Hallo rovers
Mijn remwaarschuwingslamp (P) gaat na 100 meter rijden branden en blijft aan tot ik de koter heb uitgezet en weer start. Het is iig niet de handrem en het remolieresrvoire wat het probleem is. Mijn ABS lamp brand niet maar ik ben daar wel eerst gaan zoeken. Alle sensoren zitten op hun plek. Ik heb de ABS computer uitgelezen die geeft rechts achter 0 volt de rest 2.45 volt. Ik krijg gek genoeg geen foutmelding over die 0 volt maar wel over het linker voorwiel.
Vandaag kwam ik er bovendien achter dat ik voor dubbele geventileerde schijven heb. Hoort dat bij een td5 uit 2001? Die schijven zitten onder de krassen en groeven. Ik hoor bij de eerste keer remmen in de ochtend ook lekker veel gekrijs bij het remmen. Nieuwe schijven dus en dan ook maar nieuwe lagers.
Tot slot heeft een td5 uit 2001 wellicht waarschuwingssysteem voor slijtage remblokken? Zou het (P) ook kunnen verklaren.
Ik ga verder met mijn zoektocht en hou jullie op de hoogte
Rem of ABS probleem d5 2001
-
Jankouwenberg
Rem of ABS probleem d5 2001
Defender station 110 td5 2001 blauw wit dak
2cv Citroën 1983 blauw
2cv Citroën 1983 blauw
-
Landmarcs
Re: Rem of ABS probleem Td5 2001
Dag Jan,
Misschien is het gewoon een overgevoelig remvloeistof-contactje in de dop van het remvloeistof-reservoir.
Dit is een "ziekte" die standaard in een Defender zit ingebouwd, is het remvloeistof-niveau ook maar een tikje lager als max. en het begint.
Rijd je een stijle helling af dan krijg je dit lichtje zelfs bij remvloeistof-niveau's die ± op max staan.
Eenvoudige test (en remedie) is een draadje lostrekken van de verklikker-dop. Als het probleem hier zit dan is blijft nu het (P) lichtje uit.
Groeten MarcS
Misschien is het gewoon een overgevoelig remvloeistof-contactje in de dop van het remvloeistof-reservoir.
Dit is een "ziekte" die standaard in een Defender zit ingebouwd, is het remvloeistof-niveau ook maar een tikje lager als max. en het begint.
Rijd je een stijle helling af dan krijg je dit lichtje zelfs bij remvloeistof-niveau's die ± op max staan.
Eenvoudige test (en remedie) is een draadje lostrekken van de verklikker-dop. Als het probleem hier zit dan is blijft nu het (P) lichtje uit.
Groeten MarcS
Laatst gewijzigd door Landmarcs op 07 Nov 2015, 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Roger B.
Re: Rem of ABS probleem d5 2001
Een D5 (die komt in 2016 pas) uit 2001??
Als er nou eens netjes vermeld werd (in de titel zoals het hoort bijvoorbeeld) om wat voor auto het gaat......
Ik gok op een defender Td5 uit 2001
Als er nou eens netjes vermeld werd (in de titel zoals het hoort bijvoorbeeld) om wat voor auto het gaat......
gone
-
Landmarcs
Re: Rem of ABS probleem Td5 2001
Roger B. schreef:Een D5 (die komt in 2016 pas) uit 2001??
Goedenavond Roger B.
Beter niet meer gokken
MarcS
kijk eens naar het handremkabeltje zal doorgeschuurd zijn
aan de batterijbak, rubber opzij en je kan het
controleren.

aan de batterijbak, rubber opzij en je kan het
controleren.
-
Jankouwenberg
@ Roger B je hebt helemaal gelijk het moet td5 zijn
al is er dit moment niets van de t te merken
,maar dat heeft er waarschijnlijk mee te maken dat mijn EGR klep blijft hangen ( dat zegt de ECU tenminste hij sluit niet) bypass is onderweg.
Maar zoals gezegd eerst de remmen op orde en zeer bedankt voor de tips maar het is niet het reservoirs en ook niet de handrem. Beide los van aarde geeft toch een storing. Omdat mijn remschijven zo slecht zijn eerst maar deze vervangen. Uiteraard inclusief blokken en waarschijnlijk zuigers (pistons) heb het idee dat niet alles even vlekkeloos loopt.
