kaderbesluit MRB rijksoverheid overgangsregeling en meer..

Van alles en nog wat ... off-topic mag, maar wel graag met oog voor de huisregels!
LaRo 88 AE

kaderbesluit MRB rijksoverheid overgangsregeling en meer..

Berichtdoor LaRo 88 AE » 13 Jan 2016, 21:02

Interessante kost wat betreft de aanpassing van de oldtimer overgangsregeling icm de evenementenregeling.
Zoals ik het lees is de evenementen regeling nu enigszins versoepeld en kunnen we nu gebruik maken van de evenementenregeling zonder de auto extra te schorsen (zoals nodig was in 2015) . Het betreft dus auto`s die gebruik maken van de overgangsregeling.
maximaal 2 dagen mag je benutten anders moet je toch weer schorsen.

Voor het geld is het niet zo`n vooruitgang maar het scheelt wel wat gedoe met schorsen en ontschorsen.

Bij de belastingdienst is het nog niet bij iedereen duidelijk, als je ze belt hebben ze hier geen antwoord op dus ik denk dat ze nog geen tijd hebben gehad om de wet aan te passen op de site.

Verder erg veel info over de voorwaarden van de bedrijfsauto's icm de laadruimte. speelt nogal bij de defender 130 momenteel:

https://www.rijksoverheid.nl/documenten ... 2015-1381m
oldtimer regeling evenementen regeling 2016.pdf
(382.37 KiB) 196 keer gedownload

Zie ook:
http://www.weka-financieel.nl/ongestraf ... 5587.lynkx

zie hier onder 5.0:
Samenloop met het overgangsrecht oldtimers
Als gebruik wordt gemaakt van het overgangsrecht oldtimers (artikel 84a, van de wet), mag met het motorrijtuig geen gebruik van de weg worden gemaakt in de maanden januari, februari en december (hierna: winterstop). Hierop is slechts één uitzondering mogelijk, namelijk de dag waarop het motorrijtuig wordt onderworpen aan de Algemene Periodieke Keuring (APK). Op grond van de huidige wet- en regelgeving is het dus niet mogelijk deel te nemen aan de evenementenregeling, ook niet als de tenaamstelling van het motorrijtuig geschorst wordt.
Goedkeuring
Ik keur vooruitlopend op wijziging van de wetgeving goed dat een motorrijtuig waarop het overgangsrecht oldtimers als bedoeld in artikel 84a van de wet van toepassing is, gedurende de winterstop deel kan nemen aan de Evenementenregeling.
Voorwaarden:
Voor deze goedkeuring gelden de volgende voorwaarden.
- Voor het motorrijtuig is artikel 84a van de wet van toepassing;
- Voor het motorrijtuig kan tijdens de winterstop maximaal 2 dagen gebruik worden gemaakt van de Evenementenregeling. Ook indien het motorrijtuig van houder wisselt, blijft deze beperking gelden.
De tenaamstelling van het motorrijtuig hoeft niet geschorst te worden om deel te kunnen nemen aan een “bijzondere gelegenheid”.

groet Bernd

Joep Weijers

Re: kaderbesluit MRB rijksoverheid overgangsregeling en meer

Berichtdoor Joep Weijers » 13 Jan 2016, 22:23

Ik had dit al gelezen in een nieuwsbrief van de FEHAC, maar kon op de site van de belastingdienst niets vinden. Goed om het toch echt op paier te hebben. Ik heb toevallig vandaag ook nog hierover contact gezocht met de belastingdienst via Twitter, alwaar dit ook bevestigd werd:
Overgangsregeling en evenementenregeling.png

Goed om te weten, en gelukkig is het Bikkelweekend precies 2 dagen, dus daar kan men heen met een auto in de overgangsregeling.

Terug naar “Kroeg”