110 HT laadbakverschillen 83-90?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
tim

110 HT laadbakverschillen 83-90?

Berichtdoor tim » 16 Dec 2015, 19:51

Ivm ws noodzakelijke vervanging; zijn er verschillen in bovengenoemde jaartallen qwa laabak?
Volgens mij niet, het enige uiterlijke verschil wat ik ken is dat sommige wel de "touwvastknoop" haakjes over de lange zijde kennen, en andere weer niet.
Wellicht dat het type met de knoopjes van origine een pickup uitvoering is?
Maar past dat dan wel 1: 1 op/bij een HT?

http://www.landroverdemontage.nl/epages ... mercial%22
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Roger B.

Re: 110 HT laadbakverschillen 83-90?

Berichtdoor Roger B. » 16 Dec 2015, 22:15

ga je nou werkelijk een nieuwe tub er op kopen terwijl je de picup variant hebt liggen?? koop er dan in godsnaam ook een strak dak en motorkap bij :lol:

die met de haakjes zullen wel voor (optie voor) softtops zijn, de tub is dan volgens mij wel hetzelfde, de stalen rand er bovenop waar bij jou de hardtop zijkanten op staan zijn volgens mij anders
gone

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 16 Dec 2015, 22:33

Floris-Tim,

Vlgs mij kan je op een SoftTop laadbak altijd een HardTop plaatsen, d'r zijn zat zulke ombouw hardtops op de weg.
Omgekeerd zou het kunnen dat je sommige "fittings" mist, en je mist dan dus ook die haakjes om de softtop in te haken.
Mocht je toevallig ook tegen een "nieuwe" top aan lopen, en mocht de oude erg door koelkasttransporten gehavend .... dan is dit misschien het moment om alles aan te pakken (incl een VeeTee imperiaal-liftje ? ).

Groeten MarcS

tim

Berichtdoor tim » 16 Dec 2015, 23:20

Roger B. schreef:ga je nou werkelijk een nieuwe tub er op kopen terwijl je de picup variant hebt liggen?? koop er dan in godsnaam ook een strak dak en motorkap bij :lol:

die met de haakjes zullen wel voor (optie voor) softtops zijn, de tub is dan volgens mij wel hetzelfde, de stalen rand er bovenop waar bij jou de hardtop zijkanten op staan zijn volgens mij anders

Volgens mij heb je gelijk roger, idd, die gegalvaniseerde " hoek" rand heb ik niet.
Maar ik verwacht dat dat niet een wereld van verschil zal maken.
inmiddels wat filmpjes op YT gekeken, volgens mij is het allemaal gebout.
motorkap en dak: jij noemt dat hopeloos, ik noem het karakter.. :D

Marc; je bevestigd wat ik ook denk.

1 geluk bij een ongeluk; van al het plaatwerk wat ik aan het aanpakken ben, aan de laadbak had ik nog niets gedaan.

al met al, ook vanwege de (terechte) zijopmerkingen in het andere draadje;
heel simpel, voor mij uiteraard:

110 pickup MET huif: mooi
110 hcpu: niet mooi
130 cc: todo
130 hpcu: kunst
110 stawag county's 83/85: rijksmuseum waardig
Peter Jan Rens: wat een looser..
Ooh nee shit, die hoort in een ander rijtje thuis..

maw: geen rare verlengingen van de 110 naar eea starwarsmodel, laadbak blijf ik bij een huifpickup conversie nodig hebben, en de spullen om de 110 naar een 130 te verbouwen zijn vrijwel idd allemaal in huis bij Edward.
Ik zit op de wip om het nu wel of niet te doen, die transformatie.
Ik weet het gewoon effe niet.
110 HT 200 Tdi 1989.

Coen83

Berichtdoor Coen83 » 17 Dec 2015, 09:06

Floris,

Je kunt ook deze optie overwegen, nu je toch aan de slag moet:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Denk ff alle lelijke chromen delen weg en je hebt best een aardige 140+ (147?) met pickup bak met een afschuifbaar dak en dubbele cabine. Ik denk dat de 2/3e laadruimte voor de achteras nu geen probleem is :D
Kun je ook nog mensen meenemen achterin!!
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 17 Dec 2015, 12:56

Alleen voldoet ie dan niet meer aan de inrichtingseisen voor grijs kenteken tenzij het geheel als een container in de bak staat
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 17 Dec 2015, 13:07

