Hallo,
ik heb een range rover p38 uit 1997.
de auto heeft de laatste jaren niet meer gelopen.
ik ben de wagen aan het opknappen en heb er al een stukje mee gereden, maar ik blijf altijd problemen houden met het starten van de wagen.
als ik probeer de auto te starten door de sleutels om te draaien hoor ik een klik geluid onder de rechter voorstoel. verder staat er in het scherm: Motor defect, Druk op afstandsbediening, en afremmen: 55 km/u.
als ik nu op de afstandsbediening knop druk terwijl de sleutels er nog in zitten staat er 'start motor'. eerder lukte het soms door op deze manier de auto te starten. nu lukt dit ook niet meer,
er volgt een zelfde klik onder de rechter stoel.
ook heb ik telefonisch de EKA code opgevraagd, heb deze een aantal keer geprobeerd volgens de procedure in het handleidingboekje. ik krijg dan gewoon het zelfde verhaal als normaal dus op de een of andere manier pakt hij hem niet. ook zie ik het beveiligings lampje voorin niet knipperen wat hij wel zou moeten doen volgens de handleiding als ik de code invoer.
verder zijn de sleutels goed versleten, bij de knopjes ligt het rubber er vanaf en moet ik de knoppen indrukken door een priem te gebruiken. ook heb ik de batterijen laatst verwisselt.
Het mooiste zou zijn als de hele beveiliging uitgeschakeld of gesloopt kan worden omdat ik hem alleen gebruik om mee te doen met lokale crossen in de buurt en hij mag de weg toch niet meer op.
wat moet ik doen?
RR p38 4.6 v8 1997 problemen met starten
-
nijboerr00
RR p38 4.6 v8 1997 problemen met starten
Laatst gewijzigd door nijboerr00 op 09 Aug 2015, 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Roger B.
Re: RR p38 problemen met starten
De beveiliging er uit slopen geeft een groot probleem.... die zit in de becm en die bestuurt je hele auto.
Je kunt wel e.e.a van het alarm uitschakelen met een fatsoenlijk ( lees voor de p38 geschikt) diagnoseapparaat. Maar de becm zal altijd de code naar de motorcomputer moeten sturen om deze vrij te schakelen.
Hoe eea exact werkt is afhankelijk van bouwjaar en motorvariant welke je beide niet in de titel vermeld hebt ( zie sticky bovenaan in techniek forum)
Je kunt wel e.e.a van het alarm uitschakelen met een fatsoenlijk ( lees voor de p38 geschikt) diagnoseapparaat. Maar de becm zal altijd de code naar de motorcomputer moeten sturen om deze vrij te schakelen.
Hoe eea exact werkt is afhankelijk van bouwjaar en motorvariant welke je beide niet in de titel vermeld hebt ( zie sticky bovenaan in techniek forum)
gone
-
nijboerr00
Re: RR p38 4.6 v8 1997 problemen met starten
Titel veranderd,
Iemand nog ideeen voor het starten?
-
Waterrover
- Beheerder
nijboerr00 schreef:Titel veranderd,
Is je accucapaciteit nog goed? En is de massa aansluiting in orde? Overgangsweerstand kan je behoorlijk parten spelen. Meten is weten.
Groet, Chris
-
Roger B.
97 is GEMS daarbij blokkeerd de startblokkering tevens de startmotor.
Kan dus zijn dat je BECM de immobilisatiecode van de motorECU kwijt is
Kan dus zijn dat je BECM de immobilisatiecode van de motorECU kwijt is
gone