Geen cruise control bij aanhanger? Disco2

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Mamaartje

Geen cruise control bij aanhanger? Disco2

Berichtdoor Mamaartje » 01 Mar 2016, 20:00

Een nieuwe maand, een nieuwe vraag :roll:
De afgelopen twee maand stond alles in het teken van het Bikkelweekend en moest alles in no time op, aan en achter de auto komen. Na de nodige tegenslagen was ik in vol ornaat. Apetrots, als een kind zo blij enz.
Tussendoor een gesloten aanhanger op de kop getikt, overgeverfd in een meer passende kleur., helemaal mooi! Op weg naar het Bikkelwekkend bleek mijn auto niet meer in de cruise stand te willen. Vreemd, want toen ik de aanhanger kocht deed ie het nog wel...
Het enige verschil is geweest, dat ik hem leeg heb opgehaald en behoorlijk vol meesleepte naar Havelte. Maar dat zal toch geen reden zijn?
Zonder aanhanger doet de cruis control het wel. :?:

Wie weet wat dot kan zijn?

Groet Danny

Erik Peters

Re: Geen cruise control bij aanhanger?

Berichtdoor Erik Peters » 01 Mar 2016, 20:25

Vermoedelijk zit er een beveiliging in de cruisecontrol gebouwd die er voor zorgt dat niet onbeperkt met vol gas gereden kan worden.
Met (beladen) aanhanger moet de motor harder werken, waardoor je zo'n beetje vol gas rijdt. En dat 'trekt' de cruisecontrol maar even en valt vervolgens uit.

Groet,

Erik.

Edit: Oh, een D2. Tja, bovengenoemd had ik met een 110, 2.25 NA uit '84 met VDO cruisecontrol.
Toch wel belangrijk om model en motortype in de titel te vermelden (of in het bericht zelf).
Laatst gewijzigd door Erik Peters op 02 Mar 2016, 08:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Mamaartje

Berichtdoor Mamaartje » 01 Mar 2016, 20:34

Dank voor je reactie, toch vind ik het vreemd. Het is geen zwaar beladen dubbelasser met een paar kuub hout oid, maar een kwajongensaanhangertje met wat hout en stoeltjes en tafeltjes. Voor een auto die bekend staat als een goede trekker, verbaast mij dit. Er zijn toch ook mensen met een enorme caravan achter hun Disco 2 die fluitende de berg op gaan, met cruis control?

Edward

Berichtdoor Edward » 01 Mar 2016, 20:51

Wellicht is het handig om te vertellen welke wagen je rijdt? :shock: :shock:

Want met een 130 Td4, Range Rover 38a, Range Rover L322, Range Rover L405 en een Discovery 2,3,4 heb ik nog nooit last gehad. :roll: :roll: :roll:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Mamaartje

Berichtdoor Mamaartje » 01 Mar 2016, 20:52

Edward, je hebt gelijk!
Een Discovery 2

Edward

Berichtdoor Edward » 01 Mar 2016, 20:54

Mamaartje schreef:Edward, je hebt gelijk!
Een Discovery 2

Die doet het ook met 4,5 ton aan de haak gewoon op cruisecontrol. ;) Of iig dat hoort ie te doen :lol: :lol:
Edward van Vugt

Mamaartje

Berichtdoor Mamaartje » 01 Mar 2016, 20:58

Dat lijkt mij dus ook! Ik vind het vreemd. En irritant.
Kan het iets te maken hebben met een slechte bekabeling in de aansluiting van de kar?
Daar zit namelijk wel iets :mrgreen: want na elke keer rijden met aanhanger moet ik een nieuw achterlicht zetten en de zekering van de lamp vervangen :shock:

Edward

Berichtdoor Edward » 01 Mar 2016, 21:04

Dat zou iig mij eerste verdachte zijn. Komen de raarste storingen van. Let ff op want de stekkerdoos zit met een stekker aan de bedrading vd wagen. Koop je een originele ben je 80 euri kwijt, koop je een universele "iets" minder. :lol: :lol:

Ik knip gewoon de stekker eraf en soldeer die aan de nieuwe universele stekkerdoos.
Edward van Vugt

Mamaartje

Berichtdoor Mamaartje » 01 Mar 2016, 21:16

Ok, dank voor deze ronde!

fenix2

Berichtdoor fenix2 » 01 Mar 2016, 21:31

Hallo Danny,

Mijn gedachte gaat naar de remlichten van de aanhanger.
Als daar een stroompje doorheen gaat, zou zomaar de cruisecontrol daarop kunnen afschakelen. Alsof je de rem hebt ingetrapt (in de beleving van de cruisecontrol)...
Het komt dus naar mijn mening neer op een wat gammele bekabeling in de aanhanger. Kan ook een massafoutje zijn in de verlichtingsunit van de aanhanger.

succes, Fenna
Afbeelding

Terug naar “Techniek”