Sieger de Haan

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
siegerdehaan89

Sieger de Haan

Berichtdoor siegerdehaan89 » 25 Aug 2015, 22:46

Dag heren en dames, goede avond!

Vaak wordt het gewaardeerd om jezelf even voor te stellen. dat zal ik dus bij deze even kort doen!

Ik ben Sieger de Haan, sinds 15 jaar sleutel ik aan auto's. Ik had geen brommer, ik had 2 oude Alfa romeo Giulia's en maakte van 2 een mooie. Gelijk verlaagd, een 2 Liter motor ipv 1300 of 1600, brede wieltjes, sportstuur en de bumpers eraf. Mega stoer ding. Geruild voor een project Bertone. Daar een 1800 turbo motor uit een 75 in gebouwd toen ik 19 jaar was. Ondertussen wat vakantiewerk gedaan bij Riverhouse in Almen, bij Michael. en met een ommetje ben ik vast in dienst gekomen. Inmiddels werk ik daar alweer een jaar of 8 geloof ik, en met erg veel plezier!! Erg gemoedelijke sfeer, mooie projecten die hier vast goed in de smaak vallen! Op moment alleen maar Defenders aan het restaureren.

Naast mijn werk heb ik een eigen hobbyruimte, erg nodig met wat ik allemaal heb verzameld aan auto's en onderdelen! Heb nog een Renault clio 16v monstertje staan die ik perfect wil opbouwen, 2 oude Alfa Giulia's (squadra race auto en een 1800 turbo 300pk project) en mijn misschien zelfs beruchte??? Defender 90.

Mijn defender. Ja, kocht ik in Noord Wales via Ebay. het enige wat nog goed was, was de 300tdi motor en het originele chassisnummer en het dak. Verder was er niet veel meer van over. Maargoed als je A zegt moet je ook B zeggen, dus begonnen met de restauratie. Overigens heb ik de Laro Samen met mijn werkgever, Michael, opgehaald. Samen in een 110 met aanhanger de boot op naar Hull, wat een prachtweekend was dat. Ik vergeet dat nooit meer, samen bier drinken met een of andere slechte zangeres met band aan boord voor vertier. Geweldig :mrgreen:

Enfin mijn Laro was zo goed als klaar maar door de aangepaste belastingregels ben ik op zoek gegaan naar een benzine motor. voor die fun kilometers wilde ik niet die enorme belasting betalen. Ik heb niks met die suffe Rover V8 motoren en die 4 cyl benzine troep huil ik alleen maar harder van.

Mijn andere stiekeme liefde is BMW. 1 + 1 is dan 2 dus begonnen met zoeken en kwam al gauw de Afrikaanse Defender 2.8i tegen.

Zoeken en zoeken en uiteindelijk heb ik nu een conversie-kit gemaakt (Conversie kit is tekoop, zie tekoop topic!) om bmw 6 cilinders in een Defender te kunnen schroeven. De eerste rijdt al rond, met een 2800cc 6 cilinder. De motor die ook in de Z-A Defenders is gebruikt.

Mijn defender is Fuji white, met 20 inch range rover sport velgen, platte bandjes, verlaagd, xenon en led verlichting, bruin interieur... Ja dan moet daar ook de bijbehorende motor in. Enfin, ik heb de snelste 6 cyl motor gekocht van bmw die er was, de S54b52. 3246cc, 343pk bij 7900 toeren en 365nm bij 4900 toeren. MONSTER van een motor, atmosferisch.

En dat project ben ik nu mee bezig. Af en toe een klusje tussendoor om de hobby te kunnen bekostigen want geld kost het allemaal wel, met bakken schuift het de deur uit. BIZAR. Maar de enige manier om iets goeds te bouwen is perfectie nastreven en geen halve maatregelen nemen. Vind ik....

Voorlopig houd ik mijn project bij op het autofanatieke forum Driving-Fun. Dat is een vrij forum met een divers maar leuk publiek. Ik link jullie graag daarnaartoe zodat ik maar een topic hoef bij te houden. Ik houd iedereen graag op de hoogte van mijn voortgang en bezigheden, maar als ik tig forums moet bijhouden kom ik niet meer aan bouwen toe!!

http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =3&t=27875

veel lees plezier!

