Hallo,
2 weken geleden mijn eerste Landrover gekocht na jaren Volvo te hebben gereden (245, V70 en S80).
Met een slechte start begonnen. Het moest een 7 zits wagen worden, xc70 of een discovery stonden op de shortlist. Na wat rondkijken en proefritten leek de Discovery toch de leukere auto om te rijden. Uiteindelijk is het een zwarte V8 met LPG 245.000km in HSE of Gant uitvoering uit 2002 geworden. Proefrit gemaakt, na laten kijken en gekocht.
Toen begonnen de problemen, misschien hoort het bij een Engelse auto, maar wil het in ieder geval zo veel mogelijk zelf oplossen.
Als eerste de terugrit vanuit Brabant richting Limburg, begeeft de waterpomp het. Veel witte rook en gerammel, direct gestopt en de ANWB gebeld. Gelukkig hebben zij mij goed geholpen, in de tussentijd 3 Land rover gestopt, in ieder geval een warm welkom geheten door mede-fanaten!
Een tip gekregen om de auto in Wessem in onderhoud te doen, goed geholpen door Ralf Bex. Hij heeft de waterpomp vervangen en alles gespoeld. Top service. De kosten komen voor rekening van de verkoper (een handelaar).
Verdere problemen zal ik zelf oplossen. Een ding welke sinds vandaag voorkomt is een schurend geluid vanonder de auto en een trilling. Dit gebeurt alleen indien ik het gas volledig intrap. Zodra ik minder gas geef is het weg. Iemand een idee? Misschien de "kruisjes" wat ik lees?
Groeten,
Perry
P.s. voorstellen gebeurt in het voorstel gedeelte.
D2 Trillen en "schurend" geluid bij versnellen
-
perrysteen
Re: D2 Trillen en "schurend" geluid bij versnellen
Klinkt idd als een kruisje. Even onder de auto. In vrij ztten en evn voelen aan de kruisjes.
Groet Jan
Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
-
Roger B.
Re: D2 Trillen en "schurend" geluid bij versnellen
gezien de km stand vooral aandacht vestigen op het dubbele aan de bakzijde van de voorste cardanas.... greased for life en dat leven is 250 á 300 duizend kilometer ongeveer.
ook niet mee doorrijden als er speling op zit, als ie knapt heb je forse schade aan de (automaat)bak.
ook niet mee doorrijden als er speling op zit, als ie knapt heb je forse schade aan de (automaat)bak.
gone
-
perrysteen
Re: D2 Trillen en "schurend" geluid bij versnellen - Opgelost
Vrijdag bij een garage geweest, de voorste cardanas bleek goed te zijn. Probleem lag bij de tussenbak. Daar zat amper olie in maar wel veel speling. Kon worden afgeschreven.
De garage had gelukkig nog een goede liggen welke vandaag is ingebouwd. Bij een snelheid rond de 50 kn/u is er iets te horen, maar lang niet meer zo erg als voorheen, op de autoweg en snelheden boven 50 is alles stil.
Probleem opgelost.
Het geluid bij 50 km/u zou uit de automaat komen en opgelost zijn met een nieuw filter en nieuwe olie. Dat staat voor volgende week op de agenda.
Probleem opgelost, de auto lijkt nu soepeler te rijden, minder brandstof te verbruiken en veel stiller te zijn.
De garage had gelukkig nog een goede liggen welke vandaag is ingebouwd. Bij een snelheid rond de 50 kn/u is er iets te horen, maar lang niet meer zo erg als voorheen, op de autoweg en snelheden boven 50 is alles stil.
Probleem opgelost.
Het geluid bij 50 km/u zou uit de automaat komen en opgelost zijn met een nieuw filter en nieuwe olie. Dat staat voor volgende week op de agenda.
Probleem opgelost, de auto lijkt nu soepeler te rijden, minder brandstof te verbruiken en veel stiller te zijn.