Hebben sinds kort defender 110 met een BMW td5 motor. Kan iemand mij zeggen hoeveel olie ik nodig heb als ik deze wil vervangen en welk olie filter en olie type ik het beste kan gebruiken?
Alvast bedankt voor een ieders reactie,groet Jeroen
Olie verversen Defender 110 td5
-
Landmarcs
Re: Olie verversen Defender 110 td5
EJPeters schreef:Hebben sinds kort defender 110 met een BMW td5 motor. Kan iemand mij zeggen hoeveel olie ik nodig heb als ik deze wil vervangen en welk olie filter en olie type ik het beste kan gebruiken?
Alvast bedankt voor een ieders reactie,groet Jeroen
Dag EJPeters,
Ik verwacht dat je geen BMW motor in je 110 hebt.
De Td5 was de laatste echte LandRover motor, zie bijv.: http://www.web-rover.co.uk/nav.php?p=td5kb/intro.
Qua olie-hoeveelheden lijkt mij dit: http://www.web-rover.co.uk/nav.php?p=td5kb/fluids tamelijk betrouwbaar.
Groeten MarcS
-
Roger B.
BMW zou willen dat ze een motor als de Td5 ontwikkeld hadden
Filters:
Centrifugaal filter ERR6299
potfilter: LPX100590
Olie, staat in de handleiding een tabel voor, als je die niet hebt kun je op de homepage van de LRCH in de kennisbank kijken.
schaf een werkplaatshandboek aan, dat is zijn geld of moeite waard (RAVE op een CD/DVD)
let bij het deksel van het centrifugaal filter op met de boutjes, die draai je snel te vast en dan mol je de schroefdraad in het huis
Filters:
Centrifugaal filter ERR6299
potfilter: LPX100590
Olie, staat in de handleiding een tabel voor, als je die niet hebt kun je op de homepage van de LRCH in de kennisbank kijken.
schaf een werkplaatshandboek aan, dat is zijn geld of moeite waard (RAVE op een CD/DVD)
let bij het deksel van het centrifugaal filter op met de boutjes, die draai je snel te vast en dan mol je de schroefdraad in het huis
gone
-
Landmarcs
Roger B. schreef:BMW zou willen dat ze een motor als de Td5 ontwikkeld hadden![]()
![]()
Precies.
Uit eifersucht heeft BMW iedere verdere ontwikkeling van de Td5 gekilled.
Bij LandRover was de Td5 zo opgezet dat er een lijn met Td4 en Td6 zou moeten ontstaan.
De verdere ontwikkeling werd door BMW echter geblokkeerd en BMW leverde motoren uit stal voor de Freelander en de RangeRover.
Zonder de bemoeienis van BMW had er waarschijnlijk een door-ontwikkelde Td5 en/of Td6 in de latere LandRovers gehangen.
Je kan dus met "recht" zeggen dat de Td5-Defender de laatste 100% LandRover was.
Groeten MarcS
- Ray vd Velden
Iets van was er al, en door ontwikkelen kost geld.
En door verkopen was ook al bekend.....heeft simpel met knikkers te maken.
Waarschijnlijk was het heel heeeeeeeel erg gesteld geweest met het merk LR.....
En door verkopen was ook al bekend.....heeft simpel met knikkers te maken.
Waarschijnlijk was het heel heeeeeeeel erg gesteld geweest met het merk LR.....
Discovery II Td5 automaat td5 Inside performance CR turbos VNT 250pk 4.6 TC aangepaste automaat V8 LT230 1.41
Allemaal hartelijk dank voor de info, nu kan ik aan de slag
.
En dat van BMW motor zal ik maar gauw vergeten dan.
Groet, Jeroen
En dat van BMW motor zal ik maar gauw vergeten dan.
Groet, Jeroen