Roger B. schreef:Alleen voldoet ie dan niet meer aan de inrichtingseisen voor grijs kenteken tenzij het geheel als een container in de bak staat

Of de opbouw minimaal 1300mm binnenhoogte heeft. Kleinigheidje si ook dat je geen ruk meer mag trekken want als je het trekgewicht van 3500 kg wilt behouden moet je even aantonen dat het chassis technisch net zo slecht is als standaard...... Dat betekent een berekening van de lassen, verlenging, etc, etc. Kost je zo een anderhalf rooitje en geen garantie op succes....... :shock: :shock:

Ik zeg: 130 HCPU bak erop met een truckcab want dat hebben we allemaal staan. De ruimte tussen cab en bak vullen we dan op met een mooie alu gereedschapkist zodat die hamer, pikhouweel en troffel ook veilig en afsluitbaar opgeborgen zijn........

We geven wel een datum door wanneer er in Gouda, Onstwedde of Rhede een klusweekend is zodat iedereen kan komen helpen, schilderen en Floris knuffelen. :lol: :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Coen83

Berichtdoor Coen83 » 17 Dec 2015, 14:53

Edward schreef:We geven wel een datum door wanneer er in Gouda, Onstwedde of Rhede een klusweekend is zodat iedereen kan komen helpen, schilderen en Floris knuffelen. :lol: :lol: :lol:

Dat laatste laat ik aan de experts over, maar klussen op hem uit de brand te helpen ben ik wel bereid om te doen :) Agendatechnisch is het dan wel fijn als het op tijd even aangegeven wordt....
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 17 Dec 2015, 16:02

Gouda, Onstwedde of Millingen aan de Rijn dan.... waarbij bij de laatste twee mogelijkheid tot binnen werken bestaat :lol:
gone

tim

Berichtdoor tim » 17 Dec 2015, 21:27

Updeetje;
Ben vanochtend begonnen met het bellen naar pakweg 23 adressen wo 14 LR nederland dealers, nergens een witte oem wolf tubed te krijgen.
Kansloos dus.
(nieuw wel te krijgen maar dan alleen in zwart of grondlak)
Kom ik vanavond aan bij Ron, en 3 x raden wat er inmiddels onder de 110 links achter zat..
Het blijft een wonderlijke man..
Helemaal blij daar de mud 255 intact is gebleven(ondanks tot 2 maal aan toe - wagen op en wagen af- op een platzatte band de auto ermee verreden).
Minder: met een proefrit bij ron een 110 die duidelijk naar rechts trekt tijdens het rijden, je moet constant met lichte dwang naar links sturen.Ron had dit nog niet bemerkt, had er ook nog niet mee gereden.
Hij en Nils, z'n zoon, met zaklampen onder de 110 gedoken, voorlopige conclusie is dat de achteras door de klap een zwieper uit het lood heeft gemaakt.
HOH voor/achterwiel rechterkant 278 cm, HOH linkerkant 280 cm.
Chassis oogt okee , evenals de as itselfs.
De reactiearm van de achteras(die heet toch zo, die stang die met die deltaachtige plaat via de bracket aan het chassis zit/waar je spacers tussen zet bij het verleng verhaal van de 130)linkerkant heeft een optater gehad, dat kun je zien daar de deltaplaat enigzins krom is getrokken.
Volgens ron stuurt de achteras als het ware de 110 nu mee.
-geef toe, eigenlijk heel modern, zo'n meedenkende en meesturende actieve achteras..-
Met een beetje mazzel; achteras los laten komen van het chassis, spanning eraf, deltaplaat vervangen, en opnieuw uitrichten.
Tevens: m'n rechterachterwiel staat pakweg 3/4 cm voorbij de eyebrow, het linkerachterwiel staat gelijk met de eyebrow.
Al met al komt het allemaal overeen met een flnke klap op het linkerachterwiel.
(alles gezien vanaf achterzijde 110)
Ron stuurt aan op totalloss verklaring, daarmee zou ik financieel het beste geholpen zijn.
Hij schat de waarde op rond de 5K.

Morgnochtend met aanhanger naar Jansen, heb de witte achter pickup bak gekocht.
Ondanks ongewisse verzekeringscenten en geen absolute garantie dat technies/mechanies alles okee komt, ik neem de gok.
Ik laat dat ding wat me de afgelopen 5 jaar daar heeft gebracht waar ik moest zijn , niet aan de kant staan.
Nevernooitniet
110 HT 200 Tdi 1989.

Terug naar “Techniek”