Haperend achter/rem licht Defender TD5
Haperend achter/rem licht Defender TD5
Hoi , ik wil graag een ervaring delen , scheelt misschien iemand zoekwerk in de toekomst. Mijn achterlicht deed het normaal en mijn remlicht brande iets minder maar als ik mijn licht aan had en dan remde ging aan een kant alles uit ? Ik dacht aan een slechte massa , maar massa goed , lampje goed , stroom op de kabels goed. Toen ik het lampje naar achter duwde om het te verwijderen ging het goed brande , dus ik dacht ff de contactjes een btje verbuigen maar dat hielp niks. Ik heb een nieuw achterlichtje gemonteerd 6,25 €
en het is opgelost. Sommige dingen van een Defender kosten echt geen drol.
Groeten Frank
-
Roger B.
Re: Haperend achter/rem licht Defender TD5
kost geen drol en is ook je reinste rotzooi
ken iemand die van ellende toch maar LED lampjes achter op zijn defender (en voorop dus ook maar) gezet heeft omdat ie het na jaren geklooi met niet of slecht werkende achterlichtjes zat was
ken iemand die van ellende toch maar LED lampjes achter op zijn defender (en voorop dus ook maar) gezet heeft omdat ie het na jaren geklooi met niet of slecht werkende achterlichtjes zat was
gone
Ach, dat valt wel mee hoor: mijn defender had al water in de achteruitrijlamp toen die nieuw was, heel slim: zo komt er vrijwel geen water meer bij.
-
Landmarcs
Roger B. schreef:...
ken iemand die van ellende toch maar LED lampjes achter op zijn Defender ...
D'r zijn nog een paar goede redenen om voor LED te kiezen zelfs als je verlichting (nog) geen kuren heeft
- (en maar een die er tegen pleit):
+ LED trekt heel veel minder stroom (die door de fameuze lichtschakelaar moet)
+ ook LED is niet echt duur
Er tegen ... :
– LED is er in op origineel lijkende bolletjes maar ... de uitstraling (letterlijk) is toch nogal BlingBling
Groeten MarcS
Ja idd , de kwaliteit is wel -0 , die led is wel mooi maar nog prijzig , misschien iets voor volgend jaar zo'n setje. De keurmeester zat ook al te goochelen om m,n koplampen goed te krijgen. Voor de rest alles in orde ,ik was n btje bang voor de roetmeting omdat er af n toe n pluimpje komt als die hard moet werken. 
-
Landmarcs
Taz schreef:Ja idd , de kwaliteit is wel -0 , die led is wel mooi maar nog prijzig , misschien iets voor volgend jaar zo'n setje. De keurmeester zat ook al te goochelen om m,n koplampen goed te krijgen. Voor de rest alles in orde ,ik was n btje bang voor de roetmeting omdat er af n toe n pluimpje komt als die hard moet werken.
Wipac LED licht komt op ± 3x geen drol, dus is nog steeds niet echt prijzig.
Het is "prijziger" als iemand achter je je achterlicht en/of remlicht te laat ziet en je vervolgens van de weg rijdt.
En met wat geluk hoef je verder vele jaren niet meer naar je lichtjes om te kijken.
(Ik moet nu zelf nog een paar LED lampjes in de kentekenplaatverlichting hebben, kan die ook geen APK-afkeur meer vormen.)
Groeten McS
Landmarcs schreef:Wipac LED licht komt op ± 3x geen drol, dus is nog steeds niet echt prijzig.
Ja je hebt helemaal gelijk , er zijn genoeg mensen die de kleine remlichtjes van de Defender niet opmerken
Landmarcs schreef:Taz schreef:Ja idd , de kwaliteit is wel -0 , die led is wel mooi maar nog prijzig , misschien iets voor volgend jaar zo'n setje. De keurmeester zat ook al te goochelen om m,n koplampen goed te krijgen. Voor de rest alles in orde ,ik was n btje bang voor de roetmeting omdat er af n toe n pluimpje komt als die hard moet werken.
Wipac LED licht komt op ± 3x geen drol, dus is nog steeds niet echt prijzig.
Het is "prijziger" als iemand achter je je achterlicht en/of remlicht te laat ziet en je vervolgens van de weg rijdt.
En met wat geluk hoef je verder vele jaren niet meer naar je lichtjes om te kijken.
(Ik moet nu zelf nog een paar LED lampjes in de kentekenplaatverlichting hebben, kan die ook geen APK-afkeur meer vormen.)
Groeten McS
Ik heb 3 jaar geleden alles (behalve koplampen) vervangen door LED, uiterlijk lijkt het prima op origineel, de "letterlijke" uitstraling als ze aan zijn is inderdaad anders - maar wel (veel) meer licht, beter dus. Een setje van 8 - 4x knipper, 2x stads, 2x achter/rem - kostte me €120, dat is per lampje natuurlijk iets duurder dan die ruim €6, maar gaat ook veel langer mee. In de 3 jaar daar voor had ik al 3 x meerder van die "geen drol" lampjes vervangen (door gelijke "geen drol"). Nu geen omkijken meer naar.
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)
> www.titunet.nl <
-
Roger B.
Taz schreef:Landmarcs schreef:Wipac LED licht komt op ± 3x geen drol, dus is nog steeds niet echt prijzig.
Ja je hebt helemaal gelijk , er zijn genoeg mensen die de kleine remlichtjes van de Defender niet opmerken. Ze hadden hier op dit moment alleen zo'n complete set , maar ik zie nu dat je ze ook los kunt bestellen
, maarja t moest ff vlug.
persoonlijk zou ik ze gelijk allemaal vervangen
gone
Nadeeltje van led is wel dat je in de winter met sneeuw of ijzel iedere 50 kilometer je lampen schoon kunt maken. De warmte ontwikkeling is nul en sneeuw, ijzel en viezigheid blijft er erg makkelijk ophangen waardoor je zichtbaarheid heel hard afneemt ipv toeneemt..........
Been there, had that.....
Overigens zit er een groot kwaliteitsverschil in lampen van Wipac of die van Bolt on bits. De laatste zijn veel beter. De Wipacs heb ik toch vrij regelmatig mogen vervangen......
Leds mogen dan wel een lang leven hebben, de printpaat waar ze opzitten allesbehalve. Dat is bij de motort reden geweest om weer "analoog" te rijden.

Been there, had that.....
Overigens zit er een groot kwaliteitsverschil in lampen van Wipac of die van Bolt on bits. De laatste zijn veel beter. De Wipacs heb ik toch vrij regelmatig mogen vervangen......
Leds mogen dan wel een lang leven hebben, de printpaat waar ze opzitten allesbehalve. Dat is bij de motort reden geweest om weer "analoog" te rijden.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968