ik zit met een lastig probleem, mn discovery uit 2003 gaat niet meer open.
deze auto is nu een maand of 2 in mn bezit (mn vorige auto was een discovery uit 1996)
auto staat momenteel in Gent, Belgie
probleem:
- beide afstandsbedieningen werken niet meer (m'n dagelijkse en de reserve)
- slot in bestuurdersdeur werkt niet... Lijkt alsof vorige eigenaar deze van binnenzijde onklaar heeft gemaakt. Vorige eigenaar was aannemer in Den Haag die er gereedschap in had liggen dus lijkt een logisch verhaal...
gedaan:
- gecheckt op startmotor of accu nog vol zit, deze zit goed vol
- geprobeerd 'in the breken' met ijzerdraad (nu ja de anwb/touring)
adviezen die ik krijg van Touring (belgische anwb) en lokale laro dealer:
- ruit intikken
- nieuwe sleutels bestellen en alles opnieuw instellen.. dan ben ik paar honderd euro en paar weken verder..
vragen:
- de oplossing van anwb/laro dealer lijkt me nogal drastisch, is er iemand hier met een heldere ingeving?
- als ik ruit intik dan gaat mn alarm af, en de afstandsbediening werkt niet.. dus probleem nog niet opgelost lijkt mij?
- ik zou dan accu kunnen loskoppelen, maar dan kan ik niet starten... dus wat dan?
dank voor jullie meedenken!
disco niet meer open
disco niet meer open
Laatst gewijzigd door etjen op 09 Nov 2015, 11:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Discovery 2003
Re: disco niet meer open
Staat de wagen toevallig bij een groot stralingsveld, dan wil de afstandbediening wel weigeren, eventueel flink eind (laten) verplaatsen en opnieuw proberen.
Heb ik zelf ook ooit gehad met mijn Disco I, alleen daar werkte het bestuurders slot nog wel dus kon hem met de "slotcode" van alarm en open krijgen.
Lastig probleem.
G-J.
Heb ik zelf ook ooit gehad met mijn Disco I, alleen daar werkte het bestuurders slot nog wel dus kon hem met de "slotcode" van alarm en open krijgen.
Lastig probleem.
G-J.
auto staat op oprit waar ie afgelopen 2 maanden geregeld gestaan heeft en zonder problemen open/dicht ging...geen hoogspanning of iets in de buurt...
verplaatsen is helaas niet in eenvoudig in 'park' en op handrem...
verplaatsen is helaas niet in eenvoudig in 'park' en op handrem...
Discovery 2003
Kennelijk is te achterhalen of de vorige eigenaar iets aan het slot van de bestuurdersdeur heeft aangepast, gewijzigd of dat dit probleem zich bij de vorige eigenaar ook heeft voorgedaan.
Heeft de achterdeur of passagiersdeur geen slot? ( weet dit ff niet bij een Discovery)
Zou toevallig zijn, maar misschien zijn beide batterijen in de ab's zwak.
Heeft de achterdeur of passagiersdeur geen slot? ( weet dit ff niet bij een Discovery)
Def 2004 TD5 130 HCamperPU
def 1986 200tdi HcamperPU
S3a 1983 Santana 88"
S3 1979 Series 3
S2 1961 Dormobile (verkocht)
S1 1954 86"
S1 1955 86"( bouwpakket)
def 1986 200tdi HcamperPU
S3a 1983 Santana 88"
S3 1979 Series 3
S2 1961 Dormobile (verkocht)
S1 1954 86"
S1 1955 86"( bouwpakket)
paul k schreef:Heeft de achterdeur of passagiersdeur geen slot? ( weet dit ff niet bij een Discovery)
enkel bestuurder heeft slot...
kun je die batterijen van ab makkelijk vervangen? de lampjes branden wel gewoon in de ab
edit: gevonden hoe je batterij kunt vervangen: https://www.youtube.com/watch?v=7hKoLSjOBsE
Discovery 2003
-
Roger B.
Tja...het enige slot onklaar maken is niet erg snugger....je komt je auto niet meer in en je kunt de EKAcode niet meer invoeren....
Als je beide afstand bedieningen niet meer werken én het slot niet dan blijft er niet veel meer over dan een ruitje intikken. Heel misschien kom je bij de centrale vergrendelingsschakelaar op het dash met een stuk stug draad langs de deursponning, al weet ik niet of die knop werkt als de auto op alarm staat.
