Voorstel rondje

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Flien

Voorstel rondje

Berichtdoor Flien » 24 Feb 2016, 13:17

Beste forum leden,
graag stel ik ons even aan jullie voor.... en stel direct onze vragen!
Vader, 43 jaar veel pijn door artrose en niet zo autotechnisch
ik ben Moeder van 42 jr met liefde voor de natuur en we hebben
3 prachtige dochters van 4,7, en 12 jaar die graag buitenspelen en samen met ons gezin gaan we dan ook graag de bossen in om te genieten. (Bikkelen zoals jullie dat noemen maar dan op kindvriendelijk nivo :lol: )

Samen met ons 5jes veilig dwz met gordel off the road naar ons eigen stukje bos rijden is de wens. Daarom hebben we wat vragen aan jullie kenners. We hebben inmiddels ons oog laten vallen op vele advertenties en zien door de bomen het bos niet meer.

We gaan zaterdag 27ste kijken bij een Defender 110 3.5 V8 (1984) met 220.000 km op de teller. Maar ... waar het ons ook een beetje om gaat:
1 Benzine dus nog binnen de overgangs regel oltimer zodat de maandlasten te doen zijn.
2 En als voordeel zie ik dat er een elektrische ontsteking op zit
3 Stuur bekrachtiging
4 Veiligheid: het is 5 deurs dus met vaste bank en waarschijnlijk dus ook gordels. Maar... de verkoper had eerst luxewagen stoelen en bank erin, nu weer tweedehands originele erin maar hij heeft de bank niet vast gezet... is die bank universeel, of kan het zo zijn dat die bank er helemaal niet in past?
5 bij deze defender kregen we foto's waarop te zien is dat er beneden rondom een 8 cm brede traanplaat strip zit, helemaal rondom de auto. Bovenop waar eigenlijk de chassisbalk te zien zou zijn... is dit origineel of om iets te verbergen, en waar zie ik dan de "problemen"?
6 Wat mag een defender van dit type met deze km stand en met uitgedeukte en bijgewerkte schade op alle 4 de hoeken nog kosten?
7 deze defender is nog APK tot 2017 dus we zouden er 1-3-2016 zó mee weg kunnen rijden (misschien naar een lrch dagje?) maar wat zijn de dingen waar ik op moet letten bij aanschaf? Vraag prijs is 9.150 Euro, en dat is iets boven mijn budget....

Kortom, beste leden van dit forum... wie kan me helpen met wat antwoorden op onze vragen. Foto's zijn na sturen.

Erik Peters

Re: Voorstel rondje

Berichtdoor Erik Peters » 24 Feb 2016, 13:45

Hou er wel rekening mee dat de auto gedurende de 3 wintermaanden (december, januari en februari) niet op de openbare weg mag komen/staan wil je gebruik maken van overgangsregeling oldtimers (max. €120,-).

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Flien

Berichtdoor Flien » 24 Feb 2016, 13:48

Bedankt Eric, idd 3 maanden geen Defender... maargoed in de winter gaan we niet veel en graag het bos in. Te koud voor mijn man ivm ziekte en zeker ook te fris voor de jonge kids.
Bedankt voor je reactie, onze zoektocht heeft wat foto's opgeleverd, zou je daar naar willen kijken? Je oordeel vellen?
gr Evelyn

Edward

Berichtdoor Edward » 24 Feb 2016, 13:51

Of de achterbank wel of niet origineel is zal ter plekke bekeken moeten worden tenzij je hele goede foto's hebt. traanplaat kan zijn om wat te verbergen maar er zijn ook massa's mensen in LaRo land die dat gewoon mooi vinden. Smaken verschillen.

Neem gewoon iemand mee die ervaring heeft met LaRo's en vooral Defenders. Al was het alleen maar omdat waarschijnlijk geen roze bril op heeft wat je als koper toch snel hebt. ;)

Overigens zie ik geen enkel verband tussen een Defender en veiligheid ;) Gelukkig ga je naar een 110 (OneTen) kijken daar de naam Defender pas in 1989 boven kwam drijven. :lol: :lol:

Het is ook wel handig om te vermelden in welke regio je zit en waar de auto ongeveer staat. :)
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 24 Feb 2016, 16:59

Tja, € 9.000 voor een 32 jaar oude auto lijkt mij veel geld. Daarvoor moet ie verder wel heel goed zijn.
Met een beetje zoeken, en wat geluk, vind je voor dat geld ook een 15 jaar oude ... die dan natuurlijk niet in de overgangs-regeling valt maar in ruil bijna zeker betrouwbaarder is en op diesel rijdt dus weer een stuk goedkoper de kilometers onder zich wegduwt.

Zet je zo'n 15 jarige een paar maanden langer op stal dan is de MRB ook weer wat behapbaarder, en voor de rest betaal je dan (met wat geluk) de komende jaren minder aan onderhoud ... die 32 jaar oude V8 gaat gegarandeerd van alles aan voorzien en onvoorzien onderhoud kosten.

Of te wel: Die mijns inziens hoge prijs is wellicht wel DE prijs voor een V8 want in de overgangsregeling ... maar wanneer komt er weer een nieuwe regeling ? (dan is die prijs ineens een feestprijs). Een op het eerste gezicht dure iets nieuwere auto kan in het gebruik goedkoper uitpakken.

Groeten MarcS

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 24 Feb 2016, 17:51

http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/land ... b9c5b7a618

Voor dat geld en niet zo autotechnisch sowieso bij een garage na laten kijken, en de rekensom van Marc's ook een keertje maken.

Groet Ron

Ps: krijg je die bos hout er ook bij ;)
110-Td5 X-tech 2006

Martijn en Caroline

Berichtdoor Martijn en Caroline » 24 Feb 2016, 18:10

ik weet niet waar jullie wonen, maar wellicht kan je vragen of er een Land Rover rijder in de buurt woont om mee te gaan kijken?
Mocht je richting Randstad wonen, kijk eens bij RonBolleboom.nl hij heeft ons altijd zeer goed geholpen.

En mocht het op een mooi verhaal uitdraaien: stuur het aan het LRCH magazine, redactie@lrch.nl we zien 't graag!
Groeten Martijn Bertram, redactie LRCH magazine

Edward

Berichtdoor Edward » 24 Feb 2016, 18:11

Pwah, dat is een duur hok! :shock: :shock:

Er is geen paneel strak, stoelen en achterbank zijn niet origineel, in het schutbord zie ik linksboven (bestuurderskant) een rotte plek. Dat betekent dat het hele schutbord slecht is, want als ie bovenin rot is zijn de voetbakken waarschijnlijk ook slecht en de a-stijlen ook.

Ik ging voor voor die prijs niet eens kijken........ Ik vind het een restauratieproject en zeker geen starters auto waar je zo mee kunt gaan rijden. :cry:
Edward van Vugt

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 24 Feb 2016, 18:45

auto is in 2010 ingevoerd, laatste tenaamstelling is 15/9/2015. is huidige eigenaar pas sinds kort eigenaar?

Groet Ron

Ps: Soms duurt het zoeken wat langer maar binnen een budget blijven is meestal wel handiger.
110-Td5 X-tech 2006

Edward

Berichtdoor Edward » 24 Feb 2016, 18:47

Ron63 schreef: Soms duurt het zoeken wat langer maar binnen een budget blijven is meestal wel handiger.

Precies! Ken hier iemand met een 127 uit '83 of '84 en die heeft straks nog het originele voorruitframe over. De rest is vervangen :lol: :lol: :lol:
Edward van Vugt

Terug naar “Nieuw op het forum”