Deurhendel exterieur 110

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Whitehorse

Deurhendel exterieur 110

Berichtdoor Whitehorse » 27 Jan 2016, 12:27

De rechter deurhendel van mijn 110 uit 1985 is stuk.
Nu vind ik wel hendels met nummer MXC7652, maar ik zie hem alleen opgegeven vanaf 1987...en vanaf chassisnr. Aa270227 tot A622423 , terwijl ik VIN BA227896 heb.
Ik vermoed sterk dat het net is als met andere onderdelen, dus dat het oké is, maar kan iemand het bevestigen?
http://klassiekevolvo.jouwweb.nl/land-rover-110

Landmarcs

Re: Deurhendel exterieur 110

Berichtdoor Landmarcs » 27 Jan 2016, 14:50

Bonjour Tom,

Het zou maar zo kunnen dat er wellicht een keertje nieuwe deuren in je auto gezet zijn ?
Het vraagt dus wel even wat extra aandacht wat je nodig hebt.
Ik heb overigens geen idee of de "push-button" deurhandels door de jaren heen nog veel verschillen.

Groeten MarcS

Whitehorse

Berichtdoor Whitehorse » 27 Jan 2016, 16:38

Bonjour Marc! Leuk van je te horen, alles goed?
Aan de staat van de deuren te zien zijn ze origineel (net als de rest van de "bagnole" trouwens)! :oops:
Ik gok het erop, ik heb hem bij RLD gevonden voor 15 euri's dus voor dat geld maak ik hem eventueel wel pas!
Nou nog zien dat ik de oude eraf krijg! :lol:

Joep Weijers

Berichtdoor Joep Weijers » 27 Jan 2016, 17:34

Leuk verslag op je website! De push button deuren die op jouw auto zitten zijn niet de originele. Voor 1987 hadden ze namelijk de lift-up handle deuren (zo ook mijn 86er 110, VIN BA24****). Dat de nieuwere deuren doorgeroest zijn, is geen verrassing; daar hebben ze allemaal last van. In dit geval verwacht ik dat MXC7652 wel het goede part is. Nog nieuwere deuren hebben CXB500200PMA, welk onderdeel 10x zo duur is.

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 27 Jan 2016, 18:42

Ik las op de website dat de knop was afgebroken, dit komt vaker voor, lees dit maar eens.
Als je een andere deurhendel (met knop) hebt kun je alleen de knop overzetten in de oude handgreep.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Whitehorse

Berichtdoor Whitehorse » 27 Jan 2016, 19:48

Dank Joep en Erik! Ik ben weer wat wijzer!
Ik moet maar eens even kijken of het mogelijk is om het hele handvat te vervangen,ik ben bang dat de rest net zo gaar is...
Met een korte kruiskopschroevendraaier moet het net lukken om de smalle kant los te maken, de andere kant zit dus blijkbaar met een borgring vast.
Die ga ik morgen eens zoeken?

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 27 Jan 2016, 22:44

Whitehorse schreef:Ik moet maar eens even kijken of het mogelijk is om het hele handvat te vervangen,ik ben bang dat de rest net zo gaar is...
Dat kan wel, heb ik ook gedaan, maar het zou kunnen dat je de 2 schroefjes niet los krijgt omdat het messing busje dat in het handvat gegoten is dol draait in het gare handvat.
Whitehorse schreef:Met een korte kruiskopschroevendraaier moet het net lukken om de smalle kant los te maken, de andere kant zit dus blijkbaar met een borgring vast.
Nee, die zit ook met een schroefje vast. Het borgringetje zit alleen aan de knop (bekijk de foto's maar eens, of lees het hele topic eens door).

Groet,

Erik
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Whitehorse

Berichtdoor Whitehorse » 28 Jan 2016, 08:15

Dank Erik, ik ga er uit komen zo! Heerlijk dit forum!

Whitehorse

Berichtdoor Whitehorse » 05 Feb 2016, 15:42

Even terug melden: de nieuwe handgreep zit erop, maar ik moest eerst nog een nieuw slotje bestellen, de oude ging echt niet meer uitelkaar! Volledig aan elkaar gerot dus!
Als je (zoals ik) geen zin hebt om het subframe van de ruitbediening los te maken is het trouwens nog wel een priegelwerkje om de boel los en weer vast te krijgen..vooral het terugzetten van de twee borgclipjes is geinig!!
Nogmaals dank voor de hulp!

Terug naar “Techniek”