Welk adres voor revisie Puma motor?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
jjvhn

Welk adres voor revisie Puma motor?

Berichtdoor jjvhn » 05 Jan 2016, 02:05

Hallo allemaal!

Wij zijn in de gelukkige omstandigheid dat we een jaar met onze Landrover de wereld over zijn gereisd en onze auto is nu op weg naar Nederland.

Wij hebben een Landrover 130, 2.4 lt 4 cilinder (de Puma Motor) en hij is uit het jaar 2012 en heeft nu 60.000 km op de teller. Helaas is onze auto in Argentinie ermee opgehouden. Onze motor is gechipt (was hij al toen we hem kochten) en ik denk dat we in Argentinie heel erg slechte diesel hebben getankt.

Tijdens het rijden viel opeens alle druk en vermogen weg en rook ik een verbrande lucht. We zijn meteen gestopt en er was overal olie. Het leek erop dat de olie "gesproeid" was, er waren overal spetters. De auto heeft daarna geen olie meer gelekt. Voor dat dit gebeurde hadden we wel een erg harde ouderwetse diesel ratel.

Maar goed nadat we gestrand waren dachten we dat het een ontsteking was die niet goed was want tijdens het testen, (een voor een het kabeltje eruit) kwamen we erachter dat de eerste cilinder, degene aan de voorzijde van de auto, niks deed en toen we hem aan de computer hingen gaf die dat ook aan. Na lang zoeken een nieuwe cilinder gevonden maar we hadden direct hetzelfde probleem.

Kortom de angst is dat het probleem dieper in de motor zit.

Mijn vraag is, wie weet een goed adres voor een (gedeeltelijke) motor revisie? Via via kreeg ik Bas4cars aanbevolen. Onze auto komt 10 febrauri aan en dan willen we hem natuurlijk het liefste zo snel mogelijk weer rijdend hebben.

Alvast veel dank voor de hulp.

Hartelijke groet,

Jasper van het Nederend

VeeTee

Re: Welk adres voor revisie Puma motor?

Berichtdoor VeeTee » 05 Jan 2016, 09:42

jjvhn schreef:Maar goed nadat we gestrand waren dachten we dat het een ontsteking was die niet goed was want tijdens het testen, (een voor een het kabeltje eruit) kwamen we erachter dat de eerste cilinder, degene aan de voorzijde van de auto, niks deed en toen we hem aan de computer hingen gaf die dat ook aan. Na lang zoeken een nieuwe cilinder gevonden maar we hadden direct hetzelfde probleem.

Beetje onduidelijk verhaal... Ontsteking, kabeltje eruit... we hebben het hier toch over een diesel?

"Cilinder" ... Bedoel je daarmee echt de cylinder of misschien de verstuiver?
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

Edward

Berichtdoor Edward » 05 Jan 2016, 10:25

Kwestie van openmaken en kijken. Distributie gaat wel een kapot, maar ook het small-end lager van de eerste cilinder doordat de oliesproeier verstopt raakt. Maar dat is een kwestie van zoeken. :roll: :roll:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Johnny

Berichtdoor Johnny » 05 Jan 2016, 11:38

Als de schade niet te overzien is bij dit blok, is dit wellicht nog een optie. (niet goedkoop, maar wel als nieuw)

http://turner-engineering.co.uk/html/st ... gines.html
Groetjes Johnny

Afbeelding

Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 127 Camper 200vgtdi - Lr D130 td5

http://www.vanvlietboomverzorging.nl http://www.big-six.nl

info@vanvlietboomverzorging.nl

jjvhn

Berichtdoor jjvhn » 05 Jan 2016, 13:53

Hi, dank voor de reacties. Met cilinder bedoel ik injectie....oeps!

ppw

Berichtdoor ppw » 05 Jan 2016, 14:15

is het niet gewoon een injector kaduuk?( pissende injector bijv....)zou eerst eens kijken WAT er precies niet goed functioneert, ipv meteen te gaan reviseren :twisted: :roll:
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

jjvhn

Berichtdoor jjvhn » 05 Jan 2016, 15:55

We hebben er een nieuwe injector in gestopt en meteen hetzelfde probleem. Maar goed, aangezine ik dit niet zelf kan ben ik op zoek naar een goede garage. Is er iemand hier die er een kan aanraden? Wat er daadwerkelijk mis is of gedaan moet worden zien we dan wel. Alvast veel dank.

Ron63

Berichtdoor Ron63 » 05 Jan 2016, 16:32

De volgende namen komen zo uit mijn hoofd regelmatig positief voorbij, ET coevoreden, Bas4cars, Dealer Purmerend en de dealer in Tynaarlo.
Ik ben zelf de eerste jaren met de 110 goed geholpen bij de dealer in Enschede, nu alweer sinds lange tijd klant in Katwijk bij van Maren.

Maar waar woon je dan in den lande en is het adres waar je hem hebt gekocht niet ok?

Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006

Edward

Berichtdoor Edward » 05 Jan 2016, 17:30

Normaal is heeft een Defender 100K garantie of drie jaar. Uit 2012 betekent dus maar net uit de garantie, dan ging ik gewoon bij de dealert langs. Al was het maar om te kijken of ie nog wat doet uit coulantie....... :roll: :roll:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

one-ten

Berichtdoor one-ten » 08 Jan 2016, 14:34

Er wil nog wel eens een verstuiver gaan lekken bij een puma. Dit veroorzaakt een hare dieselratel. Als hij daar te hard mee moet werken zou er een gat in je zuiger kunnen smelten. Dan blaast hij de olie ook overal uit..

Terug naar “Techniek”