Hoi,
Ik heb een dashboard in m'n range rover classic waarvan de kilometerteller niet meer werkt.
https://drive.google.com/open?id=1V4X29 ... K3RnPPjczQ
ik heb een donor RRC waarin andere klokken zitten. weet iemand of dat in z'n geheel om te wisselen is?
https://drive.google.com/open?id=1-HkZG ... u7f1u-FmOg
Groet,
Anton
klokken dashboard RRC om te wisselen?
-
avanbekkem
klokken dashboard RRC om te wisselen?
Anton
NU: RRC 3.9 EFI '91 benzine
Eerder:109 hardtop 2.6, 6 in lijn
-
Roger B.
Re: klokken dashboard RRC om te wisselen?
lees het topic over titels eens door.... (bovenaan in Techniek)
en die googledrive links zijn niet toegankelijk, dus is niet te zien waar je het over hebt....... ja.... als het hetzelfde dash en teller is..... alleen met veel werk en aanpassen als het bijvoorbeeld een vroege en een late betreft
en die googledrive links zijn niet toegankelijk, dus is niet te zien waar je het over hebt....... ja.... als het hetzelfde dash en teller is..... alleen met veel werk en aanpassen als het bijvoorbeeld een vroege en een late betreft
gone
-
avanbekkem
de titel kan niet concreter. bewust RRC in de titel en range rover classic voluit in het bericht t.b.v. vindbaarheid.
de foto's zijn nu als het goed is te openen.
de foto's zijn nu als het goed is te openen.
Anton
-
Roger B.
titel: Model, BOUWJAAR, motortype, beknopte omschrijving van de vraag
zie jij een bouwjaar in je titel?
en als je het genoemde topic gelezen had, dan wist je dat het niet voor de vindbaarheid is, maar voor mensen die alleen topics over "hun"model willen openen en lezen
en als je het genoemde topic gelezen had, dan wist je dat het niet voor de vindbaarheid is, maar voor mensen die alleen topics over "hun"model willen openen en lezen
gone
- RobStewart
... so your instrument pack is post 1987 and pre mid 1990 (up to chassis number GA441003) , and you wish to replace it with a post mid 1990 (from chassis number GA441004) model.
Well the good news is that they are sort of compatible.
The bad news is that they are sort of compatible.
So the plugs are different but the speedo cable is the same, so a bit of creative work should sort it out.
Rob
Well the good news is that they are sort of compatible.
The bad news is that they are sort of compatible.
So the plugs are different but the speedo cable is the same, so a bit of creative work should sort it out.
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Heel inventief.
Maar waarom niet gewoon simpel een setje zoeken die gelijk zijn aan het niet werkende dash ?
Iedereen die RR's sloopt heeft dat spul teveel, veel kan dat niet kosten.
Maar waarom niet gewoon simpel een setje zoeken die gelijk zijn aan het niet werkende dash ?
Iedereen die RR's sloopt heeft dat spul teveel, veel kan dat niet kosten.
-
avanbekkem
Roger B. schreef:titel: Model, BOUWJAAR, motortype, beknopte omschrijving van de vraag
Weet je wat een contradictie is?
"niet voor de vindbaarheid is, maar voor mensen die alleen topics over "hun"model willen openen en lezen"
Dit dus.
Okay,bouwjaar, van welk onderdeel wil je het bouwjaar weten?
Hoe ouder de auto hoe meer jaartallen te geven zijn van 1 auto. En landrover is zelf ook niet altijd even consequent met gebruikte materialen in 1 bouwjaar.
Maar goed, ik had wel een bereik kunnen geven. Vermoedelijk tussen 1989 en 1992.
Een bouwjaar is betrekkelijk, zeg het met foto's.
Anton
-
avanbekkem
Hoi Rob en dyngo,
Dank voor jullie inhoudelijke reactie. Daar vaart het forum wel bij.
Deze klokken zitten toevallig in de donorauto. Maar als het (iets) afwijkt, is het idd niet eenvoudig om over te zetten. Dan komt er weer een bouwjaar bij.
Dan ga ik idd opzoek naar een andere km teller of complete unit van hetzelfde modelletje.
Groet,
Anton
Dank voor jullie inhoudelijke reactie. Daar vaart het forum wel bij.
Deze klokken zitten toevallig in de donorauto. Maar als het (iets) afwijkt, is het idd niet eenvoudig om over te zetten. Dan komt er weer een bouwjaar bij.
