Mijn Ninety heb ik eind 2011 geïmporteerd uit de UK, na keuring bij de RDW heb ik een kentekenbewijs gekregen. In 2012 en 2013 de auto APK laten keuren, iedere keer zonder problemen goedgekeurd. Aan de auto in sinds invoering niets gewijzigd.
In 2014 besloten om de auto te schorsen en helemaal aan te pakken. Eindelijk is mijn auto klaar, ga ik er mee naar de plaatselijke garage wordt ie afgekeurd. Wat denk je ? de originele koplampen zaten er in en daar mag je in Nederland niet mee rijden.
Klopt dit? hoe kan het dat de RDW en de vorige garage daar nooit een opmerking over hebben gemaakt.
Wie kan me vertellen of de opmerking van de garage correct is?
Ninety 1986 2.5 benzine RHD engelse koplampen afkeur?
Re: Ninety 1986 2.5 benzine RHD
Engelse koplampen zijn hier inderdaad verboden, hoe hij dan al die tijd gewoon wel door de keuring is gekomen zal komen door desinteresse of laksheid van de desbetreffende keurende instanties.
Wees blij dat je niet plotseling een PAT onderzoek krijgt, die kans zit er namelijk ook in mocht je bij de RDW langs moeten.
Gewoon twee NL koplampen plaatsen en goed laten keuren en weer rijden.
G-J.
Wees blij dat je niet plotseling een PAT onderzoek krijgt, die kans zit er namelijk ook in mocht je bij de RDW langs moeten.
Gewoon twee NL koplampen plaatsen en goed laten keuren en weer rijden.
G-J.
Re: Ninety 1986 2.5 benzine RHD
Gewoon, dat hebben ze niet gezien. Er hoort een bepaald soort E-merk in die koplamp te staan, zo niet: afkeur. En RHD auto's hebben uiteraard geen goedgekeurd glas in de koplamp!
Re: Ninety 1986 2.5 benzine RHD
Mwah, als het niet erger wordt dan dat heb je niks te klagen. setje andere lampen kost iets van 40 euri.
Hang er dan ook gelijk een setje relais achter zodat je lichtschakelaars het wat makkelijker hebben. Lichtversterker heet dat ding in LaRo temen.
Hang er dan ook gelijk een setje relais achter zodat je lichtschakelaars het wat makkelijker hebben. Lichtversterker heet dat ding in LaRo temen.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: Ninety 1986 2.5 benzine RHD
Bedankt voor de info.
Lijkt me inderdaad beter om een nieuwe set lampen te monteren. Ik vind de optie van Edward wel een goede optie.
Groet
Edwin
Lijkt me inderdaad beter om een nieuwe set lampen te monteren. Ik vind de optie van Edward wel een goede optie.
Groet
Edwin
LR Ninety 2.5L benzine 1985
LR Defender Td5 2002
Discovery Td5 2004
LR Defender Td5 2002
Discovery Td5 2004
Re: Ninety 1986 2.5 benzine RHD
Verander ook gelijk je peertjes, deze zijn namelijk in de UK ook anders.
Groet Ron
Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006
Re: Ninety 1986 2.5 benzine RHD engelse koplampen afkeur?
Roger B. schreef:Wat voor peertjes?
Peren? In mijn lampen zaten op een gegeven moment wel paddestoelen
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Re: Ninety 1986 2.5 benzine RHD engelse koplampen afkeur?
Volgens mij zitten er gewoon H4 55W lampen in. Deze wijken niet af van de Nederlandse lampen.
Ik heb vanavond nog even gekeken en er zitten koplampen in met een E nummer maar het geslepen gedeelte is inderdaad anders dan op onze Defender die origineel in Nederland gekocht is.
Ga dit weekend gewoon de koplampen vervangen en dan kan die volgende week goedgekeurd worden. Precies op tijd want vanaf 1 maart mogen we weer rijden !
Ik heb vanavond nog even gekeken en er zitten koplampen in met een E nummer maar het geslepen gedeelte is inderdaad anders dan op onze Defender die origineel in Nederland gekocht is.
Ga dit weekend gewoon de koplampen vervangen en dan kan die volgende week goedgekeurd worden. Precies op tijd want vanaf 1 maart mogen we weer rijden !
LR Ninety 2.5L benzine 1985
LR Defender Td5 2002
Discovery Td5 2004
LR Defender Td5 2002
Discovery Td5 2004
- Erik Peters
- Berichten: 3074
- Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
- Locatie: Heino
Re: Ninety 1986 2.5 benzine RHD engelse koplampen afkeur?
EdwinO schreef:Volgens mij zitten er gewoon H4 55W lampen in. Deze wijken niet af van de Nederlandse lampen.
Ik heb vanavond nog even gekeken en er zitten koplampen in met een E nummer maar het geslepen gedeelte is inderdaad anders dan op onze Defender die origineel in Nederland gekocht is.
Ja en net zoals het 'geslepen' gedeelte anders is, is ook het engelse lampje anders (wel H4 55W, maar) met de lichtbundel naar links omhoog en bij ons gaat de lichtbundel naar rechts omhoog.
Edit: Het verschil zit in het lamphuis doordat het H4 lampje iets verdraaid in het huis zit waardoor de lichtbundel naar links omhoog gaat.
Groet,
Erik.
Laatst gewijzigd door Erik Peters op 25 Feb 2016, 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten