Ik kan het niet anders uitleggen: als ik mijn Defender tD5 uit 2001 start loopt de motor normaal. Ook de eerste kilometers lijtkt er niks aan de hand. De motor loopt soepel en ik kan normaal optrekken.
Maar zodra de motor op temperatuur is (volgens de meter) dan verlies ik vermogen en hoor je een soort extra roterend geluid dat er normaal niet is. Als ik dan bv moet afremmen en weer optrekken, dan merk je een stevig verrmogensverlies èn hoor je dus heel duidelijk dat roterende geluid. De auto vibreert ook een beetje, de versnellingspook zie je bv meetrillen.
Wat kan dit zijn? Iemand een idee?
Defender Td5 2001 hikt bij warme motor
Re: Defender Td5 2001 hikt bij warme motor
Zou het zoemende geluid van de ventilator voorop de gril kunnen zijn, of klinkt t anders?
Groetjes Johnny

Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 127 Camper 200vgtdi - Lr D130 td5
http://www.vanvlietboomverzorging.nl http://www.big-six.nl
info@vanvlietboomverzorging.nl
Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 90 200tdi - Lr 127 Camper 200vgtdi - Lr D130 td5
http://www.vanvlietboomverzorging.nl http://www.big-six.nl
info@vanvlietboomverzorging.nl
Re: Defender Td5 2001 hikt bij warme motor
Het is geen zoemend geluid. Ken je het geluid van een klein bootje op dieselmotor dat rustig voorbij komt varen? Zo'n ongeïsoleerd dieselmotorgeluid is het. Geen continu geluid, maar een lopende motor geluid: doek-doek-doek.... En dat dus bovenop het normale, lagere geluid van de lopende motor.
Re: Defender Td5 2001 hikt bij warme motor
ik zou om te beginnen je kabel naar de ecu (rode stekker) eens lostrekken en controleren op olie.
zit die vol, dan je wiringharness naar de injectoren ook maar eens vervangen.
veel voorkomend probleem dat diverse storingen kan veroorzaken en makelijk op te sporen
zit die vol, dan je wiringharness naar de injectoren ook maar eens vervangen.
veel voorkomend probleem dat diverse storingen kan veroorzaken en makelijk op te sporen
Life's a journey, not a destination.
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Re: Defender Td5 2001 hikt bij warme motor
Roger schreef:ik zou om te beginnen je kabel naar de ecu (rode stekker) eens lostrekken en controleren op olie.
zit die vol, dan je wiringharness naar de injectoren ook maar eens vervangen.
veel voorkomend probleem dat diverse storingen kan veroorzaken en makelijk op te sporen
Dank Roger, gaan we daar eens naar kijken!
Re: Defender Td5 2001 hikt bij warme motor
Ik had een keer onderweg dat 1 cilinder niet meer meedeed, dat maakt heel andere muziek dan normaal, het wordt take 5 -one. Ik ben toen nog even heel rustig doorgereden om vervolgens op een parkeerplaats de harness te vervangen, probleem opgelost. Nou ja, de motor kreeg er een beetje olielekkage voor terug.
-
Roger B.
- Berichten: 10154
- Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
- Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)
Re: Defender Td5 2001 hikt bij warme motor
Tja.... de olie mocht van jou de kabelboom niet in....moet toch ergens heen 
gone
Re: Defender Td5 2001 hikt bij warme motor
heb m inmiddels twee keer vervangen voor originele parts, maar ik heb nog steeds olie in mn rode stekker.
hoe vaak ik hem ook uitblaas en met remreiniger schoonspuit, 100km verder en de stekker is weer zwart (vol olie).
ik leer er maar mee te leven, ik reinig hem vaak en zodoende rijdt ie prima.
zodra t gaspedaal weer wat sponzig reageert reinig ik hem en problem solved.
hoe vaak ik hem ook uitblaas en met remreiniger schoonspuit, 100km verder en de stekker is weer zwart (vol olie).
ik leer er maar mee te leven, ik reinig hem vaak en zodoende rijdt ie prima.
zodra t gaspedaal weer wat sponzig reageert reinig ik hem en problem solved.
Life's a journey, not a destination.
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Re: Defender Td5 2001 hikt bij warme motor
Ik las ergens:
Kabel doorknippen en alle draden weer aan elkaar solderen, er zit dan een onderbreking in de capillaire kanalen tussen de afzonderlijke koperdraadjes.
Nat het vervangen van de kabel, zo'n 5 jaar geleden, gaat het nu nog steeds goed.
Kabel doorknippen en alle draden weer aan elkaar solderen, er zit dan een onderbreking in de capillaire kanalen tussen de afzonderlijke koperdraadjes.
Nat het vervangen van de kabel, zo'n 5 jaar geleden, gaat het nu nog steeds goed.
Re: Defender Td5 2001 hikt bij warme motor
Het is inderdaad olie bij de ecu stekker.
Het blijft me verbazen hoe sommige mensen hier een soort wandelende encyclopedie zijn als het over Land Rovers gaat
Het blijft me verbazen hoe sommige mensen hier een soort wandelende encyclopedie zijn als het over Land Rovers gaat
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten