De Sjaak

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
De Sjaak

De Sjaak

Berichtdoor De Sjaak » 10 Feb 2016, 00:32

ff voorstellen, ik ben een vader van twee zonen (17 + 18). Beiden hebben hun rijbewijs dus daar hoort een auto bij :o
Gezien ze toen ze klein waren vervoerd werden met div LR's is het virus erin geslopen. Beide hebben hard gewerkt en de centen bij elkaar gebuffeld met als resultaat dat er een Freelander voor de deur staat (2004). Nu ben ik dus "De Sjaak" :roll:
Tijdens de rit naar huis bleef de motor een tikkende klep hebben en houden, vervolgens ging het amber motor lampje branden en bij bijna thuis komst besloeg de auto tweemaal spontaan. Ik voel aan mijn water, eksterogen, mijn verloren haren dat er werk aan de winkel komt :oops: .
Vroeger toen ik zelf nog jong en hoe zal ik het noemen "nog niet zo ervaren" was had ik gelukkig zo een dikke bijbel met plaatjes van mijn RR, ieder boutje en moertje stond erop. Alles heb ik in de loop der jaren wel in en uit elkaar gehad. Nu is mijn vraag als iemand dit leest, is er ook zo een boek te verkrijgen van de Freelander. Ik ben bang dat als deze er is hij net zo versleten gaat worden als die van mijn RR.
Ik hoop op werkbare reactie's want als ik mijn mannen begrijp zijn ze nog hele leuke dingen van plan met de auto.
Grtz, De Sjaak (Guillermo)

VeeTee

Re: De Sjaak

Berichtdoor VeeTee » 10 Feb 2016, 08:36

Er is wel een Haynes Workshop Manual voor de Freelander te koop (even googelen).
Het is overgens wel handig als je erbij verteld welk type en motor het betreft.
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 10 Feb 2016, 09:25

weet niet hoe de haynes voor een freelander is, maar vermoed dat daar ook (te) vaak het "go see your dealer" voorbij komt.

van vrijwel elk type is er wel zo'n DVD met partsbook, workshopmanual, en heel veel andere data... ff zoeken bij de gebruikelijke adressen in de uk
gone

JanTD5

Berichtdoor JanTD5 » 10 Feb 2016, 19:54

Welkom hier :D Veel plezier met zijn allen met de nieuwe aanwinst zowel on als off-road.
Zou de mannen maar een overall kadeau doen want dan kunnen ze je mooi helpen met sleutelen :lol: :lol:

Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.

Terug naar “Nieuw op het forum”