Nieuw!

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
Laroco

Nieuw!

Berichtdoor Laroco » 16 Dec 2015, 15:59

Dag allemaal,

Ik heb onlangs een defender 110 uit 1998 gekocht. Al een tijdje aan het meelezen op dit forum maar nu dus zelf ook de stap gezet! ;)

Ik woon in Mijdrecht, en heb de auto onlangs laten nakijken bij een garage hier in de buurt. Flinke lijst meegekregen met dingen die aandacht verdienen, waarvan een hoop dingen zelf te doen zijn. Inmiddels via Paddock wat onderderlen in bestelling.

Wat lastiger gaat worden is het vervangen van een verroeste dwarsbalk die op het chassis ligt aan de voorzijde van de achterwielen. Heeft iemand hier ervaring mee? Moet de carrosserie dan omhoog?

Ben benieuwd of iemand een goede tip voor me heeft!
Plus; zijn er mensen op dit forum uit regio Mijdrecht? Lijkt me leuk om kennis te maken.

Groet,
Rodek
Defender 110 300tdi 1998

JanTD5

Re: Nieuw!

Berichtdoor JanTD5 » 16 Dec 2015, 17:05

Welkom hier :D Veel fijne en veilige km's on en off-road.

Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.

Edward

Berichtdoor Edward » 16 Dec 2015, 17:18

De achterbalk vervangen stelt weinig voor. Ik gebruik altijd de achterbalken van Black Sheep, die zijn een stuk degelijker dan de originele!

Ik zaag het chassis door op het lage deel, daar kun je goed bij om te lassen ook aan de bovenkant van het chassis. Body gewoon laten staan die gebruik je om de balk op uit te lijnen.
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 16 Dec 2015, 17:25

nee, edward, niet de balk achter de achter wielen, die ervoor :lol: :roll:
Laroco schreef:Wat lastiger gaat worden is het vervangen van een verroeste dwarsbalk die op het chassis ligt aan de voorzijde van de achterwielen.

Welkom Rodek, technische vragen kun je beter in het techniek forum stellen, let daarbij even op de info in het topic dat bovenaan staat in techniek over topictitels
gone

Edward

Berichtdoor Edward » 16 Dec 2015, 17:32

Ow, crap. Ik lees weer eens nie volledig nie. :oops: :oops:

Die ervoor is die rare hoekige jongen of nie? Lijkt me dat om die netjes te wisselen het beste is de achterbak er af te pakken ja.... :roll: :roll:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 16 Dec 2015, 20:57

Laroco schreef:Wat lastiger gaat worden is het vervangen van een verroeste dwarsbalk die op het chassis ligt aan de voorzijde van de achterwielen. Heeft iemand hier ervaring mee? Moet de carrosserie dan omhoog?

Bij een 1984 Stationwagon heb ik zo'n balkje (± u-profiel, met een paar opstaande steuntjes) vervangen. De nieuwe, uit het midden, doorgezaagd (daar, waar ik er goed bij kon om te lassen onder de auto) en vervolgens onder de auto gestoken en daar weer aan elkaar gelast. Daarna vastgebout aan het chassis en achterbak.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Terug naar “Nieuw op het forum”