Disco Td5,2000 diesellekkage tank

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
sleen42

Disco Td5,2000 diesellekkage tank

Berichtdoor sleen42 » 15 Okt 2015, 12:57

Hai,

iemand in de snelle een idee waar ik kan kijken/zoeken?De tank/leiding lekt ergens boven op de tank en ik moet eigenlijk straks nog weg....voordat ik de hele tank er eerst onder vandaan haal en er dan achter kom dat ik er ook zo bij had gekunt :P
Hij lekt het ook als ik de ontluchtingstruc toepas,zal dus denk ik niet de vulslang zijn?

Zit er ook ergens een inspectie luikje onder de vloerbedekking of moet ik de tank laten zakken?Ik heb wel gezien dat de bouten van de trekhaak dan in ieder geval ook los moeten?

Jeroen
Discovery Td5 werk auto:-)

Roger

Re: Disco Td5,2000 diesellekkage tank

Berichtdoor Roger » 15 Okt 2015, 14:04

een disco heeft een inspectieluikje boven de pomp in de tank.
zou je dus zo bij moeten kunnen komen zonder de tank te laten zakken.
Life's a journey, not a destination.

Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat

sleen42

Berichtdoor sleen42 » 15 Okt 2015, 14:36

Dank je ,dan ga ik eerst maar even de vloerbedekking er uit trekken ;)

Maar ik ben bang dat er ergens een leiding is door geschuurd.Volgens mij heb ik dat ergens eerder gelezen in een topic.Maar misschien heb ik geluk en kan ik er van boven bij 8-) ,zal wel niet maar dan kan ik in ieder geval even checken waar en wat.

Jeroen

Heytse

Berichtdoor Heytse » 15 Okt 2015, 14:42

Het zal inderdaad 1 van de leidingen bovenop de tank zijn. Met een beetje geluk kan je er net bij. Wij hebben het al een paar keer voor handen gehad en gelukkig kunnen repareren zonder de tank er onder weg te halen. Via het luikje hebben we ze los gehaald en dan aan de onderkant terug getrokken. Repareren/vervangen en dan terug steken.
Succes

sleen42

Berichtdoor sleen42 » 15 Okt 2015, 16:23

Hallo Heytse,

ja heb het luikje los gehad.daar kun je dus niets zien,een beetje vochtig van naar achteren gewaaide diesel denk ik,maar in ieder geval niet echt nat.Dus zal het inderdaad wel een leiding zijn die bovenop de tank door geschuurd is.Hoe heb jij die toen gerepareerd?Het zijn van die lekkere stugge hardplastic leidingen toch?En als de druk leiding vanaf de pomp door is dan helpt een stukje rubber benzine leiding ook niet denk?Daar zal de druk toch te hoog voor zijn...Het lullige is dat ik de auto morgen en overmorgen nodig heb dus als ik de leiding aantrek ben ik bang dat hij verder scheurd :evil: .Dus het leuke is dat ik eerst de tank een deze dagen een stukje zal moeten laten zakken en kan kijken welke leiding het is,vervolgens ergens een nieuwe scoren en die er weer op zetten.

Jeroen

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 15 Okt 2015, 17:31

Volgens mij is het standaard de retourleiding maar dat zou je even moeten opzoeken. Rob heeftv
het al eens beschreven en wellicht raymond vd velden ook
gone

Heytse

Berichtdoor Heytse » 15 Okt 2015, 18:03

Geloof dat het inderdaad de retour leiding was (weet ik niet zeker meer). Wij hebben de slang inderdaad terug getrokken samen met de andere 2 (is niet veel ruimte voor). Daarna een passend stukje flexibele slang er tussen gezet met klemmetjes. En alles weer terug gerommeld...
Niet de mooiste oplossing, maar het werkte. Leiding moet nog steeds worden vervangen :oops:

Groet Wouter

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 15 Okt 2015, 19:51

sleen42 schreef:Hallo Heytse,

ja heb het luikje los gehad.daar kun je dus niets zien,een beetje vochtig van naar achteren gewaaide diesel denk ik,maar in ieder geval niet echt nat.Dus zal het inderdaad wel een leiding zijn die bovenop de tank door geschuurd is.Hoe heb jij die toen gerepareerd?Het zijn van die lekkere stugge hardplastic leidingen toch?En als de druk leiding vanaf de pomp door is dan helpt een stukje rubber benzine leiding ook niet denk?Daar zal de druk toch te hoog voor zijn...Het lullige is dat ik de auto morgen en overmorgen nodig heb dus als ik de leiding aantrek ben ik bang dat hij verder scheurd :evil: .Dus het leuke is dat ik eerst de tank een deze dagen een stukje zal moeten laten zakken en kan kijken welke leiding het is,vervolgens ergens een nieuwe scoren en die er weer op zetten.

Jeroen

Je hebt ook dit soort brandstofleiding, met rvs ommanteling. Een landbouwmechanisatiebedrijf heeft die normaal gesproken wel op voorraad (in meerdere diameters).
benzine slang rvs gewapend.jpg

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

sleen42

Berichtdoor sleen42 » 15 Okt 2015, 22:37

Hallo Erik,

ik zal het eerst even proberen met een gewoon stukje brandstof leiding.Daar heb ik nog wel ergens iets van liggen.Het is toch maar voor nood(of niet dan :D ) Zodra ik weet welke leiding het is dan haal ik wel een nieuwe,als die in Assen of Pekel op voorraad ligt....

Jeroen

sleen42

Berichtdoor sleen42 » 15 Okt 2015, 22:50

Also,weet er iemand zo uit zijn/haar hoofd welke leiding op de pomp de retour leiding is?Ik ben bang dat als ik er aan ga trekken dat ik daar alles kapot trek,net zoals de retourleiding onder het inlaatspruitstuk :twisted: .Geen zin om weer extra te liggen klooien.
Dus als ik nou weet welke de retour is dan begin ik eerst daar eens aan te sjorren :mrgreen:

Jeroen

Laat maar ik heb zelf een schemaatje op de compu staan :oops:
Gekregen van Roger? daar staat precies welke leiding waar zit en ook dat de zwarte leiding de retour lage druk is .... :!:
Als je er bovenop kijkt(op de pomp) dan is het de rechtste leiding 8-)

Terug naar “Techniek”