Ik heb weer jullie hulp nodig
Mijn topsnelheid is niet al te hoog. En bij het vloeren van mijn gaspedaal wordt de motet bij 115 km/H op de teller onrustig en stopt de verdere acceleratie. Overigens rij ik in werkelijkheid dan 125 ( gemeten met nanocom via Socket en gps).
Van belang is:
Ik heb een roofrack
Ik heb standaard 7.5 r16 er onder zitten
Als ik de nanocom uit lees zie ik daar de melding: turbo overboosting
Als ik deze foutmelding resset dan is de auto feller tot ik het pedaal weer "vloer" dan houdt hij weer in en blijft hangen en loopt onrustig rond de 115kmh. Ik heb natuurlijk de turbodruk tijdens het rijden uitgelezen. Die loopt na het wissen van de foutcode op tot 1.45. Als het pedaal gevloerd is en de auto inhoud loopt de turbo druk niet verder op tot 1.20 en als ik volgas rijdt fluctueerd de turbo druk tussen 0 en 1.20 vandaar wellicht het schokkerige onrustige rijden. Iets gas los en hij loopt rustig.
Ik heb de wastegate stang losgemaakt (die zat muurvast) maar het enige effect van deze smeerbeurt is dat het borgmoertje tijdens het rijden omhoog trild.
Drukslang zit vast, luchtfilter is nieuw. Mijn Egr klep zit er nog in.
Ik vermoed dat ik in safe mode terecht kom na een overboost fout.
Wat is een normale turbodruk? En wanneer is er sprake van overboosting?
Wat is een normale maximum snelheid in safe modus? Moet ik mijn wastegate stangetje stapsgewijs verlengen met 1 mm per keer? Of is er een andere aanpak?
Ik kijk uit naar jullie kennis
Jan