Vaak wordt het gewaardeerd om jezelf even voor te stellen. dat zal ik dus bij deze even kort doen!
Ik ben Sieger de Haan, sinds 15 jaar sleutel ik aan auto's. Ik had geen brommer, ik had 2 oude Alfa romeo Giulia's en maakte van 2 een mooie. Gelijk verlaagd, een 2 Liter motor ipv 1300 of 1600, brede wieltjes, sportstuur en de bumpers eraf. Mega stoer ding. Geruild voor een project Bertone. Daar een 1800 turbo motor uit een 75 in gebouwd toen ik 19 jaar was. Ondertussen wat vakantiewerk gedaan bij Riverhouse in Almen, bij Michael. en met een ommetje ben ik vast in dienst gekomen. Inmiddels werk ik daar alweer een jaar of 8 geloof ik, en met erg veel plezier!! Erg gemoedelijke sfeer, mooie projecten die hier vast goed in de smaak vallen! Op moment alleen maar Defenders aan het restaureren.
Naast mijn werk heb ik een eigen hobbyruimte, erg nodig met wat ik allemaal heb verzameld aan auto's en onderdelen! Heb nog een Renault clio 16v monstertje staan die ik perfect wil opbouwen, 2 oude Alfa Giulia's (squadra race auto en een 1800 turbo 300pk project) en mijn misschien zelfs beruchte??? Defender 90.
Mijn defender. Ja, kocht ik in Noord Wales via Ebay. het enige wat nog goed was, was de 300tdi motor en het originele chassisnummer en het dak. Verder was er niet veel meer van over. Maargoed als je A zegt moet je ook B zeggen, dus begonnen met de restauratie. Overigens heb ik de Laro Samen met mijn werkgever, Michael, opgehaald. Samen in een 110 met aanhanger de boot op naar Hull, wat een prachtweekend was dat. Ik vergeet dat nooit meer, samen bier drinken met een of andere slechte zangeres met band aan boord voor vertier. Geweldig
Enfin mijn Laro was zo goed als klaar maar door de aangepaste belastingregels ben ik op zoek gegaan naar een benzine motor. voor die fun kilometers wilde ik niet die enorme belasting betalen. Ik heb niks met die suffe Rover V8 motoren en die 4 cyl benzine troep huil ik alleen maar harder van.
Mijn andere stiekeme liefde is BMW. 1 + 1 is dan 2 dus begonnen met zoeken en kwam al gauw de Afrikaanse Defender 2.8i tegen.
Zoeken en zoeken en uiteindelijk heb ik nu een conversie-kit gemaakt (Conversie kit is tekoop, zie tekoop topic!) om bmw 6 cilinders in een Defender te kunnen schroeven. De eerste rijdt al rond, met een 2800cc 6 cilinder. De motor die ook in de Z-A Defenders is gebruikt.
Mijn defender is Fuji white, met 20 inch range rover sport velgen, platte bandjes, verlaagd, xenon en led verlichting, bruin interieur... Ja dan moet daar ook de bijbehorende motor in. Enfin, ik heb de snelste 6 cyl motor gekocht van bmw die er was, de S54b52. 3246cc, 343pk bij 7900 toeren en 365nm bij 4900 toeren. MONSTER van een motor, atmosferisch.
En dat project ben ik nu mee bezig. Af en toe een klusje tussendoor om de hobby te kunnen bekostigen want geld kost het allemaal wel, met bakken schuift het de deur uit. BIZAR. Maar de enige manier om iets goeds te bouwen is perfectie nastreven en geen halve maatregelen nemen. Vind ik....
Voorlopig houd ik mijn project bij op het autofanatieke forum Driving-Fun. Dat is een vrij forum met een divers maar leuk publiek. Ik link jullie graag daarnaartoe zodat ik maar een topic hoef bij te houden. Ik houd iedereen graag op de hoogte van mijn voortgang en bezigheden, maar als ik tig forums moet bijhouden kom ik niet meer aan bouwen toe!!
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =3&t=27875
veel lees plezier!
Grtz, Sieger de Haan.

PS: De Rode 90td5 MY2004 is van mijn ouders, die hebben ze nieuw gekocht en gaat mee het graf in