Wil oranje deel van de koplampen van mijn disco 3 verwijderen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Kan iemand mij hiermee helpen?
http://www.disco3.co.uk/forum/topic99156.html
http://www.disco4.com/forum/topic36286.html
Alvast dank,
G
Koplampen discovery 3
-
Roger B.
Re: Koplampen discovery 3
dit topic al gelezen?
wat ik er van begrepen heb moet je daarvoor het glas van de koplamp verwijderen, dat wordt meestal gedaan door de complete koplamp in een oven te verwarmen tot een graag of 50 waarna het glas er voorzichtig vanaf gepulkt wordt. Dan kun je bij dat oranje deel.
afhankelijk van de kleur van de auto kan het een mooi effect geven (nu is mooi een smaakkwestie) als je de stukjes "chroom" tussen de reflectorvlakken matzwart maakt en de koplamp voorziet van een koplamprooster
wat ik er van begrepen heb moet je daarvoor het glas van de koplamp verwijderen, dat wordt meestal gedaan door de complete koplamp in een oven te verwarmen tot een graag of 50 waarna het glas er voorzichtig vanaf gepulkt wordt. Dan kun je bij dat oranje deel.
afhankelijk van de kleur van de auto kan het een mooi effect geven (nu is mooi een smaakkwestie) als je de stukjes "chroom" tussen de reflectorvlakken matzwart maakt en de koplamp voorziet van een koplamprooster
gone
De links die je zelf geeft staan eigenlijk al vol met goede tips en ticks. Wat wil je nog meer weten?
Ik heb zelf mijn koplampen open gehad (facelift Disco 2) door ze te verhitten in de oven. Let op, op de aller laagste stand en niet te lang en dan het glas voorzichtig los halen. Ik heb bij een te lamp terig in de oven gedaan toen ik halverwege was. Later weer dichtgemaakt met (zwarte) Tigerseal.
ps ik vind het wel een hele verbetering, dat orange daar heb ik persoonlijk een enorme hekel aan.
Ik heb zelf mijn koplampen open gehad (facelift Disco 2) door ze te verhitten in de oven. Let op, op de aller laagste stand en niet te lang en dan het glas voorzichtig los halen. Ik heb bij een te lamp terig in de oven gedaan toen ik halverwege was. Later weer dichtgemaakt met (zwarte) Tigerseal.
ps ik vind het wel een hele verbetering, dat orange daar heb ik persoonlijk een enorme hekel aan.
Laatst gewijzigd door sketcher op 04 Jan 2016, 13:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Paul,
2000 Discovery II, Td5 Niagara Grey. "The Dark Knight", geen asfalt princess wordt wel vertroetelt.
2000 Discovery II, Td5 Niagara Grey. "The Dark Knight", geen asfalt princess wordt wel vertroetelt.
Dank voor je reactie!
Zou graag dit graag samen doen met iemand die hier ervaring mee heeft.
Kan iemand mij een keer helpen hiermee?
Ik kom dan natuurlijk met mijn disco naar je toe!
Mooie dag!
Geert
Mooie dag!
Geert
Gerardus schreef:Dank voor je reactie!
Mooie dag!
Geert
Je bent welkom maar ik woon in het VK
Paul,
Dank voor je uitnodiging!
Is er iemand in Nederland die mij zou kunnen helpen?
Alvast dank!
G
Is er iemand in Nederland die mij zou kunnen helpen?
Alvast dank!
G
-
Dutchhills
Staat ook nog op mijn lijstje om te doen. Vindt het prima om het een keer samen te doen. Doen we eerst die van mij...
Maar ik ben het pas van plan ergens in het voorjaar te doen.
Moet nu eerst de compressor reviseren en een elektrische voorverwarmer inbouwen. Anders kom ik straks wel Zweden in maar nooit meer uit...
Maar ik ben het pas van plan ergens in het voorjaar te doen.
Moet nu eerst de compressor reviseren en een elektrische voorverwarmer inbouwen. Anders kom ik straks wel Zweden in maar nooit meer uit...
2005 RRS Supercharged Buckingham Blue - Verkocht
2008 Discovery 3 TDV6 HSE Lux Auto Buckingham Blue - Ex Dutch Royal House - 365000 km - Verkocht
Sankey Wide Track MKII
Sankey Wide Track MKIII
1988 Landrover 110 County V8 "Gomba" - VERKOCHT
IIDTOOL, vanaf software release 2.19 VIN Free voor o.a. code lezen en wissen.
2008 Discovery 3 TDV6 HSE Lux Auto Buckingham Blue - Ex Dutch Royal House - 365000 km - Verkocht
Sankey Wide Track MKII
Sankey Wide Track MKIII
1988 Landrover 110 County V8 "Gomba" - VERKOCHT
IIDTOOL, vanaf software release 2.19 VIN Free voor o.a. code lezen en wissen.