Grtz, Sieger de Haan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

PS: De Rode 90td5 MY2004 is van mijn ouders, die hebben ze nieuw gekocht en gaat mee het graf in :twisted:

NcGroen

Re: Sieger de Haan

Berichtdoor NcGroen » 25 Aug 2015, 23:11

Welkom Sieger!

Eind vorig jaar en begin dit jaar heeft riverhouse mijn defender 90 omgebouwd naar mijn wensen. Prachtig bedrijf En hele fijne mensen, absoluut. Ik zat je verhaal te lezen en t kwam me al bekend voor. Toen je over je motorblok met 343 pk begon wist ik al zeker dat michael daar begin van dit jaar over had verteld. Best project man, succes daarmee en veel plezier op dit forum.
Wat een heerlijk gevoel om lekker in je vel te zitten.

tim

Berichtdoor tim » 26 Aug 2015, 00:35

Dag Sieger,

allereerst, pet af voor je manier van werken, lees het kwaliteitsresultaat wat je nastreeft.
en tevens een fraai intro van jezelf.

alleen ik ga het nou toch vragen, hoe suf het ook klinkt of is;
-een enkele zin vooraf om m'n punt te verduidelijken-

als je adhd hebt ga je niet vissen als hobby, maar eerder karten of zo
als je indruk op je ouders wilt maken, kom je niet met catherine keyl thuis
als je van de hollandse dijken wilt genieten(lees als genieten van de omgeving), doe je dat op een jawa 125 ipv een Panigale 1299
als je gefacineerd bent van de rotatie van de aarde ga je in een molen wonen en niet in een doorzonwoning

maw: waarom bekant 400 pk in uitgerekend een defender?? :roll:
Wat is dat toch??
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

ppw

Berichtdoor ppw » 26 Aug 2015, 06:41

Tja
Smaken verschillen, ieder zijn ding, maar ben benieuwd naar de off Road kwali/capaciteiten van je 90
( heb zelf ook 3 tal guila's gehad, en was er erg blij mee, vooral 80 km bochtjes op snelwegen :mrgreen: leuk om zo'n nieuweleasebak zoek te rijden)
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Edward

Berichtdoor Edward » 26 Aug 2015, 09:19

ppw schreef:Tja
Smaken verschillen, ieder zijn ding, maar ben benieuwd naar de off Road kwali/capaciteiten van je 90

Het ding is verlaagd en staat op 20 inch en jij bent benieuwd????? :shock: :shock:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

ppw

Berichtdoor ppw » 26 Aug 2015, 09:48

Niet meteen een NOOB bashen :mrgreen: :lol:
"Listen, smile, agree, and then do whatever the fuck you were gonna do anyway.”
― Robert Downey Jr.

'84-er 110, RHD, 200TDi; 2x lier( <--/-->), 2"lift OME & nog steeds niet tevreden...

Landmarcs

Berichtdoor Landmarcs » 26 Aug 2015, 09:55

Edward schreef:
ppw schreef:Tja

Het ding is verlaagd en staat op 20 inch en jij bent benieuwd????? :shock: :shock:

En een motorblok waar het max-koppel begint bij een toerental waar mijn diesel in zijn toerenbegrenzing loopt ?
Daarmee rijd je waarschijnlijk in de Pyreneeën niet verder dan daar waar het asfalt ophoudt.
(En een BMW motor in een BMW is dan we zo handig.)

Aigues Tortes.jpg

Groeten MarcS

tookaphotoof

Berichtdoor tookaphotoof » 26 Aug 2015, 10:27

Lekker belangrijk imho. Moest hij dat willen, had hij de wagen daar wel voor gebouwd en er een bijbehorend motorblok voor uitgezocht.

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 26 Aug 2015, 11:09

het is ook niet mijn kopje thee Floris.... maar...... Omdat het KAN!
gone

tim

Berichtdoor tim » 26 Aug 2015, 11:31

Roger B. schreef: Omdat het KAN!

Het was slechts een kwestie van tijd.. :lol:

Het moet stikum wel een leuk effect zijn om in de buitenbocht al dat fast en boosgrutmcdonald volk achter je te laten.
Alleen die velgen, krijg er een oohoohchersotraumaatje van.. :roll: :mrgreen:
Maar bovenal, ronduit knap voor dit avontuur.
110 HT 200 Tdi 1989.
Het leven zou als hopjesvla moeten zijn; telkens weer lekker.
Alhoewel vlaflip ook niet verkeerd is

Terug naar “Nieuw op het forum”