Hallo,
Mijn S3 heeft wat startproblemen, vanwege slechte ontsteking. Contactpuntjes versleten kabels rot etc. ik wil graag over stappen op elektronische ontsteking maar ik wordt op internet niet echt veel wijzer welke verdeler een goede optie is. Ik wil graag een hele nieuwe verdeler plaatsen en niet de alleen de huidige aanpassen met een contactpunt ombouw kit. Iemand hier ervaring mee? Welke kunnen jullie me aanraden?
http://www.leenapk.nl/123GB4RV_LandRover.html?category_id=67 = wel duur?
en deze?:
http://www.etcoevorden.nl/shop/elektrisch/ontsteking/electronische-ontsteking-kit
of deze??:
http://www.landro.nl/catalog/product_info.php?cPath=104_35_43_65&products_id=1256
Gr Maarten
S32.25 88 '72 benz/gas, welke elektronische ontsteking?
-
Maarten Serie III
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 11 Jul 2015, 22:37
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: S32.25 88 '72 benz/gas, welke elektronische ontsteking?
Maarten,
Ik heb er zelf geen ervaring mee, ik ben een diesellaar, al meer dan 30 jaar.
Maar kijkend naar de info is wel duidelijk dat je heel verschillende dingen vergelijkt.
De 123 ignition is duur, maar ook een complete electronische unit, eentje die veel meer doet als een traditionele unit met electronische contactpuntjes.
Bij die van ET staat ook "Britpart" ... en Britpart heeft geen goede pers, maar sommige parts van deze doosjes-maker blijken toch te deugen.
Of die van Landro anders en/of beter is als de Britpart zag ik zo gauw niet.
Er was hier overigens ook een lijntje van iemand die "ruzie" had met de 123-ignition, omgekeerd hoor je ook van erg goede resultaten, de "balancing" geeft een rustige loop.
Groeten MarcS
Ik heb er zelf geen ervaring mee, ik ben een diesellaar, al meer dan 30 jaar.
Maar kijkend naar de info is wel duidelijk dat je heel verschillende dingen vergelijkt.
De 123 ignition is duur, maar ook een complete electronische unit, eentje die veel meer doet als een traditionele unit met electronische contactpuntjes.
Bij die van ET staat ook "Britpart" ... en Britpart heeft geen goede pers, maar sommige parts van deze doosjes-maker blijken toch te deugen.
Of die van Landro anders en/of beter is als de Britpart zag ik zo gauw niet.
Er was hier overigens ook een lijntje van iemand die "ruzie" had met de 123-ignition, omgekeerd hoor je ook van erg goede resultaten, de "balancing" geeft een rustige loop.
Groeten MarcS
Re: S32.25 88 '72 benz/gas, welke elektronische ontsteking?
Kort en simpel, als je (nog veel) langer deze auto rijdt, gewoon een 123 kopen, dat zijn zo'n beetje de beste ontstekingen die je kunt kopen en schrijf je de "meerprijs" over langere periode af, als'ie op korte termijn weggaat is het zondegeld en kun je beter een goedkope kopen.
Bijkomend voordeel van de 123 is dat de wagen d'r gewoon echt beter van gaat lopen.
G-J.
Bijkomend voordeel van de 123 is dat de wagen d'r gewoon echt beter van gaat lopen.
G-J.
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: S32.25 88 '72 benz/gas, welke elektronische ontsteking?
Crazy-G schreef:Kort en simpel, als je (nog veel) langer deze auto rijdt, gewoon een 123 kopen, dat zijn zo'n beetje de beste ontstekingen die je kunt kopen en schrijf je de "meerprijs" over langere periode af, als'ie op korte termijn weggaat is het zondegeld en kun je beter een goedkope kopen.
Bijkomend voordeel van de 123 is dat de wagen d'r gewoon echt beter van gaat lopen.
Als je de auto alsnog vlot weer wegdoet heb je twee opties: de 123 weer verruilen voor een traditionele ontsteking - als je weer een gelijksoortige 4 cylinder benzine terug wilt hebben - of de auto met de 123-meerwaarde verkopen.
Groeten MarcS
PS Ik heb zoals gezegd vooral wat met diesel, mijn broertje is evenwel een groot 123-fan.
Re: S32.25 88 '72 benz/gas, welke elektronische ontsteking?
Momenteel op mijn 2.25 benzine uit 1978 een 123-ontsteking zitten, maar zat er al op toen ik de auto kocht. Ik heb dus geen vergelijking met voorheen, maar heb er ook nog nooit problemen mee gehad
..
Vriend van me heeft LPG/Benzine en heeft standaard rond gereden. Ik weet dat hij over is gestapt op een 123- ignition omdat hij vooral veel problemen had wanneer hij op benzine reed nadat de motor was afgesteld op LPG. Volgens mij zijn die problemen nu met de nieuwe ontsteking verholpen.. ( Hoor hem er in ieder geval nooit meer over
)
Ik zou ook meteen iets kopen wat goed en degelijk is..
