Achterbank 130 TD4
- Bowmore_and_more
Achterbank 130 TD4
Nu de disco bij de garage staat, is de overstap naar een 130 TD4 weer ter sprake geweest. De grootste bottleneck is de achterbank (en dan met name de rechte rugleuningen). Is nu toegestaan om, binnen de grijs kenteken regels, de achterbank aan te passen zodat je daar langer dan de proefrit op wilt zitten? We rijden met enige regelmaat met onze dochter (12 jaar) grotere stukken en dan is een goede zitplaats wel zo handig...
André Nagel
Lage sportwagens zijn best leuk... ze maken alleen van die lelijke krassen op je differentieel..
Freelander TD4 (verkocht)
Discovery TD5 (2004) (verkocht)
Defender 130 2.2 TD4 HCPU (2015)
Lage sportwagens zijn best leuk... ze maken alleen van die lelijke krassen op je differentieel..
Re: Achterbank 130 TD4
Het enige dat je kunt doen is de achterbank naar voren plaatsen. Dan kan de leuning wat schuiner maar kun je je benen niet kwijt.
Achterwand verzetten is geen optie als ie grijs moet blijven. Voorstoelen monteren op een aangepaste seatbase kan en levert iets winst op maar ook maar minimaal.
Als je van je kinderen houd, koop dan een 110 op geel
Al het andere is een heel groot compromis.
Als je pers een Def wilt dan. Overigens is een Puma nog erger dan een Td5 want de bestuurder en bijrijder kunnen ook niet naar voren om ruimte achter te maken want je zit vrij snel klem tegen het dash.
Op de standaard achterbank kon mijn ma van 1,68 net zitten als mijn vrouw van 1,85 voorin zat.
Achterwand verzetten is geen optie als ie grijs moet blijven. Voorstoelen monteren op een aangepaste seatbase kan en levert iets winst op maar ook maar minimaal.
Als je van je kinderen houd, koop dan een 110 op geel
Op de standaard achterbank kon mijn ma van 1,68 net zitten als mijn vrouw van 1,85 voorin zat.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
- Bowmore_and_more
Hmm... Dan zal de combinatie met betere voorstoelen de ruimte achterin nog beroerder maken waarschijnlijk..
. Nog maar eens een nachtje over slapen. Grijs vs Geel scheelt immers wel een flink bedrag in aanschaf én per maand.
André Nagel
-
Roger B.
tja, wat zal ik zeggen........ als je een auto wil moet je geen tractor kopen

gone
Tja, wat is veel. Kom net bij een klant vandaan die na jaren z'n Range ingeruild heeft op een nieuwe. Die heeft de afgelopen jaren 1075 euri PER maand afgeschreven op z'n SC.
Da's ruim meer dan mijn totale kosten voor al mijn voertuigen zijn.
Maar hij vond het meevallen.

Da's ruim meer dan mijn totale kosten voor al mijn voertuigen zijn.
Maar hij vond het meevallen.
Edward van Vugt
-
tookaphotoof
Een aangepaste seatbase en twee losse stoelen gaf bij mij duidelijk meer ruimte, zelfs met de rugleuning in een comfortabele stand. Probleem blijft echter de voetenruimte.
Dochters van 12 doen toch niets liever dan een beetje op de bank liggen?
Dus de beroerde zithouding doet er niet echt toe...
Dus de beroerde zithouding doet er niet echt toe...
tookaphotoof schreef:Een aangepaste seatbase en twee losse stoelen gaf bij mij duidelijk meer ruimte, zelfs met de rugleuning in een comfortabele stand. Probleem blijft echter de voetenruimte.
Dat heb ik bij de mijne opgelost door de voorste seatbase samen met het schot tussen de b stijlen te cancellen. Schot vervangen voor een open frame waar je je voeten door kunt steken zodat ze onder de bestuurdersstoel staan. Ik heb een vlakke vloer onder de voorstoelen gemaakt, maar als je wilt kun je daar de accu('s) gewoon nog kwijt. (Hoofdzekeringenkast en relais onder de cubby)
Veel werk en het blijft allemaal een compromis. Dus ik heb het hele ding verkocht.
Edward van Vugt
-
tookaphotoof
Voor mij geen optie. Een grijze Defender op grijs kenteken bevalt me prima en een andere wagen is al snel te degelijk. Ik houd van auto's met "krakter"!