DII start niet meer Naonocom in Zeeland?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
AlexW

DII start niet meer Naonocom in Zeeland?

Berichtdoor AlexW » 05 Nov 2015, 15:52

mijn auto start al 2 weken niet meer blijft op de startblokkering hangen ook de EKA heeft geen resultaat dus ben op zoek naar iemand die in Zeeland woont en in het bezit is van een nanocom en bereid is om de mijne uit te lezen zodat ik weet wat er mis is.vergoeding is allemaal bespreekbaar
;-)

Geen idee wat hier gebruikelijk is maar koeken koffie en een
Ook ben ik nu zelf in de markt voor een nanocom dus heeft iemand wat liggen.
mvg / regards,

alex W

JanTD5

Re: DII start niet meer Naonocom in Zeeland?

Berichtdoor JanTD5 » 05 Nov 2015, 21:11

Tijdje terug had Atilgen het ook. Deed iets fout met die eka code geloof ik. Lees het topic eens door misschien heb je er iets aan. viewtopic.php?f=14&t=8164
Heb een nanocom alleen voor defender weet niet of hij dan ook het motor gedeelte van een disco wel of niet pakt. Alleen beetje ver uit de buurt.

Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.

atilgen

Berichtdoor atilgen » 05 Nov 2015, 21:27

Mijn problemen is inderdaad al opgelost.
Ik had de verkeerde code van het kaartje gebruikt.
Maar volgens mij hebben Alex en ik al contact gehad via Facebook.
Helaas kan je een Nanocom met een Defender TD5 licentie niet voor een Disco 2 TD5 gebruiken.

Als ik je probleem op Facebook een beetje gevolgd hebt, dan lijkt het alsof er een miscommunicatie is tussen de BCU en de ECU.
En dat daarom de EKA code niet geaccepteerd wordt.
Defender 130 TD5
88 Series III diesel

AlexW

Berichtdoor AlexW » 05 Nov 2015, 21:36

Tja probleem blijft dus we zijn druk aan het zoeken had een mede larorijder die graag had langsgekomen echter (begrijpelijk) begaf zijn Disco het en die gaat dan voor.

Dus of de dealer gaat hem uitlezen of iemand heeft tijd of ik vind een nanocom welke het eerst komt lol
mvg / regards,

alex W

JanTD5

Berichtdoor JanTD5 » 05 Nov 2015, 21:40

Zit niet op feestboek jongens, daar zul mij niet vinden. Dus de discussie daar, als die er is, gaat langs mij. Sorry ;)

Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 05 Nov 2015, 21:52

atilgen schreef:Helaas kan je een Nanocom met een Defender TD5 licentie niet voor een Disco 2 TD5 gebruiken.

Ja en nee... alle motor gerelateerde funkties wel, alle body gerelateerde funkties niet.

dus je kunt wel je motor uitlezen en monitoren, maar niet in het beveiligingssysteem, het ABS systeem etc etc.
gone

atilgen

Berichtdoor atilgen » 05 Nov 2015, 22:00

Helaas heb ik zelf geen Nanocom, ook ik had hem van iemand geleend om het probleem op te lossen.

Heb je al geprobeerd om de min pool er een tijdje af te halen.
Het blijft vreemd waarom de EKA code niet geaccepteerd wordt.
Is de ECU of BCU in het verleden een keer vervangen door een andere?
En heb je enig idee waarom de immobiliser geactiveerd is?
Kan het zijn dat je schakelaar van je motorkap defect is, waardoor de EKA procedure mislukt.
Defender 130 TD5
88 Series III diesel

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 05 Nov 2015, 22:14

om de EKA te accepteren zal ie eerst bij de BCM aan moeten komen.... de switches in het deurslot, kabels, connectoren er kan vanalles stuk zijn of slecht contact maken dat er voor zorgt dat jij wel netjes je sleutel draait, maar de BCM niet de juiste code binnen krijgt.

Daarnaast is de procedure van een D2 nogal omslachtig en niet heel overzichtelijk beschreven in het boekje waardoor je gemakkelijk niet de jusite manier volgt.
gone

atilgen

Berichtdoor atilgen » 05 Nov 2015, 22:20

Roger B. schreef:om de EKA te accepteren zal ie eerst bij de BCM aan moeten komen.... de switches in het deurslot, kabels, connectoren er kan vanalles stuk zijn of slecht contact maken dat er voor zorgt dat jij wel netjes je sleutel draait, maar de BCM niet de juiste code binnen krijgt.

Stel dat de door switch nooit goed gewerkt heeft, maar is je nooit opgevallen omdat je de auto altijd met de afstandbediening geopend hebt. Dan krijg je nu de EKA code niet goed ingevoerd.
Defender 130 TD5
88 Series III diesel

AlexW

Berichtdoor AlexW » 05 Nov 2015, 22:24

Als ik onderstaande bestel kan ik dan uit de voeten of vergeet ik iets ( word een nieuwe leercurve voor mij )

NANOCOM Evolution for TD5 Discovery II kit
NCOM13 NANOCOM unlock code for Disco II systems
mvg / regards,

alex W

Terug naar “Techniek”