Vriend van me heeft LPG/Benzine en heeft standaard rond gereden. Ik weet dat hij over is gestapt op een 123- ignition omdat hij vooral veel problemen had wanneer hij op benzine reed nadat de motor was afgesteld op LPG. Volgens mij zijn die problemen nu met de nieuwe ontsteking verholpen.. ( Hoor hem er in ieder geval nooit meer over
Ik zou ook meteen iets kopen wat goed en degelijk is..
-
Maarten Serie III
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 11 Jul 2015, 22:37
Re: S32.25 88 '72 benz/gas, welke elektronische ontsteking?
Bedankt voor de info. Zag het lijntje over afstellen van 123 nu ook staan. Ik heb vandaag maar besloten om voor een volledig elektronische ontsteking te gaan dus de 123 ontsteking. Deze is besteld!!
Ik heb al even gekeken hoe deze te installeren. Moet als het goed is niet zo veel voorstellen.
Maar nu het volgende: Er loopt vanaf mijn bobine ook een kabel naar een kastje onderaan de carburateur. Volgens Haynes is dit de Fuel cut-off valve van het Exhaust emmision control systeem. Volgens mij zit de helft van dat systeem niet meer in mijn auto aangezien er enkele afgedopte slangetjes hangen. Ik begrijp dat het normaal ook een charcoal filter zou bevatten en een emmision valve. Die zitten er alletwee niet in geloof ik. En het zou ook de ontsteking vertragen bij bepaalde omstandigheden...
Eerlijk gezegd snap ik het niet helemaal.
Kan ik deze kabel en the Fuel cut-off valve straks gewoon weglaten?
Ik heb al even gekeken hoe deze te installeren. Moet als het goed is niet zo veel voorstellen.
Maar nu het volgende: Er loopt vanaf mijn bobine ook een kabel naar een kastje onderaan de carburateur. Volgens Haynes is dit de Fuel cut-off valve van het Exhaust emmision control systeem. Volgens mij zit de helft van dat systeem niet meer in mijn auto aangezien er enkele afgedopte slangetjes hangen. Ik begrijp dat het normaal ook een charcoal filter zou bevatten en een emmision valve. Die zitten er alletwee niet in geloof ik. En het zou ook de ontsteking vertragen bij bepaalde omstandigheden...
Eerlijk gezegd snap ik het niet helemaal.
Re: S32.25 88 '72 benz/gas, welke elektronische ontsteking?
Die kabel krijgt alleen maar + van de bobine, daar doet de ontsteking verder niets mee, ik ben bang dat wanneer je hem weglaat de wagen niet meer op benzine wil lopen, maar je kunt het altijd proberen, merk je niets, kun je hem weglaten.
G-J
G-J
-
Maarten Serie III
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 11 Jul 2015, 22:37
Re: S32.25 88 '72 benz/gas, welke elektronische ontsteking?
Ik ben even aan het worstelen met de gunstigste ontstekingscurve. Ik zoek die het dichts bij origineel ligt om mee te beginnen. Maar nu krijg ik voor de 123 ontstekingen 2 verschillende tabellen.
Volgens het boekje bij de geleverde 123 ontsteking:
Volgens handleiding op internet:
Welke van de 2 zou ik nu moeten gebruiken? Zit namelijk snel al 10graden verschil in.
Volgens het boekje bij de geleverde 123 ontsteking:
Volgens handleiding op internet:
Welke van de 2 zou ik nu moeten gebruiken? Zit namelijk snel al 10graden verschil in.
-
Landmarcs
- Berichten: 9292
- Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
- Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee
Re: S32.25 88 '72 benz/gas, welke elektronische ontsteking?
Maarten Serie III schreef:Volgens het boekje bij de geleverde 123 ontsteking:
[ volgens boekje ]
Volgens handleiding op internet:
[ volgens internet ]
Welke van de 2 zou ik nu moeten gebruiken? Zit namelijk snel al 10graden verschil in.
Maarten,
Als je die 10º verschil bij de waarden uit het boekje optelt dan krijg je de waarden van het internet.
Het boekje rekent dus ten opzichte van de initiële 10º vervroeging.
Als je even zoekt dan was er een berichtje waar Rob Stewart zijn inzichten gaf over de beste start-instelling.
Groeten MarcS
Laatst gewijzigd door Landmarcs op 22 Nov 2015, 15:42, 1 keer totaal gewijzigd.
- RobStewart
- Berichten: 2280
- Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
- Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
- Contact:
Re: S32.25 88 '72 benz/gas, welke elektronische ontsteking?
... Curve C
Rob
Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands
1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten