 2010, 20:12
Re: defender bj 2009 puma 2.4 kabel vernellingsbak
Ralph, na hoeveel km heb jij de koppeling vervangen (ik heb zelf een december 2009 Puma 91K km)
Koppeling begint te rattelen?
Johan
Koppeling begint te rattelen?
Johan
-
Ralphrutten
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 01 Feb 2015, 14:23
- Locatie: 's-Heerenberg
Re: defender bj 2009 puma 2.4 kabel vernellingsbak
Hallo Johan,
de km stand was 170000km, maar er was niets te zien aan de oude koppelingsplaat.
het ratelen(dat de veren eruit willen) is wel weg, maar de plaat was nog lang niet versleten.
Ik heb hem vervangen omdat bij mij het klappen tijdens overschakelen erg is, maar daar is geen verandering in gekomen.
het is bij mij dus dat er te veel speling op de tussenbak zit, dus nu nog uitzoeken waarom dit zo is, en hoe dit te verhelpen is.
groet en succes Ralph
de km stand was 170000km, maar er was niets te zien aan de oude koppelingsplaat.
het ratelen(dat de veren eruit willen) is wel weg, maar de plaat was nog lang niet versleten.
Ik heb hem vervangen omdat bij mij het klappen tijdens overschakelen erg is, maar daar is geen verandering in gekomen.
het is bij mij dus dat er te veel speling op de tussenbak zit, dus nu nog uitzoeken waarom dit zo is, en hoe dit te verhelpen is.
groet en succes Ralph
-
Ralphrutten
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 01 Feb 2015, 14:23
- Locatie: 's-Heerenberg
Re: defender bj 2009 puma 2.4 kabel vernellingsbak
Hallo Johan,
de km stand was 170000km, maar er was niets te zien aan de oude koppelingsplaat.
het ratelen(dat de veren eruit willen) is wel weg, maar de plaat was nog lang niet versleten.
Ik heb hem vervangen omdat bij mij het klappen tijdens overschakelen erg is, maar daar is geen verandering in gekomen.
het is bij mij dus dat er te veel speling op de tussenbak zit, dus nu nog uitzoeken waarom dit zo is, en hoe dit te verhelpen is.
groet en succes Ralph
de km stand was 170000km, maar er was niets te zien aan de oude koppelingsplaat.
het ratelen(dat de veren eruit willen) is wel weg, maar de plaat was nog lang niet versleten.
Ik heb hem vervangen omdat bij mij het klappen tijdens overschakelen erg is, maar daar is geen verandering in gekomen.
het is bij mij dus dat er te veel speling op de tussenbak zit, dus nu nog uitzoeken waarom dit zo is, en hoe dit te verhelpen is.
groet en succes Ralph
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: defender bj 2009 puma 2.4 kabel vernellingsbak
Ralphrutten schreef:de km stand was 170000km, maar er was niets te zien aan de oude koppelingsplaat.
het ratelen(dat de veren eruit willen) is wel weg, maar de plaat was nog lang niet versleten.
Ik heb hem vervangen omdat bij mij het klappen tijdens overschakelen erg is, maar daar is geen verandering in gekomen.
het is bij mij dus dat er te veel speling op de tussenbak zit, dus nu nog uitzoeken waarom dit zo is, en hoe dit te verhelpen is.
Als ik me niet vergis las ik pas dat er bij de "Puma" een "peperkoeken" tussenstuk is (dat dus gelukkig los te vervangen was) ....
.... met wat geluk meldt de auteur van dit "goede nieuws" zich nog.
Groeten MarcS
- Erik Peters
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
- Locatie: Heino
Re: defender bj 2009 puma 2.4 kabel vernellingsbak
Landmarcs schreef:Ralphrutten schreef:de km stand was 170000km, maar er was niets te zien aan de oude koppelingsplaat.
het ratelen(dat de veren eruit willen) is wel weg, maar de plaat was nog lang niet versleten.
Ik heb hem vervangen omdat bij mij het klappen tijdens overschakelen erg is, maar daar is geen verandering in gekomen.
het is bij mij dus dat er te veel speling op de tussenbak zit, dus nu nog uitzoeken waarom dit zo is, en hoe dit te verhelpen is.
Als ik me niet vergis las ik pas dat er bij de "Puma" een "peperkoeken" tussenstuk is (dat dus gelukkig los te vervangen was) ....
.... met wat geluk meldt de auteur van dit "goede nieuws" zich nog.
Groeten MarcS
Hier.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
-
Ralphrutten
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 01 Feb 2015, 14:23
- Locatie: 's-Heerenberg
Re: defender bj 2009 puma 2.4 kabel vernellingsbak
Ik las inderdaad ook dat de steekassen het kunnen zijn die speling krijgen, dus de meenemers die zouden slijten.
effe een domme opmerking, welke meenemers?, ken het principe niet!
effe een domme opmerking, welke meenemers?, ken het principe niet!
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: defender bj 2009 puma 2.4 kabel vernellingsbak
de meenemer is de schijf die aan de buitenzijde op de naaf gebout zit met 5 of 6 boutjes en waar de steekas doorheen steekt onder dat rubber dopje.
deze meenemer heeft een gat met aan de binnenzijde splines waar de steekas met aan de buitenzijde splines doorheen steekt. omdat de meenemer op die manier "vast" op de steekas zit en vast gebout is aan de naaf neemt ie de naaf dus mee als de steekas draait... vandaar de naam
de meenemer is zachter dan de steekas, en slijt daarom eerder dan de steekas. Als je niet TE lang wacht kan het vervangen van alleen de meenemer het probleem op die plek oplossen, als je te laat bent is de steekas toch al (te ver) beschadigd.
deze meenemer heeft een gat met aan de binnenzijde splines waar de steekas met aan de buitenzijde splines doorheen steekt. omdat de meenemer op die manier "vast" op de steekas zit en vast gebout is aan de naaf neemt ie de naaf dus mee als de steekas draait... vandaar de naam
de meenemer is zachter dan de steekas, en slijt daarom eerder dan de steekas. Als je niet TE lang wacht kan het vervangen van alleen de meenemer het probleem op die plek oplossen, als je te laat bent is de steekas toch al (te ver) beschadigd.
gone
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten