Net een freelander Td4 uit 2002 gekocht (150.000km). Hij heeft het volgende probleem: iedere keer na ongeveer 50 kilometer rijden gaan de TC en DHC Signaallampjes branden en vervolgens vallen de toerenteller/snelheidsmeter/temp voor een tiental seconden uit en de ABS en handrem lampjes gaan dan ook branden. Dit gebeurt enkele malen en daarna blijven de TC en DHC lampjes branden. Tijdens de momenten dat de toerenteller/snelheidsmeter/temp wegvallen is een lichte hapering in de motor te voelen. De motor star prima.
Hoe is dit te verhelpen ?
Erik
Moderatie opmerking: aub in de titel model, motor en bouwjaar vermelden.
FL1 Td4 2002 : Signaallampjes, toerenteller/snelheidsmeter
- RobStewart
Re: FL1 Td4 2002 : Signaallampjes, toerenteller/snelheidsmeter
... my first reaction would be to have a fault code read with T4 (other 3rd party readers are available but not all read the codes
)
The problem sounds like it's in the ABS system but it could be instrument pack too, I would expect the speedometer to drop out but not the rev counter or temperature gauge.
Rob
The problem sounds like it's in the ABS system but it could be instrument pack too, I would expect the speedometer to drop out but not the rev counter or temperature gauge.
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Re: FL1 Td4 2002 : Signaallampjes, toerenteller/snelheidsmeter
Hy, Ik heb met mijn freelander benzine 2002 hetzelfde probleem. Ik heb via de schema,s nog geen oorzaak kunnen vinden. Heeft u de inmiddels de oplossing dan wil dat graag weten. Bij voorbaat dank.
joop@vgorsel.nl
joop@vgorsel.nl