Ik ben op zioek naar een elektrisch schema voor de smits airco onderbouw voor mijn 110 van 1984
mis ik trouwens iets?
smits airco onderbouw ekectrisch schema
smits airco onderbouw ekectrisch schema
Laatst gewijzigd door donkeasy op 12 Nov 2015, 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Landmarcs
Re: smits airco onderbouw elektrisch schema
Hmm .. misschien is een "elektrisch schema" makkelijker te vinden als een "ekectrisch schema"
Natuurlijk is duidelijk wat jij zoekt (en ik heb het niet) maar in de (nabije) toekomst verwacht ik dat de zoekmachine niet net zo dislectisch is als het "Onderwerp" hier, en dat maakt het onderwerp moeilijk vindbaar (maar wel uniek).
Groeten MarcS
Natuurlijk is duidelijk wat jij zoekt (en ik heb het niet) maar in de (nabije) toekomst verwacht ik dat de zoekmachine niet net zo dislectisch is als het "Onderwerp" hier, en dat maakt het onderwerp moeilijk vindbaar (maar wel uniek).
Groeten MarcS
Re: smits airco onderbouw ekectrisch schema
Misschien heb ik iets voor je waar je mee uit de voeten kunt. Als je me ff een PM stuurt met je e-mail adres zal ik het mailen. Ik geloof niet dat ik gerechtigd ben het openbaar te maken namelijk. Verder "weet" ik redelijk wat van airco's inmiddels, dus als je nu een precieze vraag stelt, kan ik je mogelijk helpen.
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
Land Rover Series II 88, 2.25 benzine, 1960
Zal straks eens proberen met het schema in de hand, welke stekker waarvoor is.
Als je me kan vertellen waar ik de stekker/kleur op moet aansluiten, ben ik ook geholpen.
Als je me kan vertellen waar ik de stekker/kleur op moet aansluiten, ben ik ook geholpen.
donkeasy schreef:Zal straks eens proberen met het schema in de hand, welke stekker waarvoor is.
Je bedoelt die bruine en witte stekkers die je in je hand hebt op de derde foto?
Die bruine ging bij mij in gelijk uitziende stekker, maar dan de female (of male, dat weet ik niet meer). Die witte stak er bij mij niet uit. Dat komt omdat ik in mijn kabelboom (td5) al een stuk voorbereiding heb zitten. Ik denk dat jij die voorbereiding niet hebt. Ik hoefde daarna alleen maar ergens uit de kabelboom die tegen het schutbord aan de buitenkant geplaatst zit, de signaalkabels voor de pomp en fan te halen, die te schakelen met twee relais en te voeden uit twee bronnen (die zaten ook in de kabelboom, maar heb ik apart gedaan). Begrijp je het nog? In woorden is lastig uit te leggen zo.
Het komt het op het volgende neer: je airco unit in de auto krijgt stroom. Op het moment dat je de airco schakelaar om zet moet er een dubbel signaal (geen voeding) met 12v naar buiten komen die je pomp (voeding via relais) en je fan (voeding via relais) aanschakelen.
Land Rover OneTen, 300tdi, 1983
De bruine en witte stekker uit de aircounit kan ik niet op mijn kabelboom inpluggen. De contrastekkers zitten er niet in/aan. Weet iemand aan de hand van de kleurcodering van de draden op de bruine en witte stekker waar deze op moeten worden aangesloten?
de bruine bevat massa(zwart), 12 volt(bruin) en acc , de groen witte meen ik , blauw kan ook acc of (schakel)massa zijn . smits en coolair logan heeft verschillende kleuren bedrading en schema's gebruikt.De witte stekker gaat aan de kabelboom die los bij de unit geleverd wordt. Heb verschillende logans gemonteerd, compleet en met bijgeleverd schema, dat gaf geen problemen. bij de smits was het een zoektocht. Heb eerst alles gemonteerd, behalve bedrading, af laten vullen( anders werkt het niet door drukschakelaars in underdash unit) en toen gepuzzeld/uitgeprobeerd. daarbij kwam ik erachter dat sommige functies via de massa schakelen. Concreter kan ik je helaas niet helpen.
OttoVink schreef:de bruine bevat massa(zwart), 12 volt(bruin) en acc , de groen witte meen ik , blauw kan ook acc of (schakel)massa zijn . smits en coolair logan heeft verschillende kleuren bedrading en schema's gebruikt.De witte stekker gaat aan de kabelboom die los bij de unit geleverd wordt. Heb verschillende logans gemonteerd, compleet en met bijgeleverd schema, dat gaf geen problemen. bij de smits was het een zoektocht. Heb eerst alles gemonteerd, behalve bedrading, af laten vullen( anders werkt het niet door drukschakelaars in underdash unit) en toen gepuzzeld/uitgeprobeerd. daarbij kwam ik erachter dat sommige functies via de massa schakelen. Concreter kan ik je helaas niet helpen.
Vast bedankt voor deze informatie. Ik ga het dan ook op die manier proberen op te lossen.