Zoals de naam al zegt ik heb een 109 2.25 benz/lpg pickup uit 83 sinds 7 jaar.
Ik heb er al bijzonder veel aan verbeterd/veranderd en gewijzigd.
Chassis, remmen, stuurbekrachtiging, standkachel, Blos brandstof systeem etc.etc.
Ik ben regelmatig weer wat nieuws aan het bedenken om weer wat te versleutelen en zo de hobby levendig te houden.Ik bezoek soms wat evenementen(zeewolde en budel) maar rij eigenlijk nooit zwaar offroad omdat ik dan bang ben dat er iets kapot gaat terwijl we na afloop weer naar huis moeten.
Dirk109
-
Roger B.
Re: Dirk109
Welkom,
tja... wat is "zwaar offroad" ... met gezond verstand en wijze voorzichtigheid kun je prima offroad rijden zonder dingen stuk te rijden....
Tegenwoordig een aparte speelauto, maar voorheen ook altijd met mijn dagelijkse auto offroad gereden... en moest er dan ook weer mee naar huis en daags erna ermee werken..... met een speelauto ga je iets makkelijker wat verder, maar dat is niet nodig om fun te hebben
tja... wat is "zwaar offroad" ... met gezond verstand en wijze voorzichtigheid kun je prima offroad rijden zonder dingen stuk te rijden....
Tegenwoordig een aparte speelauto, maar voorheen ook altijd met mijn dagelijkse auto offroad gereden... en moest er dan ook weer mee naar huis en daags erna ermee werken..... met een speelauto ga je iets makkelijker wat verder, maar dat is niet nodig om fun te hebben
gone
Welkom hier
Ach je kunt het zo zwaar maken als je wilt. Als je vaker rijdt dan ga je wel iets verder en zal je merken dat hij veel meer aan kan dan je zou verwachten. Al maak ik het ook niet zo heel zwaar hoor. Deel je jou mening dat we nog weer naar huis moeten én het onze tweede auto is en hij vaak gelijk de dag erna weer gebruikt moet worden.
Al merk ik dat ik aan het eind van een dag wat meer aan durf dat in de ochtend.
Nog veel on én off-road plezier met de 109
Groet Jan
Al merk ik dat ik aan het eind van een dag wat meer aan durf dat in de ochtend.
Nog veel on én off-road plezier met de 109
Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Doe al jaren het maximale met m'n LaRo's. Ook al heb ik em meestal daags daarna ook weer nodig voor werk. In 16 jaar nog nooit mechanisch iets stuk gereden. Bodydelen daarentegen verbruik ik bijna net zoveel als remblokken.
Heb best een paar vaardigheden, helaas is autorijden er niet echt één van.

Heb best een paar vaardigheden, helaas is autorijden er niet echt één van.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Roger B.
mechanische defecten loop ik doorgaans vooral op door (hard) op de openbare weg te rijden...
en dat is geen LandRover manco maar iets waar al dit soort auto's last van hebben...
vriend reed in een dacota landcruiper 2,4td en ik in een D1 200tdi, met terreinrijden allebei één keer iets stuk gereden (beiden vlak achter elkaar, vrij hard door dezelfde kuil geklapt, hij zijn wiellager stuk, ik de fuseelagertjes) verder alle defecten opgelopen in of vlak na een periode van veel snelwegkilometers met snelheden boven 120km/u. alles is zwaar geconstrueerd, hoge snelheden betekenen hoge toerentallen van je aandrijflijn en dat betekent weer dat dat gewicht extra zwaar gaat belasten.... Maar in het terrein, zoals het hoort (zo langzaam als het gaat, zo hard als dat het nodig is) zul je niet snel iets stuk rijden (vooropgesteld dat je je auto wel goed onderhouden en in orde hebt).... Bodyschade is ook een kwestie van hoe ver je wil gaan (en wie je laat kijken of het gaat, he Edward
)
en dat is geen LandRover manco maar iets waar al dit soort auto's last van hebben...
vriend reed in een dacota landcruiper 2,4td en ik in een D1 200tdi, met terreinrijden allebei één keer iets stuk gereden (beiden vlak achter elkaar, vrij hard door dezelfde kuil geklapt, hij zijn wiellager stuk, ik de fuseelagertjes) verder alle defecten opgelopen in of vlak na een periode van veel snelwegkilometers met snelheden boven 120km/u. alles is zwaar geconstrueerd, hoge snelheden betekenen hoge toerentallen van je aandrijflijn en dat betekent weer dat dat gewicht extra zwaar gaat belasten.... Maar in het terrein, zoals het hoort (zo langzaam als het gaat, zo hard als dat het nodig is) zul je niet snel iets stuk rijden (vooropgesteld dat je je auto wel goed onderhouden en in orde hebt).... Bodyschade is ook een kwestie van hoe ver je wil gaan (en wie je laat kijken of het gaat, he Edward
gone
Terug naar “Nieuw op het forum”