Hallo,
ik weet dat dit onderwerp heel vaak langs komt maar ik wil graag even zeker zijn.
De handboeken zeggen dat de motor starten met 'ergens' lucht ervoor kan zorgen dat er overal lucht komt. Het probleem is dat ik niet kan controleren of er 'ergens' lucht is.
Ik heb alleen de dieseltank los gehad, waarbij zowel de aanvoer als de retour allebei wel iets hebben gedruppeld.
Ik heb nu het dilemma, moet ik iets loshalen om eventuele lucht weg te laten (ook voor het handpompje moet je een wartel losdraaien), of kan ik er op vertrouwen dat er achter het bezinkfilter geen lucht kan komen zolang daar niets los is geweest?
Series '63 2.25 Diesel ontluchten of niet?
Series '63 2.25 Diesel ontluchten of niet?
Laatst gewijzigd door 2aatje op 04 Aug 2015, 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Series 2.25 Diesel ontluchten of niet?
Gewoon starten. Als ie ergens teveel lucht in het systeem heeft slaat ie vanzelf af, maar meestal blijft ie het gewoon doen en verdwijnt een eventuele luchtbel in de leiding vanzelf als je er genoeg diesel doorheen trekt met rijden. 
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
Land Rover Serie IIa 1968
Ah bedankt, ik hoopte al zoiets. Scheelt een hoop geklooi!
Geen rimpeltje. Draaide als een tierelier, een seconde starten en gaan. Misschien omdat hij na de reparatie nog een week of wat heeft gestaan, waardoor de lucht via de tank zelf ontsnapte (die zit hoger dan het filter)?, maar het brandstofsysteem werkt feilloos na loshalen van de tank. Landrover bedankt weer.