Ik wil binnenkort eens gaan proefrijden met een 110.
Zijn er zaken die ik tijdens zo'n rit makkelijk zelf kan testen om te weten of ik een goede defender aan zou schaffen? Ik denk bv aan de remmen, koppeling, versnellingsbak etc.
Of zou ik voor aanschaf hem beter bv door de anwb laten controleren?
Ik zou wel via een dealer kopen maar heb geen ervaring met defenders.
Testen tijdens proefrit
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Testen tijdens proefrit
beter bij een specialst/dealer laten keuren dan bij de ANWB... specialisten weten waar op te letten en wat normaal is en wat niet.
tja.. zo even uitleggen hoe een en ander hoort te voelen en klinken is verdomd lastig... verder mag ie nergens lekken, spelingen moeten ok zijn, dingen die vast horen te zitten moeten vastzitten etc en alles moet naar behoren funktioneren....
welke regio ga je zoeken, wellicht dat iemand met je mee wil/kan die zonder rose bril de auto kan beoordelen.
verder zeg ik altijd dat ik wel kan zien of ie slecht is, maar niet of ie goed is... sommige dingen zie of voel/hoor je nou eenmaal niet zo even in een kleine check
tja.. zo even uitleggen hoe een en ander hoort te voelen en klinken is verdomd lastig... verder mag ie nergens lekken, spelingen moeten ok zijn, dingen die vast horen te zitten moeten vastzitten etc en alles moet naar behoren funktioneren....
welke regio ga je zoeken, wellicht dat iemand met je mee wil/kan die zonder rose bril de auto kan beoordelen.
verder zeg ik altijd dat ik wel kan zien of ie slecht is, maar niet of ie goed is... sommige dingen zie of voel/hoor je nou eenmaal niet zo even in een kleine check
gone
Re: Testen tijdens proefrit
Wat voor een type ga je kijken?
Re: Testen tijdens proefrit
Ik heb op gaspedaal.nl een 110 in Nijmegen zien staan. Dat model zou wel mijn voorkeur hebben.
Ben nog in de start fase en aan het bedenken wat er allemaal bij komt kijken. Ook kwa kosten.
De hoge wegenbelasting is natuurlijk ook een dingetje.....
Ben nog in de start fase en aan het bedenken wat er allemaal bij komt kijken. Ook kwa kosten.
De hoge wegenbelasting is natuurlijk ook een dingetje.....
Re: Testen tijdens proefrit
Dat begrijp ik, maar er zijn meerdere types:
Td5
300tdi
200tdi
serie 3 stage 1
v8
bultneus

Td5
300tdi
200tdi
serie 3 stage 1
v8
bultneus
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Testen tijdens proefrit
Tja het kenmerk "een defender" laat er aan aantal uit je lijstje afvallen 
gone
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: Testen tijdens proefrit
Roger B. schreef:Tja het kenmerk "een defender" laat er aan aantal uit je lijstje afvallen
Met http://www.gaspedaal.nl/Land-Rover/?trf ... 2&srt=bj-a
krijg je erg veel (en een heel klein beetje "vervuiling", o.a. iets met 110 pk).
Groeten MarcS
Re: Testen tijdens proefrit
Gewoon het Land Rover Kompas bestellen in de clubshop:
http://lrch.nl/clubshop
Kost minder dan een tientje en geeft allerlei aankoop tips. Ook dingen waar je op moet letten als je net als jij van plan bent om een testritje ergens te gaan maken.
Heb er zelf veel aan gehad. Het maakt je ook wegwijs in al die motornummers en typen.
veel succes!!
groetjes,
Vivian
http://lrch.nl/clubshop
Kost minder dan een tientje en geeft allerlei aankoop tips. Ook dingen waar je op moet letten als je net als jij van plan bent om een testritje ergens te gaan maken.
Heb er zelf veel aan gehad. Het maakt je ook wegwijs in al die motornummers en typen.
veel succes!!
groetjes,
Vivian
Re: Testen tijdens proefrit
De landrover kompas ga ik zeker bestellen dit weekend als de site weer hersteld is. Hopelijk heb ik dat dan snel in huis.
Vandaag heb ik in een 110 SW SE gereden. Hij is van 9-2008, heeft 139000 gelopen en kost zo'n 35000 euro.
Het was de eerste keer dat ik in een defender reed. Ik heb alleen wat rijervaring met een defensie MB en eigenlijk rijd het wel vergelijkbaar.
Voor mijn gevoel reed hij goed en de auto lijkt me in een goede staat.
Wel was er bij het snel op laten komen van de koppeling een lichte 'bonk' te horen (lastig te beschrijven), die ik uiteraard niet ken van mijn normale auto. Volgens mij is het gewoon de zwaarde koppeling van de auto. Geen idee of dat normaal is. Herkend iemand dit?
Vandaag heb ik in een 110 SW SE gereden. Hij is van 9-2008, heeft 139000 gelopen en kost zo'n 35000 euro.
Het was de eerste keer dat ik in een defender reed. Ik heb alleen wat rijervaring met een defensie MB en eigenlijk rijd het wel vergelijkbaar.
Voor mijn gevoel reed hij goed en de auto lijkt me in een goede staat.
Wel was er bij het snel op laten komen van de koppeling een lichte 'bonk' te horen (lastig te beschrijven), die ik uiteraard niet ken van mijn normale auto. Volgens mij is het gewoon de zwaarde koppeling van de auto. Geen idee of dat normaal is. Herkend iemand dit?
Re: Testen tijdens proefrit
De bonk kan duiden op speling in de aandrijflijn, variërend van versleten meenemers (zeer waarschijnlijk), uitgelopen spiebanen vd steekassen, versleten kruisjes in de cardan (of losse bouten vd cardan), speling in dif, speling in tussenbak, noem maar op! Het is zeker de moeite waard om dit verder uit te zoeken, sommige dingen zijn kostenloos op te lossen (bijv boutjes vd cardan aandraaien), andere dingen kosten in meer of mindere mate geld.
130 HCPU TD5 MY2000
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten