Dag allemaal,
mijn distributieketting is waarschijnlijk kapot. Zuigers gaan op en neer maar kleppen bewegen niet meer. Kop is er al af. Nu het distributiedeksel verwijderen. En toen.....de startklauw is er niet af te krijgen! Laten we beginnen bij het begin: welke draairichting heeft de startklauw eigenlijk als je hem los wilt draaien? Linksom zoals elke "normale" bout of juist tegengesteld? Ik probeer linksom maar er is echt geen beweging in te krijgen...
Bedankt voor jullie hulp!
Marcel
S3 2,25 Benzine 1977 distibutieprobleem
- Marcel SIII Stawag
S3 2,25 Benzine 1977 distibutieprobleem
Series III Stawag 1977 | Defender 90 TD5 Stawag 2000
-
Roger B.
Re: S3 2,25 Benzine 1977 distibutieprobleem
gezien je zo'n ding er niet af wil draaien in een startpoging draai je hem tijdens het "aandrijven" van de motor dus vast.... de kant waarop de slinger "uit de klauw" draait is dus los
gone
- Marcel SIII Stawag
Re: S3 2,25 Benzine 1977 distibutieprobleem
Hoi Roger,
hij zat echt muur vast. Ik heb hem eraf gekregen door een lange sleutel erop te zetten en de startmotor even aan te tikken. Het duurde even maar toen was het voor elkaar. De poelie was gelukkig eenvoudiger te verwijderen. Met een grote poelietrekker was hij er zo vanaf. Nu nog het distributiedeksel verder loshalen en dan zien wat er gebeurd is....
Bedankt voor je comments.
Marcel
hij zat echt muur vast. Ik heb hem eraf gekregen door een lange sleutel erop te zetten en de startmotor even aan te tikken. Het duurde even maar toen was het voor elkaar. De poelie was gelukkig eenvoudiger te verwijderen. Met een grote poelietrekker was hij er zo vanaf. Nu nog het distributiedeksel verder loshalen en dan zien wat er gebeurd is....
Bedankt voor je comments.
Marcel
Series III Stawag 1977 | Defender 90 TD5 Stawag 2000