Dan ga ik idd opzoek naar een andere km teller of complete unit van hetzelfde modelletje.
Groet,
Anton
Anton
-
Roger B.
avanbekkem schreef:Roger B. schreef:titel: Model, BOUWJAAR, motortype, beknopte omschrijving van de vraag
Weet je wat een contradictie is?
"niet voor de vindbaarheid is, maar voor mensen die alleen topics over "hun"model willen openen en lezen"
Dit dus.
Contradictie: tegenstrijdigheid.... Dat is het niet, want die mensen zoeken niet naar topics over "hun"model, maar scannen de meest recente (of hun ongelezen) topics en willen dan alleen topics openen die over hun model gaan....dus daarom in de titel.
Okay,bouwjaar, van welk onderdeel wil je het bouwjaar weten?
Hoe ouder de auto hoe meer jaartallen te geven zijn van 1 auto. En landrover is zelf ook niet altijd even consequent met gebruikte materialen in 1 bouwjaar.
Maar goed, ik had wel een bereik kunnen geven. Vermoedelijk tussen 1989 en 1992.
Tja... niet alle oudere Land Rovers zijn samenraapsel van modeljaren... maar goed... Bouwjaar dat van toepassing is op het deel waarover je vraag gaat dan....... in dit geval met een tellerunit uit 89 en een uit 92 zou je titel bijv. kunnen zijn: RRC 92 V8 : Past tellerunit uit RRC 1989 ?
Een bouwjaar is betrekkelijk, zeg het met foto's.
Ook dat kan, maar die zie je niet in de topictitel (in je topic ook niet, daarvoor moet je weer heen en weer klikken naar een andere site
gone
-
avanbekkem
Hoi Roger,
Ik heb vandaag in de file van m'n werk naar huis ook nagedacht over je bericht en over uniformiteit en directe herkenbaarheid van topics. Ik ben database marketeer en weet dus wat de waarde is van goede data.
Ik heb in m'n werk ook verschillende naming conventions bepaald voor verschillende velden, maar uniformiteit is lastig. Ik heb dit opgelost door belangrijke sleutel velden als keuzelijst veld toe te voegen.
Dit betekent een verplicht veld waarin 1 (of meer) waardes geselecteerd moeten worden.
Is het misschien een optie (indien technisch mogelijk in dit forumplatform) om naast het onderwerp een verplicht keuzelijstveld toe te voegen waarin het autotype geselecteerd moet worden waarbij je de RRC bv als 3 modellen weergeeft. De drie deurs en de 2 typen 4 deurs.
Je zou ook 2 keuzelijst velden toe kunnen voegen, model en bouwjaar, maar dan heb je een extra veld en zo concreet hoeft het volgens mij niet.
Evt. Zou het onderwerp dan misschien automatisch (technisch) opgebouwd kunnen worden door de combinatie van velden, dat je het model type als eerste in het onderwerp laat verschijnen, maar als mensen kunnen filteren op modeltype is dat ook heel goed werkbaar.
Een beetje off topic maar wel een teken van goede wil.
Groet,
Anton
Ik heb vandaag in de file van m'n werk naar huis ook nagedacht over je bericht en over uniformiteit en directe herkenbaarheid van topics. Ik ben database marketeer en weet dus wat de waarde is van goede data.
Ik heb in m'n werk ook verschillende naming conventions bepaald voor verschillende velden, maar uniformiteit is lastig. Ik heb dit opgelost door belangrijke sleutel velden als keuzelijst veld toe te voegen.
Dit betekent een verplicht veld waarin 1 (of meer) waardes geselecteerd moeten worden.
Is het misschien een optie (indien technisch mogelijk in dit forumplatform) om naast het onderwerp een verplicht keuzelijstveld toe te voegen waarin het autotype geselecteerd moet worden waarbij je de RRC bv als 3 modellen weergeeft. De drie deurs en de 2 typen 4 deurs.
Je zou ook 2 keuzelijst velden toe kunnen voegen, model en bouwjaar, maar dan heb je een extra veld en zo concreet hoeft het volgens mij niet.
Evt. Zou het onderwerp dan misschien automatisch (technisch) opgebouwd kunnen worden door de combinatie van velden, dat je het model type als eerste in het onderwerp laat verschijnen, maar als mensen kunnen filteren op modeltype is dat ook heel goed werkbaar.
Een beetje off topic maar wel een teken van goede wil.
Groet,
Anton
Anton