Op welke manier je de auto ook opent zonder afstandbediening gaat het alarm af en het zou maar zo kunnen dat programmeren van sleutels niet mogelijk is zolang het alarm ingeschakeld is. Dus moet je de EKA via het portierslot kunnen invoeren.
Daarna kijken of je probleem in de afstandbediening ( 2 tegelijk lijkt stug) in de ontvanger of in de bcm zit. Dealers kunnen sleutels alleen programmeren met de origineel bijgeleverde code. Nanocom kan het ook met een code die op de sticker in de afstandbediening staat.
Als je beide afstand bedieningen niet meer werken én het slot niet dan blijft er niet veel meer over dan een ruitje intikken. Heel misschien kom je bij de centrale vergrendelingsschakelaar op het dash met een stuk stug draad langs de deursponning, al weet ik niet of die knop werkt als de auto op alarm staat.
Op welke manier je de auto ook opent zonder afstandbediening gaat het alarm af en het zou maar zo kunnen dat programmeren van sleutels niet mogelijk is zolang het alarm ingeschakeld is. Dus moet je de EKA via het portierslot kunnen invoeren.
Daarna kijken of je probleem in de afstandbediening ( 2 tegelijk lijkt stug) in de ontvanger of in de bcm zit. Dealers kunnen sleutels alleen programmeren met de origineel bijgeleverde code. Nanocom kan het ook met een code die op de sticker in de afstandbediening staat.
gone
ja.. de kinderziektes bij n 'nieuwe' auto..
dit is er dus 1 van..
batterij van reserve sleutel vervangen en dat was dus niet het probleem..
...ik denk dat ik maar eens een mooie baksteen ga zoeken...
dit is er dus 1 van..
Discovery 2003
etjen schreef:ja.. de kinderziektes bij n 'nieuwe' auto..
dit is er dus 1 van..
Als de lampjes het in de sleutel doet dan doet de afstandsbediening het gewoon. De ontvanger zit in het dak. Net voor het achterste dakraam aan de linker kant. Je zou nog kunnen proberen daar in de buurt je sleutel indrukken. Het lijkt er helaas op dat of de ontvanger er mee gestopt is (gebeurt weleens bij lekkage aan dakramen, zelf ook gehad maar gelukkig met werkend slot) of de BCU is je sleutels code plots vergeten (lekkage A-pillars) Last gehad van beslage ruiten of andere signalen van lekkage gezien? Kringen op het plafond?
In dat geval is het inderdaad niet anders dan er een raam uit halen. Dacht nog even aan het rubber in het achterraam of via het logo op de achterdeur (zo kom je bij een deel van het deur mechanisme, maar denk niet dat het zo te openen is, indien wel laat het me dan weten dat verwijder ik deze zin weer voor het geboefte
Kies een raam uit dat toch al een krasje had
Paul,
2000 Discovery II, Td5 Niagara Grey. "The Dark Knight", geen asfalt princess wordt wel vertroetelt.
2000 Discovery II, Td5 Niagara Grey. "The Dark Knight", geen asfalt princess wordt wel vertroetelt.
Hoi Etjen,
Wat GJ zegt over straling is inderdaad waar. Kan bv door een grote bouwkraan in de buurt komen. Staat die toevallig ergens bij de auto in de buurt? De afstandbediening vd bouwkraan stoort je sleutel. Naar een andere plaats duwen kan dan helpen.
Je kunt ook proberen de sleutel opnieuw te synchroniseren. In de buurt vd auto druk snel 4x achter elkaar op de ontgrendelknop vd sleutel. Doe dit ook meteen met je reservesleutel. Als je een 'beep' hoort is de sleutel opnieuw gesynchroniseerd.
Het is te proberen.
Succes.
Wat GJ zegt over straling is inderdaad waar. Kan bv door een grote bouwkraan in de buurt komen. Staat die toevallig ergens bij de auto in de buurt? De afstandbediening vd bouwkraan stoort je sleutel. Naar een andere plaats duwen kan dan helpen.
Je kunt ook proberen de sleutel opnieuw te synchroniseren. In de buurt vd auto druk snel 4x achter elkaar op de ontgrendelknop vd sleutel. Doe dit ook meteen met je reservesleutel. Als je een 'beep' hoort is de sleutel opnieuw gesynchroniseerd.
Het is te proberen.
Succes.
Groet, Willem
Tata-D2
Tata-D2
Etjen,
je hebt een privebericht.
Stuur effe je mailadres.
je hebt een privebericht.
Stuur effe je mailadres.
Groet, Willem