voorruit 110/'84

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
ppw
Berichten: 1292
Lid geworden op: 14 Mei 2010, 17:00
Locatie: 020

voorruit 110/'84

Berichtdoor ppw » 06 Dec 2015, 20:35

ik heb een enorme barst in m'n voorruit... en heb via Roger & Fenna m'n "nieuwe" van Bowie gekregen :D ;) ( DANK!)
maar nu rest de vraag.... is een ruit incl frame zoals ik 'm dus heb staan makkelijker te vervangen dan alleen de voorruit?
weet nog dat ik bij m'n vorige 110 een voorruit wilde vervangen en uiteindelijk naar een glasboer ben gegaan...
kan ik m'n dak laten zitten, en gewoon de oude kaduke voorruit losschroeven incl sponning/frame en de vervanger plaatsen, of is dat ook een heck of a job?
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: voorruit 110/'84

Berichtdoor Roger B. » 06 Dec 2015, 21:08

ik heb het rubber van die "nieuwe" gezien..... ik zou dat niet in mijn auto willen...

tenzij je in je auto nog een heeel goed rubber hebt.... stanleymes langs de ruit en rubber er af snijden, ruit er uit, rubber verwijderen... dit sowieso bij de "Nieuwe" doen en dan met veel (spuit)vaseline en een elektrasnoer en een mannetje of twee die de ruit van buiten op de plek drukken van binnen met het snoer de rubber in de sponning trekken.... of de glasboer dit laten doen......
gone

ppw
Berichten: 1292
Lid geworden op: 14 Mei 2010, 17:00
Locatie: 020

Re: voorruit 110/'84

Berichtdoor ppw » 06 Dec 2015, 23:33

rubber heb ik al in huis.... gaat me meer over: kan ik zonder veel fratsen een frame/voorruit vervangen of moet ik dak lichten??
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

tim
Berichten: 2024
Lid geworden op: 07 Mar 2010, 11:27
Locatie: Gouda

Re: voorruit 110/'84

Berichtdoor tim » 06 Dec 2015, 23:36

Zal eens naar m'n gereedstaande frame lopen, back in 5..
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

tim
Berichten: 2024
Lid geworden op: 07 Mar 2010, 11:27
Locatie: Gouda

Re: voorruit 110/'84

Berichtdoor tim » 06 Dec 2015, 23:42

Sjors;

aan de bovenzijde van het frame zitten een 6 tal , zo op het oog M8, gaten.
die kunnen vrijwel niet anders zijn dan de verbinding voorruitframe- dak zijn.
maw: na hemelverwijdering je dak aan de voorzijde lichten, en deels misschien verder.
vervolgens via de klemmen bij je dasch het frame naar voren klappen en verwijderen.

een jaar of 3 terug heb ik m'n hardtop zijwanden vervangen voor dichte exemplaren(toen ik de 110 kocht hadden ze daar ruiten in gemaakt die ik niet wou hebben)
ook toen heb ik wand voor wand vervangen dmv lichten dak, maar gewoon deels, dus voldoende om lucht te krijgen voor wand eruit, wand erin.

over je glas: zit er argon of krypton gas tussen de galsplaten?
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Gebruikersavatar
Erik Peters
Berichten: 3074
Lid geworden op: 27 Sep 2007, 18:33
Locatie: Heino

Re: voorruit 110/'84

Berichtdoor Erik Peters » 06 Dec 2015, 23:47

ppw schreef:rubber heb ik al in huis.... gaat me meer over: kan ik zonder veel fratsen een frame/voorruit vervangen of moet ik dak lichten??

Ik dacht dat de bovenkant van het ruitframe vastgekit zat aan de daklijst (afgezien van de boutjes).

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

ppw
Berichten: 1292
Lid geworden op: 14 Mei 2010, 17:00
Locatie: 020

Re: voorruit 110/'84

Berichtdoor ppw » 06 Dec 2015, 23:50

dank... en geen idee wat erin zat/gaat zitten...is gelaagd en getint... maar ga wel een jaartal of 5 LRCH stickers missen :roll:
en vastgekit... wel dat kan alsnog...met betere meuk dan 31 jaar geleden :D
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

tim
Berichten: 2024
Lid geworden op: 07 Mar 2010, 11:27
Locatie: Gouda

Re: voorruit 110/'84

Berichtdoor tim » 06 Dec 2015, 23:51

Klopt, dwz ook(naast de boutjes dus)
maar ik schat zo in dat bv dmv een balkje en een bepaalde mate van omhoog duwen die verbindingskit wel los komt .
ivm het lakken van m'n frame die kit er uiteraard afgehaald, de hoeveelheid en mate van vastheid stelde niet veel voor.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

tim
Berichten: 2024
Lid geworden op: 07 Mar 2010, 11:27
Locatie: Gouda

Re: voorruit 110/'84

Berichtdoor tim » 06 Dec 2015, 23:55

ppw schreef: en geen idee wat erin zat/gaat zitten


Het voordeel bij een HR plus plus ruit gevuld met kryptongas is dat de isolatiewaarde hoger ligt dan de argon variant.
daar jij nog weleens in koudere en vooral vochtigere omgevingen vertoeft, zou die krypton versie geen gek idee zijn...
probleem is alleen de spouw die je nodig hebt voor dat gas..

:roll: 8-)
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: voorruit 110/'84

Berichtdoor Edward » 06 Dec 2015, 23:55

Ik zal wel weer iets missen maar als die andere ouwe die de nieuwe voor moet stellen ook een rotte rubber zit wat heeft het dan voor nut het frame te wisselen? :shock: :shock:

Zet nou gewoon die nieuwe ouwe ruit in het bestaande frame met een nieuw rubber. :roll:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten