Joris van Ginderen, Range Rover Classic(s)

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Joris_van_Ginderen

Joris van Ginderen, Range Rover Classic(s)

Berichtdoor Joris_van_Ginderen » 12 Jan 2016, 13:40

Hallo allemaal,

zal me even netjes voorstellen: Joris van Ginderen, 35jr oud, zelfstandig ondernemer (Trestec BV), vader van 3 koters en bevlogen autofanaat en -sleutelaar. Ooit een van mijn eerste rijlessen gekregen door Bart Lindeboom, mede LRCH-lid en broer van mijn moeder, in zijn blauwe Range Rover Classic. Na het behalen van mijn rijbewijs is de autogekte toegeslagen. Mijn eerste auto was een 205 GTi, icoon uit de jaren 80-90, fantastische auto en daarom nog steeds in mijn bezit (een paar... :roll: ) Deze 205-jes ken ik van binnen en van buiten, waarbij ik me graag laat uitdagen door er andere motoren in te bouwen. Hieronder enkele foto's van wat creaties die ik op mn naam heb staan. Na het krijgen van kids, moest de sportieve, maar zeer onpraktische 205 ruimte maken voor een grotere auto. Omdat ik ook graag op circuit reed met de snelle Fransoos, reed ik ook regelmatig met trailer.
Ik ben te veel liefhebber om over te stappen naar een duffe familybak... het moest dus wel een toffe en bijzonder familybak worden. Ik kwam uit bij de Range Rover Classic.
Na lang zoeken een mooi roestvrij exemplaar gevonden, die ik nog steeds rijd. (dik 45.000 per jaar) Ik heb hem technisch opgelapt, nadat ik hem laten voorzien van een nieuwe laklaag.

Omdat foto's altijd leuk leesvoer is :lol:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mijn nieuwste project: bedoelt voor offroading en greenlaning.
Prachtig gerestaureerd en geconserveerd belastingvrij chassis met daarop een intens rotte koets. Kortom: perfekt! :mrgreen:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

De kokers waren zo krokant, dat ik besloten heb zowel binnen- als buitenkoker eruit te slijpen en zelf nieuwe te maken van dikwandige koker. Deze dienen gelijk als rock- en treesliders en kunnen wel tegen een stootje.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het begint te vlotten, maar er zit echt vreselijk veel werk in. Ik hoop de 16e hem de eerste keer te kunnen uittesten op de motorcrossbaan in Heerde!

Hieronder nog een paar foto's van wat motorconversies die ik heb gedaan bij 205-jes. Uiteraard niet het merk wat hier wordt vertegenwoordigd, maar mogelijk wel leuk technisch leesvoer.

205 T16. Motorblok: 2.0i 16V Turbo Chargecooler 405 T16. Volledig custom-built in een tijdsbestek van 11 jaar.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

205 CTi 2.0 Turbo 315pk. Motor 2.0i 8V, Citroen Evasion :Volledige zelfbouwmotor (pronkstuk op techniekgebied)
Afbeelding
Afbeelding

205 3.0 V6 24v. Een van de weinige 205-jes met 3.0 V6 op kenteken!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

205 CTi DIMMA 2.0 16V RFS. Motorblok afkomstig uit een Citroen Xsara uit 2002, complete revisie.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

406 coupe 3.0 V6 Turbo. Standaard 3.0 V6 met een Turbo eraan toegevoegd.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik hoop het komende jaar lekker veel te kunnen meerijden met evenementen!

Grt, Joris!

Rangie

Re: Joris van Ginderen, Range Rover Classic(s)

Berichtdoor Rangie » 12 Jan 2016, 20:42

Welkom hier op dit mooie forum.
gave RRC, niet geheel roestvrij bij aanschaf :lol: heb er een stuk of 15 van gehad, vandaar nog steeds mijn nickname Rangie :lol:
205 GTI heb ik in mijn jonge jaren ook gehad, maar niet met zo´n dik blok als die van jou! top!
Gr. Rangie
Range Rover Evoque 2.2 sd4 prestige
'per aspera ad astra'

JanTD5

Berichtdoor JanTD5 » 12 Jan 2016, 21:14

Welkom hier :D Leuke uitdagingen heb je aangepakt.

Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.

Coen83

Berichtdoor Coen83 » 12 Jan 2016, 21:33

Welkom en strak werk! Alles ziet er weer uit als nieuw als jij er klaar mee bent volgens mij! Veel plezier in de modder, daar krijg je nooit genoeg van ;)
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960

tim

Berichtdoor tim » 12 Jan 2016, 22:01

Kijk, dat zijn de betere introductie's!
Textueel alswel fotografisch.

Vraagje, naw van foto 16;
Zou ik een keer van de zomer aldaar inzittend, getooid met mijn zware vintage Ray Ban Aviator en dito Kapitienspet van een oud oom die op een 747 vloog, de vluchttoren op Schiphol mogen aanspreken met de tekst
" Goodevening Flightcontrol , this is Echo Delta Charlie Yellowbird One, preparing for landing on Runway One/ninger, landinggear out, flaps down, please confurm over?"
Ik neem zelf de 27 mc met dito bedrading mee.. :roll:
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

JanTD5

Berichtdoor JanTD5 » 13 Jan 2016, 02:32

tim schreef:Kijk, dat zijn de betere introductie's!
Textueel alswel fotografisch.

Vraagje, naw van foto 16;
Zou ik een keer van de zomer aldaar inzittend, getooid met mijn zware vintage Ray Ban Aviator en dito Kapitienspet van een oud oom die op een 747 vloog, de vluchttoren op Schiphol mogen aanspreken met de tekst
" Goodevening Flightcontrol , this is Echo Delta Charlie Yellowbird One, preparing for landing on Runway One/ninger, landinggear out, flaps down, please confurm over?"
Ik neem zelf de 27 mc met dito bedrading mee.. :roll:

jammer dat ze niet zullen horen op die frequenties Tim :lol: :lol: :lol:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Very_high_frequency

Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.

Joris_van_Ginderen

Berichtdoor Joris_van_Ginderen » 13 Jan 2016, 14:58

Hahaha, lijkt er bijna op, he Tim! hahahaha...
Het heeft ook allemaal een functie, zelfs!
Bovenste display is een AFR/ EGT weergave (uitlaatgassamenstelling en -temperatuur)
Onderste twee displayweergaven geven de inlaatluchttemperatuur weer, vóór en na de chargecooler. Maar los daarvan ziet en voelt het gewoon als een cockpit, hahaha.

Bedankt voor de leuke reacties allemaal. :!:

tim

Berichtdoor tim » 14 Jan 2016, 00:52

:D ;)
Petje af hoor, voor de kennis, kunde en vooral geestdrift.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

NcGroen

Berichtdoor NcGroen » 14 Jan 2016, 12:58

Wauw... Wat een introductie, Tim! Welkom hier en ik hoop dat je veel plezier uit de RR haalt. Het gaat allemaal niet zo snel als die 205'jes van je, maar modder is ook genieten.

Die rode 205 3.0 V6, gast.... wat een prachtige wagen... bijna NSFW tijdens de kantooruurtjes!
Wat een heerlijk gevoel om lekker in je vel te zitten.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 14 Jan 2016, 13:50

Tim...nouja...floris...is die knul die over vliegtuigen begon....

Joris is de techneut die zich voorstelde.....

Wel ff bij de les blijven tijdens het gekwijl :lol: :lol: :lol:
gone

Terug naar “Nieuw op het forum”