Jan en Barbara
Maar zoals gezegd eerst de remmen op orde en zeer bedankt voor de tips maar het is niet het reservoirs en ook niet de handrem. Beide los van aarde geeft toch een storing. Omdat mijn remschijven zo slecht zijn eerst maar deze vervangen. Uiteraard inclusief blokken en waarschijnlijk zuigers (pistons) heb het idee dat niet alles even vlekkeloos loopt.
Jan en Barbara
2cv Citroën 1983 blauw
2cv Citroën 1983 blauw
-
Jankouwenberg
Rovertjes
Na heel wat uurtjes in de kou onder de auto, doet mijn abs het weer!
Uiteindelijk gewoon een slechte stekker verbinding van een van de voor sensoren. Na lang meten en zoeken. Het losgekoppeld doormeten van de sensoren op weerstand. En logisch blijven nadenken kom je er altijd achter.
Mij is wel duidelijk dat mijn defender last heeft van veel slechte elektrische verbindingen (licht gaat niet aan bij openen deur, EPS klep opent niet) Uiteraard vooral achter het dashboard. Ik ga die allemaal vervangen door gesoldeerde verbindingen. Maar dat Doe ik in de zomer.
Jan
Na heel wat uurtjes in de kou onder de auto, doet mijn abs het weer!
Uiteindelijk gewoon een slechte stekker verbinding van een van de voor sensoren. Na lang meten en zoeken. Het losgekoppeld doormeten van de sensoren op weerstand. En logisch blijven nadenken kom je er altijd achter.
Mij is wel duidelijk dat mijn defender last heeft van veel slechte elektrische verbindingen (licht gaat niet aan bij openen deur, EPS klep opent niet) Uiteraard vooral achter het dashboard. Ik ga die allemaal vervangen door gesoldeerde verbindingen. Maar dat Doe ik in de zomer.
Jan
2cv Citroën 1983 blauw
2cv Citroën 1983 blauw
-
Landmarcs
Jankouwenberg schreef:...
Mij is wel duidelijk dat mijn defender last heeft van veel slechte elektrische verbindingen (licht gaat niet aan bij openen deur, .....
Jan,
Het binnenlicht dat niet aangaat bij het openen van de deur komt (aangenomen dat de binnenverlichting-schakelaar goed staat) niet zelden door een zwak contact in het deurpost-schakelaartje. Even frutten/jutteren en waarschijnlijk doet ie het weer een tijdje goed.
Groeten MarcS
Geen idee hoe het bij een Td5 Defender is, ik heb alleen een 300Tdi en een 2.4 Puma gehad, maar bij de Disco veteld de computer mij gewoon welke sensor een fout of geen signaal geeft.
Gesoldeerde verbindingen zijn alleen beter dan stekkers mits erg goed en vooral compact gesoldeerd en goed trillingvrij opgeborgen. Anders breken ze graag.......

Gesoldeerde verbindingen zijn alleen beter dan stekkers mits erg goed en vooral compact gesoldeerd en goed trillingvrij opgeborgen. Anders breken ze graag.......
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
-
Jankouwenberg
@marcs het is niet de deurschakelaar de maakt goed aarde dat weten mijn buren ook doordat mijn alarm perfect werkt
Ik ga even kijken onder mijn hemel rechtsvoorgangers daar zit ook nog een stekkerverbinding
@ Edward
Ik wil ook wel weer stekkers toepassen maar kan eigenlijk geen goed alternatief voor de originele stekkers vinden. Bovendien zit er niet veel "extra" snoer in de kabelbundel wat het wel lastig maakt.
Alle soldeerverbindingen gaan keurig in de krimpkousjes dus ga ervanuit dat het houdt.
Jan
Ik ga even kijken onder mijn hemel rechtsvoorgangers daar zit ook nog een stekkerverbinding
@ Edward
Ik wil ook wel weer stekkers toepassen maar kan eigenlijk geen goed alternatief voor de originele stekkers vinden. Bovendien zit er niet veel "extra" snoer in de kabelbundel wat het wel lastig maakt.
Alle soldeerverbindingen gaan keurig in de krimpkousjes dus ga ervanuit dat het houdt.
Jan
2cv Citroën 1983 blauw
2cv Citroën 1983 blauw