Defender 110 TD5 - 2005 - verschil in brandstofregelaars?

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
riesbiem
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 Aug 2015, 09:53

Defender 110 TD5 - 2005 - verschil in brandstofregelaars?

Berichtdoor riesbiem » 31 Aug 2015, 10:37

Hoi allen,

De volgende vraag; ik heb mijn Defender (110 TD5) een paar maanden terug een grote beurt laten geven en toen is ook meteen de brandstofregelaar vervangen, deze lekte wat en ik begreep dat dat niet geheel ongebruikelijk is..

Nu werd in de eerste instantie de verkeerde regelaar geleverd; ééntje met drie aansluitingen, terwijl het er één had moeten zijn met twee aansluitpunten. Het betreft een gewone TD5 motor dus ik vroeg mij af waarom er onderscheid zit in brandstofregelaars? Wat is het verschil in aansluitingen? (let wel; niet in bevestigingspunten maar in aansluitpunten voor de slangen)

Loopt weer als een zonnetje, maar ik ben toch nieuwsgierig geworden dus hoop dat er iemand een antwoord heeft.

Bvd! Groet,

Ries

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Defender 110 TD5 - 2005 - verschil in brandstofregelaars

Berichtdoor Roger B. » 31 Aug 2015, 11:24

Er zijn verschillende uitvoeringen van de Td5... de oudere hebben de brandstof retour in de kop, de nieuwere buitenom die retour loopt ook via de drukregelaar. Vandaar twee verschillende types regelaar
gone

trix G4
Berichten: 316
Lid geworden op: 19 Sep 2006, 21:53

Re: Defender 110 TD5 - 2005 - verschil in brandstofregelaars

Berichtdoor trix G4 » 31 Aug 2015, 12:16

He roger,

Hadden die oudere dan last van Vapour-lock of zo ?
Dat ze de retour nu buitenom hebben gedaan ;)

Maakt verder niks uit natuurlijk...maar gewoon een vraagje die bij me opkwam :?:

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Defender 110 TD5 - 2005 - verschil in brandstofregelaars

Berichtdoor Roger B. » 31 Aug 2015, 12:42

vapourlock...in een onder druk, spoelend systeem.... niet echt he.......

vermoedelijk omdat de koppen weleens last hadden van scheuren?
gone

riesbiem
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 Aug 2015, 09:53

Re: Defender 110 TD5 - 2005 - verschil in brandstofregelaars

Berichtdoor riesbiem » 31 Aug 2015, 19:12

Hey Roger,

Ah, duidelijk. Wist niet dat er zulke verschillen in zaten.
Dank voor je reactie!

Groet,

Ries


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten