Ik ben opzoek naar een oude Laro 88. Is bedoeld als hobby auto, maar zou fijn zijn als er toch ook een trailer achter kan.
Nu heb ik een Laro gezien met een diesel moter. Bouwjaar voor 1975.
Weet iemand wat deze zou mogen trekken, geremd?
trekgewicht oude Laro 88
-
Roger B.
Re: trekgewicht oude Laro 88
Wat je er bij de RDW door krijgt om in je kentekeninfo te registreren. Meen dat het 2000kg was
gone
Inderdaad 2000Kg. En dan alleen nog voor de civiele uitvoering want voor de militaire achterbalk bestaat er geen goedgekeurde trekhaak.
De enige trekhaak met type goedkeuring voor de civiele achterbalk is er 1 van Brink.

Nu weet ik van verscheidene geimporteerde serie Land rovers dat ze wel 3500Kg op kenteken hebben maar in Nederland kan dat officieel dus niet.
De RDW heeft dan waarschijnlijk klakkeloos de gegevens van de buitenlandse papieren overgenomen.
Land Rover zelf schrijft ook 2000Kg als maximum voor.
Eric.
De enige trekhaak met type goedkeuring voor de civiele achterbalk is er 1 van Brink.

Nu weet ik van verscheidene geimporteerde serie Land rovers dat ze wel 3500Kg op kenteken hebben maar in Nederland kan dat officieel dus niet.
De RDW heeft dan waarschijnlijk klakkeloos de gegevens van de buitenlandse papieren overgenomen.
Land Rover zelf schrijft ook 2000Kg als maximum voor.
Eric.
-
Chris Baret
Beste Roger en Eric, super bedankt voor je reactie.
en dan is het tegenwoordig best een kunst om zo'n brinks trekhaak te vinden...
Fenna
Fenna

-
Landmarcs
Eric Tol schreef:Inderdaad 2000Kg. En dan alleen nog voor de civiele uitvoering want voor de militaire achterbalk bestaat er geen goedgekeurde trekhaak.
Volgens mij is het zo dat een andere EU-goedgekeurde trekhaak hier in NL ook geaccepteerd moet worden.
Nu weet ik niet hoeveel "andere" er op de markt zijn, maar wellicht is dit toch een route (en wellicht dus zelfs voor hogere trekgewichten).
Vaker als je denkt heb je uiteindelijk profijt van de EU.
Groeten MarcS
-
Roger B.
En zoals vaak zit er een duur verschil tussen de mooie theorie en de werkelijke praktijk
gone
-
Landmarcs
Roger B. schreef:En zoals vaak zit er een duur verschil tussen de mooie theorie en de werkelijke praktijk
D'r zat ook zo'n verschil tussen de vervangingschassis ... toen een kwestie van volhardend volhouden.
Inmiddels is er bij het vervangen van het chassis heel veel mogelijk.
Bij de trekhaken is het als ik het goed lees makkelijker, kijk maar eens naar wat er precies staat qua eisen.
En het klopt, mijn motto is:
- Levende vis zwemt tegen de stroom in, alleen dooie vis drijft met de stroom mee.
- Zonder dwarsliggers houd je de rails niet bij elkaar.
Groeten MarcS
Mijn 109 2.25 benzine 1978 ook 2000kg.
Aanvraag bij LR Nederland gedaan en nu officieel certificaat thuisliggen.. Kan ik dit trekgewicht op mijn kentekenbewijs krijgen met dit certificaat?
Aanvraag bij LR Nederland gedaan en nu officieel certificaat thuisliggen.. Kan ik dit trekgewicht op mijn kentekenbewijs krijgen met dit certificaat?
Twi schreef:Mijn 109 2.25 benzine 1978 ook 2000kg.
Ja, gewoon een brief sturen naar de Rdw.
Blijft staan dat er dan wel een trekhaak met een geldige E-keur aan je auto moet zitten om ook daadwerkelijk legaal met een kar van 2 ton te kunnen rijden.
Overigens: de trekhaak moet E-keur hebben en die zijn niet makkelijk meer te vinden. Aan de achterbalk mag je echter ongelimiteerd lassen........ Ik heb dus al menig Serie achterbalk aangepast naar een andere trekhaak om zo aan de regels te voldoen. Het tast de originaliteit van je wagen aan (al boeit dat 90% van de rijder geen drol) maar dat is ook vrij eenvoudig weer origineel te maken.
Het is wat werk maar altijd nog minder uren en veel minder kosten dan de rechtbank procedeer route die MarcS altijd zo graag promoot...
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968