Een ervan is mijn 109 uit 1975 te voorzien van een modernere aandrijflijn en er geen andere auto meer naast te hebben.
Voor woonwerk verkeer is er een auto van mijn werkgever beschikbaar dus blijven er alleen de kilometers over naar landrover/schaats/spirituele/overige evenementen.
Aangezien ik erg gecharmeerd ben van motoren met hoog haalbare kilometrages, scharrelde de td5 mijn koppie binnen.
Tav de 1/3 2/3 regeling kan ik de hele aandrijflijn vernieuwen, dus daar hoeft dit draadje niet over te gaan. Wel zijn jullie van harte uitgenodigd om de technische aspecten met me te bespreken. Voor electra en motor ecu's ben ik niet bang, dus daar hoeven ook geen beren voor opgeworpen te worden, wel ben ik benieuwd welke sensoren ik bijvoorbeeld minimaal 'mee' moet nemen om een werkende opzet te krijgen, hoe eenvoudig is het om de van origine schroefgeveerde assen aan (parabool) bladveren te krijgen. Bladveren vind ik horen bij een series landrover, dus die blijven. Wel is de meest comfortabele bladveer gewenst
Ook ben ik benieuwd naar de verkrijgbaarheid van een td5 schade donor met de aandrijflijn intact
schiet maar raak
Fenna