Even voorstellen. aankoop advies graag voor RR

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Bobb

Even voorstellen. aankoop advies graag voor RR

Berichtdoor Bobb » 17 Dec 2015, 16:56

Hallo, mijn naam is Bob, 67 jaar en het lijkt me leuk om zo,n dikke RR te rijden. Ik heb me dan ook geregistreerd omdat ik voornemens ben een belastingvrije RangeRover Classic 4 deurs te kopen. Dus eentje van bouwjaar 1976 of ouder.
Wat zijn de punten waar ik op moet letten (valkuilen) , is de automatische bak betrouwbaar. Wat zijn de zwakke punten v/d motor en waaraan is dat te zien ?
Ik zie er paar op internet staan, heeft iemand ervaring met deze auto,s
Ik ben zelf wel in staat om het eea aan te pakken maar wil wel weten waar ik aan toe ben.
Alle tips en hints zijn welkom.

Ik hoor graag van jullie.

Groet Bob

StefanLaRo

Re: Even voorstellen. aankoop advies graag voor RR

Berichtdoor StefanLaRo » 17 Dec 2015, 23:47

Welkom hier,
Allereerst ga eens goed rond kijken op marktplaats.. je vindt geen rrc van voor 1982 in vierdeurs versie.. Voor die tijd waren ze alleen 2deurs.
Overweeg dus een v8 uit de oldtimerregeling. Of een tweedeurs
Tweede stap is het boekje Het Land Rover Komass via dit forum bestellen. Daarin staat praktisch alle info die je zoekt.
Succes..
Groeten Stefan

Land Rover Freelander 2 HSE '07

Landrover verleden
Range Rover Classic '83
+ Range Rover Classic '84

Edward

Berichtdoor Edward » 18 Dec 2015, 00:15

Koop vooral een originele! Ga er vóór de koop mee naar de Rdw en zorg dat je alles van het ding weet!

Ik weet niet of de prik nog in de lucht is maar daar was een meer dan interessant draadje over RRC's vinplaatjes en de Rdw....... :roll: :roll:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Waterrover
Beheerder

Berichtdoor Waterrover » 18 Dec 2015, 19:22

Bobb schreef:Hallo, mijn naam is Bob, 67 jaar en het lijkt me leuk om zo,n dikke RR te rijden. Ik heb me dan ook geregistreerd omdat ik voornemens ben een belastingvrije RangeRover Classic 4 deurs te kopen. Dus eentje van bouwjaar 1976 of ouder.
Wat zijn de punten waar ik op moet letten (valkuilen) , is de automatische bak betrouwbaar. Wat zijn de zwakke punten v/d motor en waaraan is dat te zien ?
Ik zie er paar op internet staan, heeft iemand ervaring met deze auto,s
Ik ben zelf wel in staat om het eea aan te pakken maar wil wel weten waar ik aan toe ben.
Alle tips en hints zijn welkom.

Ik hoor graag van jullie.

Groet Bob

Welkom Bob, bedoel je zo een: http://www.landrovers.nl/65/land-rover- ... gvrij.html

ppw

Berichtdoor ppw » 18 Dec 2015, 21:03

"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Rangie

Berichtdoor Rangie » 19 Dec 2015, 20:56

4 deurs automaat is pas vanaf 1984 leverbaar geweest en dan met een 3 bak. vanaf eind 1985 met 4 bak ZF.
Een 4 deurs met automaat kan dus niet volgens de regeltjes van de RDW (1/3 -2/3)
Een automaat achter een 3.5 carb motor is ook niet heel verstandig, dit kost te veel vermogen (uit eigen ervaring)
De mooiste RRC samenstelling vind ik persoonlijk, een 2 deurs, met 4.6 V8 4-barrel Edelbrock en ZF automaat 8-)

Let op:
-dorpels
-achterbalk
-binnenschermen in de motorruimte
-binnenschermen achter (t.h.v. gordelbevestiging)
-voetenbakken
-nokkenas (100.000 km)
-chassis t.h.v veerschotels en stootrubbers
-raamgeleiders
Gr. Rangie
Range Rover Evoque 2.2 sd4 prestige
'per aspera ad astra'

Bobb

Berichtdoor Bobb » 22 Dec 2015, 16:02

Waterrover schreef:Welkom Bob, bedoel je zo een: http://www.landrovers.nl/65/land-rover- ... gvrij.html
.

Klopt Waterrover dat is aardig wat ik zoek. Alleen de prijs klopt niet, mag best de helft zijn.

Hen er eentje bekeken ( http://m.autoscout24.nl/anbod/land-rove ... -279103644 ) was niet erg netjes. Voor die prijs mag je dat toch wel verwachten ??
Gereden ermee, was wel een openbaring. Dacht eerst dat hij stuurspeling had, maar dat was toch ok. Zou dat het 4 wiel gevoel zijn, hoog op zijn poten en zo ?? Wel even anders dan mijn W123 TE :lol:
Liep verder keurig op LPG, schakelde goed in H en L.
Zat zelfs een keuring rapport bij en uiteraard ook een kentekenbewijs en APK gekeurd .

Overweeg ook een jongere ('81, aanmerkelijk vriendelijker geprijsd) kan hem dan op de overgangs regeling gaan rijden maar zonder LPG natuurlijk.
Begrijp dat voor puristen van die leeftijd alleen maat twee deurs kan zijn, maar voor mij is dat geen probleem, Natuurlijk wel volgens papieren volgens de regels.

Nog maar eens verder kijken, ik hou jullie op de hoogte !

Gr. Bob

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 22 Dec 2015, 16:20

Zwalkerige gevoel tov gewone autos heeft meerdere oorzaken.
- indirecte stuurinrichting. Alle spelingen in de kogelverbingen versterken elkaar
- relatief hoog zwaartepunt op vrij soepele vering

Een RRC gaat als het ware eerst scheef hangen en dan pas de bocht om :lol:
gone

Rangie

Berichtdoor Rangie » 22 Dec 2015, 20:19

ziet er op z'n netst gezegd niet geheel legaal uit. EFI motor, LT77 bak, 4 deuren, interieur enz. koets is al 1/3 motor bak en assen is 1/3
Gr. Rangie
Range Rover Evoque 2.2 sd4 prestige
'per aspera ad astra'

VeeTee

Re: Even voorstellen. aankoop advies graag voor

Berichtdoor VeeTee » 22 Dec 2015, 20:35

Rangie schreef:ziet er op z'n netst gezegd niet geheel legaal uit. EFI motor, LT77 bak, 4 deuren, interieur enz. koets is al 1/3 motor bak en assen is 1/3

Precies. Ik begrijp onderstaande stelling dan ook niet, 't heeft niks met purisme te maken, maar des te meer wat de RDW c.q. de belastingdienst er van vindt...

Bobb schreef:Begrijp dat voor puristen van die leeftijd alleen maat twee deurs kan zijn, maar voor mij is dat geen probleem, Natuurlijk wel volgens papieren volgens de regels.
Vincent
1959 Polynorm 1/4 Ton Trailer, 195?, Olive Drab Green (verkocht)
1970 M416 Military Trailer (Kampeertrailer conversie), Epsom Green (verkocht)
1975 Series III 88 V6, Light Green (helaas verkocht)
1996 Defender 110 CSW 300 Tdi, Epsom Green (verkocht)
2000 Freelander 1 TD4 3-drs, Silver (verkocht)
2006 Freelander 1 TD4 5-drs Facelift Automaat, Tonga Green (verkocht)

> www.titunet.nl <

Terug naar “Nieuw op het forum”