Disco TD5 facelift gaspedaal waardes

Alle technische informatie, vragen en oplossingen
Gebruikersavatar
Rangie
Berichten: 250
Lid geworden op: 11 Mar 2015, 15:39

Disco TD5 facelift gaspedaal waardes

Berichtdoor Rangie » 19 Aug 2015, 17:16

Sinds enige tijd had/heb ik behoorlijk wat vermogens verlies bij zwaardere belasting. Dit met o.a. de caravan erachter.
-Kabelboom gecontroleerd
-Wastegate gecontroleerd
-vacuum slangen gecontroleerd.
Storing nanocom geeft 3.5 driver demand problem 1
Dit zou het gaspedaal potentiometer kunnen zijn.
Wie weet wat de waardes moeten zijn? dacht deze te hebben, maar twijfel of het wel klopt?

Geeft nu weer bij stationair:
W1-0.490
W2-40545
W3-4.647
Input 5.000 volt

Bij 1500 RPM:
W1-3.529
W2-1.569
W3-1.598

Tevens had ik een andere (gebruikte) complete gaspedaal besteld, maar deze doet helemaal niets :oops:
Zit er nog verschil in D2a en D2b type pedalen/potentiometers? deze werd me verkocht als passend voor D2 1998-2004

Hoop dat er iemand de waardes voor me kan bekijken bij zijn/haar D2b :)
Gr. Rangie
Range Rover Evoque 2.2 sd4 prestige
'per aspera ad astra'

Landmarcs
Berichten: 9292
Lid geworden op: 09 Okt 2007, 20:59
Locatie: Als het zo doorgaat, tzt aan zee

Re: Disco TD5 facelift gaspedaal waardes

Berichtdoor Landmarcs » 19 Aug 2015, 18:00

Rangie,

Ik heb geen concrete waarden maar gezien de uitleg over de werking van het fly-by-wire pedaal en het feit dat er een "controle-signaal" bij zit om "run-away" te voorkomen zie ik cijfers die gewoon goed zouden kunnen zijn.

Afgezien van kleine "afrondings-verschillen/meet-onnauwkeurigheden/typ-foutjes" is steeds W1+W2 en W1+W3 gelijk aan de 5 Volt input.
Zo te zien klopt je controle-signaal dus heel aardig (of raakt de ECU al van slag van ruim achter de komma verschilletjes?).

Verder lijkt mij dat vermogensverlies bij (alleen?) zware belastingen niet als eerste in de richting van het gaspedaal wijzen.


Groeten MarcS

Gebruikersavatar
RobStewart
Berichten: 2280
Lid geworden op: 15 Mei 2011, 12:04
Locatie: Roger Young Land Rover, Cornwall
Contact:

Re: Disco TD5 facelift gaspedaal waardes

Berichtdoor RobStewart » 19 Aug 2015, 23:13

Rangie schreef:Zit er nog verschil in D2a en D2b type pedalen/potentiometers? deze werd me verkocht als passend voor D2 1998-2004


... yes there is a big difference and they are not interchangable.

N.B.: "3-track" TP-sensors kunnen niet worden gebruikt op voertuigen waarop eerder "2-track" TP-sensors werden gebruikt. Nieuwe ECM's zijn ingesteld op "2-track" TP-sensors. Deze ECM's kunnen op alle modellen met Td5 motor worden gemonteerd. Als nieuwe ECM's worden gemonteerd op voertuigen met "3-track" TP-sensors, moet de ECM met TestBook of T4 worden ingesteld op de "3-track" TP-sensor.

Rangie schreef:Hoop dat er iemand de waardes voor me kan bekijken bij zijn/haar D2b :)


Maybe this will help ... and it's in Dutch too.

Disco II Td5 TP Sensors.pdf
(25.99 KiB) 169 keer gedownload


Rob
Aub alleen te reageren in het Nederlands

1949 1,6 Series I
1975 3,5 V8 Range Rover
1989 3,5 V8 Discovery
2010 Td4e GS Freelander 2
2008 Td4 GS Freelander 2 ... yes we now have two :lol: :lol: :lol:

Gebruikersavatar
Rangie
Berichten: 250
Lid geworden op: 11 Mar 2015, 15:39

Re: Disco TD5 facelift gaspedaal waardes

Berichtdoor Rangie » 20 Aug 2015, 12:45

geweldig Rob, hier heb ik zeker wat aan. waardes lijken goed idd, maar ga toch een ander pedaal proberen (ben eigenwijs). ou ook verder niet weten waar ik het moet zoeken.... nanocom codes zijn mooi, maar snap er nix van :lol: en ik kan ook geen uitleg vinden van deze codes.

@MarcS. zo had ik het nog niet bekeken, maar idd! die 2 waardes opgeteld, zit het niet ver van de 5 volt
Gr. Rangie
Range Rover Evoque 2.2 sd4 prestige
'per aspera ad astra'

Gebruikersavatar
Rangie
Berichten: 250
Lid geworden op: 11 Mar 2015, 15:39

Re: Disco TD5 facelift gaspedaal waardes

Berichtdoor Rangie » 26 Aug 2015, 20:32

Vandaag een nieuw gaspedaal incl. potentiometer gemonteerd, geen verbetering..... Nanocom geeft code 3.5 Driver demand problem 1 (logged high)
en 1884 can message MD_IND invalid (Flag F_TL_Times)

Heb de injectorloom gecontroleerd, geen olie gevonden.
Heb de waste gate modulator er tussen uit gehaald, nu direct van de IC pijp af.
Heb de waste gate gecontroleerd, werkt prima.

Kort voor het euvel is de olie en het filter vervangen van de automaatbak (3 maand), en de tussenbak gewisseld voor 1 met CDL (3 maand) en de rechter wielnaaf vervangen door een originele nieuwe (2 maand)
Gr. Rangie
Range Rover Evoque 2.2 sd4 prestige
'per aspera ad astra'

Gebruikersavatar
Rangie
Berichten: 250
Lid geworden op: 11 Mar 2015, 15:39

Re: Disco TD5 facelift gaspedaal waardes (opgelost)

Berichtdoor Rangie » 31 Aug 2015, 19:42

Blijkt dat alle storing zijn veroorzaakt door een droogte scheur in de vacuüm slang die gaat van de intercooler pijp naar de waste gate.
Gr. Rangie
Range Rover Evoque 2.2 sd4 prestige
'per aspera ad astra'

Gebruikersavatar
Edward
Berichten: 7928
Lid geworden op: 18 Jun 2007, 16:14

Re: Disco TD5 facelift gaspedaal waardes

Berichtdoor Edward » 31 Aug 2015, 19:49

Mooi dat je een oplossing hebt gevonden. Aan onze hulp zal het iig niet gelegen hebben. :lol: :lol:
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

Roger B.
Berichten: 10154
Lid geworden op: 03 Aug 2010, 06:56
Locatie: Hinterecke (achterhoek over de grens)

Re: Disco TD5 facelift gaspedaal waardes

Berichtdoor Roger B. » 31 Aug 2015, 22:36

daar zou ik ook heel andere storingen van verwachten (niet tijdig afkappen drukopbouw in de turbo met afkappen op injectie door het management als gevolg) en ook in het storingsgeheugen andere codes
gone


Terug naar “Techniek”



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten