Beste Leden,
ik ben helemaal nieuw in deze forum. Ik wou graag namelijk een Defender kopen, ook door de 6 (in the 90) / 9 (in de 110) zitplaatsen (ik heb 3 kinderen en af-en-toe een deel van de hockey team te vervoeren). Maar iemand heft me gezegd dat het niet veilig is om op langsliggend banken passegiers te vervoeren, en misschien het is zelfs niet toegestaan (door RDW?). Zou je een boete krijgen, ezv.
Kan iemand mij helpen om deze lastige vraag op een 'officiele' manier te beantwoorden?
Alvast hartelijk bedankt,
Pascal
Achterbank Defender veiligheid
Re: Achterbank Defender veiligheid
Hoi pascal,
Tot bouwjaar 2006 (TD5 uitvoeringen) is het gewoon toegestaan om laagsliggende stoelen te hebben. Vanaf 2007 is de verplichting van de 3punts gordel gekomen.
Wat betreft veiligheid is een Defender sowieso niet een voertuig met 30 sterren.
Als je met 9 man in een auto zit dient de chauffeur gewoon defensief te rijden.
Groet Ron
Tot bouwjaar 2006 (TD5 uitvoeringen) is het gewoon toegestaan om laagsliggende stoelen te hebben. Vanaf 2007 is de verplichting van de 3punts gordel gekomen.
Wat betreft veiligheid is een Defender sowieso niet een voertuig met 30 sterren.
Als je met 9 man in een auto zit dient de chauffeur gewoon defensief te rijden.
Groet Ron
110-Td5 X-tech 2006
Tot een bouwjaar 2007 (my2007 de "Puma" met de plastic dash) mag je idd gewoon mensen op de achterbankjes vervoeren.
Bij een aanrijding zit je niet stevig in de gordel en kunnen de koppen tegen elkaar slaan dus het is minder veilig. Maar alles aan een Def is minder veilig want geen airbags, kreukelzones of zelfs maar een fatsoenlijke carrosserie om je heen. En gek genoeg blijkt het ding nog vrij stevig.
Maar toch: daar ga je ook naar rijden.
Klant van me zweert dat z'n oude Eend veiliger is dan z'n nieuwste Volvo want in die Eend voelt ie zich kwetsbaar en let ie op. In z'n Volvo zit ie net als 99% van alle andere automobilisten 'tv' te kijken en met z'n telefoon of radio te kloten.