restauratie defender 127

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
petertv

restauratie defender 127

Berichtdoor petertv » 13 Nov 2015, 13:02

Gisteren weer sinds lange tijd weer wat kunnen doen aan mijn 127.
Afbeelding

Afbeelding

Ik ben begonnen om alle onderdelen die ik kan hergebruiken te demonteren en schoon te maken, schuren verven etc... Ik denk er nog aan om de onderdelen van het chassis (a-frame, hockeysticks en stuurstangen, bevestigingsonderdelen etc te laten stralen en te poedercoaten, maar dat weet ik nog niet.

Voor het chassis heb ik een Marslandframe gekocht bij One-ten en ook dit laten poedercoaten. Dit is erg strak geworden! Mooi uitgangspunt om mee te starten.
Voor de motor en aandrijflijn heb ik een tijd terug al een Defender 90 uit 1999 met een TD5 blok gekocht.
Deze ben ik nu aan het strippen. Eerst de draadboom eruit en alles maar even een nummertje geven om straks weer eea goed aan te kunnen sluiten:
Afbeelding

Afbeelding

Voetenbak zijn enigszins gaar, dus die worden vervangen en dan helemaal opnieuw in de verf.

Coen83

Re: restauratie defender 127

Berichtdoor Coen83 » 13 Nov 2015, 13:06

mooi man! Ziet er goed uit! Goed werken kost veel tijd, maar gaat je uiteindelijk minder kopzorgen bezorgen.

Misschien past dit overigens beter in het "projecten" topic?
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960

Roger72

Re: restauratie defender 127

Berichtdoor Roger72 » 13 Nov 2015, 13:56

ja, dit lijkt me een mooi topic voor in "projecten"

daarom daarheen verplaatst, de commentaren daar verwijderd en hier het topic gesloten ;)

by the way.... .dat label aan de remvloeistofniveausensor-kabel met "LV2 oliedruksens" lijkt me niet echt de juiste aanduiding voor die kabel
Ik ben moderator-af.

Terug naar “Techniek”