Defender TD5 2013 - Stuurbekrachtigingshuis

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Senna
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 Nov 2015, 16:42
Locatie: Eindhoven

Defender TD5 2013 - Stuurbekrachtigingshuis

Berichtdoor Senna » 11 Feb 2016, 19:15

Hi allen,

wij zijn op het moment on the road in Afrika, en hebben een vraagje waar hopelijk mensen uit ervaring ons wijzer kunnen maken.

Ons stuurbekrachtigingshuis lekt en maakt een zeurend geluid wanneer je helemaal in draait (uiterste stand), iemand een idee of het kwaad kan hier mee door te rijden..? En wat er kan gebeuren als het helemaal kapot gaat.
(Een dealer en onderdelen zijn niet in de buurt)

Bedankt!

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Defender TD5 2013 - Stuurbekrachtigingshuis

Berichtdoor Edward » 11 Feb 2016, 19:35

Dat zeurende geluid komt meestal van de pomp en/of het overdrukventiel bij volle uitslag (ookwel full-lock genoemd).

Zorg dat het oliereservoir vol blijft en grote kans dat je er wel mee thuis komt. ;)

Goeie reis! :D
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Senna
Berichten: 12
Lid geworden op: 22 Nov 2015, 16:42
Locatie: Eindhoven

Re: Defender TD5 2013 - Stuurbekrachtigingshuis

Berichtdoor Senna » 11 Feb 2016, 19:42

Dat klinkt geruststellend! Bedankt!

paul k
Berichten: 302
Lid geworden op: 10 Sep 2014, 12:30

Re: Defender TD5 2013 - Stuurbekrachtigingshuis

Berichtdoor paul k » 11 Feb 2016, 20:09

Je kan ook zonder stuurbekrachtiging, alleen gaat je pomp dat niet leuk vinden. Gewoon blijven bijvullen.
Er zijn bushcraft verhalen bekend dat er karnemelk is gebruikt toen de atf niet meer te krijgen was onderweg.
Nu weet ik niet of karnemelk dan wel makkelijk te vinden is daar,,,,,, :D :D :D
Def 2004 TD5 130 HCamperPU
def 1986 200tdi HcamperPU
S3a 1983 Santana 88"
S3 1979 Series 3
S2 1961 Dormobile (verkocht)
S1 1954 86"
S1 1955 86"( bouwpakket)


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten