graag stel ik ons even aan jullie voor.... en stel direct onze vragen!
Vader, 43 jaar veel pijn door artrose en niet zo autotechnisch
ik ben Moeder van 42 jr met liefde voor de natuur en we hebben
3 prachtige dochters van 4,7, en 12 jaar die graag buitenspelen en samen met ons gezin gaan we dan ook graag de bossen in om te genieten. (Bikkelen zoals jullie dat noemen maar dan op kindvriendelijk nivo
Samen met ons 5jes veilig dwz met gordel off the road naar ons eigen stukje bos rijden is de wens. Daarom hebben we wat vragen aan jullie kenners. We hebben inmiddels ons oog laten vallen op vele advertenties en zien door de bomen het bos niet meer.
We gaan zaterdag 27ste kijken bij een Defender 110 3.5 V8 (1984) met 220.000 km op de teller. Maar ... waar het ons ook een beetje om gaat:
1 Benzine dus nog binnen de overgangs regel oltimer zodat de maandlasten te doen zijn.
2 En als voordeel zie ik dat er een elektrische ontsteking op zit
3 Stuur bekrachtiging
4 Veiligheid: het is 5 deurs dus met vaste bank en waarschijnlijk dus ook gordels. Maar... de verkoper had eerst luxewagen stoelen en bank erin, nu weer tweedehands originele erin maar hij heeft de bank niet vast gezet... is die bank universeel, of kan het zo zijn dat die bank er helemaal niet in past?
5 bij deze defender kregen we foto's waarop te zien is dat er beneden rondom een 8 cm brede traanplaat strip zit, helemaal rondom de auto. Bovenop waar eigenlijk de chassisbalk te zien zou zijn... is dit origineel of om iets te verbergen, en waar zie ik dan de "problemen"?
6 Wat mag een defender van dit type met deze km stand en met uitgedeukte en bijgewerkte schade op alle 4 de hoeken nog kosten?
7 deze defender is nog APK tot 2017 dus we zouden er 1-3-2016 zó mee weg kunnen rijden (misschien naar een lrch dagje?) maar wat zijn de dingen waar ik op moet letten bij aanschaf? Vraag prijs is 9.150 Euro, en dat is iets boven mijn budget....
Kortom, beste leden van dit forum... wie kan me helpen met wat antwoorden op onze vragen. Foto's zijn na sturen.