Ik heb een defender 90 uit 86. Tijdens het rijden kwam ik erachter dat het metertje van de temperatuur helemaal links blijft hangen. Iemand een idee, ik heb de contacten al een beetje geveild dus oxidatie valt af. Kapotte sensor?
Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen.
Alvast bedankt.
90 1986 Temperatuurmeter blijft helemaal links
Re: 90 1986 Temperatuurmeter blijft helemaal links
Heb je een goede massa? Dacht, weet het niet zeker, maar hadden de oudere niet een 5V voeding blokje achter het tellerhuis zitten voor de meters en functioneerd het?
Geen conversie gedaan? Goede teller bij sensor? Zo maar wat hersen spinsels.
Groet Jan
Geen conversie gedaan? Goede teller bij sensor? Zo maar wat hersen spinsels.
Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
-
Roger B.
uitgaande van origineel, dus geen verkeerde sensor bij het metertje enzo..
de spanningsregelaar (dacht dat het 9v oid was) werkt voor tank en temp meter, als dat de oorzaak is, heeft het op beide meters effect.
Bedrading checken is te doen door stekker van de sensor te nemen en tegen massa te houden (contact aan) meter moet dan uitslaan naar heet.
als ie dat doet zal de sensor stuk zijn, doet ie het niet, dan is het een kabelfout of aan de meter, ook voeding van de meter nameten
de spanningsregelaar (dacht dat het 9v oid was) werkt voor tank en temp meter, als dat de oorzaak is, heeft het op beide meters effect.
Bedrading checken is te doen door stekker van de sensor te nemen en tegen massa te houden (contact aan) meter moet dan uitslaan naar heet.
als ie dat doet zal de sensor stuk zijn, doet ie het niet, dan is het een kabelfout of aan de meter, ook voeding van de meter nameten
gone
Jan en Roger,
Ik heb geen conversie gedaan, dus dat zal t niet zijn.
Bedankt voor jullie antwoorden ik ga hier morgen even naar de massa kijken.
Brandstof meter doet het wel gewoon.
groet,
Mitchel
Ik heb geen conversie gedaan, dus dat zal t niet zijn.
Bedankt voor jullie antwoorden ik ga hier morgen even naar de massa kijken.
Brandstof meter doet het wel gewoon.
groet,
Mitchel
Zojuist het draadje van de sensor verbonden aan de massa. De meter sloeg helemaal uit. Dus waarschijnlijk de sensor? Iemand een idee waar ik dat kan bestellen?
Alvast bedankt.
Alvast bedankt.
Beweegt de wijzer helemaal niet tijdens het rijden of komt hij maar een klein stukje omhoog?
Een thermostaat die open blijft staan behoort dan ook nog tot de mogelijkheid.
En de genoemde spanningsstabilisator (10V) vind je alleen bij de serie Landrovers. Vanaf de 90/110 zitten er 12V meters in.
Eric
Een thermostaat die open blijft staan behoort dan ook nog tot de mogelijkheid.
En de genoemde spanningsstabilisator (10V) vind je alleen bij de serie Landrovers. Vanaf de 90/110 zitten er 12V meters in.
Eric
ik heb de sensor vervangen en gelijk zie ik het metertje bewegen. Probleem opgelost.
Bedankt voor de hulp.
Deel 2 van dit probleem. Tijdens het vervangen van de sensor is er koelvloeistof uitgekomen. Dit wil ik bijvullen. Nu zie ik dat t reservoir helemaal leeg is.
Wat is de juiste manier voor het bijvullen van koelvloeistof?
Gr.
Mitchel
Bedankt voor de hulp.
Deel 2 van dit probleem. Tijdens het vervangen van de sensor is er koelvloeistof uitgekomen. Dit wil ik bijvullen. Nu zie ik dat t reservoir helemaal leeg is.
Wat is de juiste manier voor het bijvullen van koelvloeistof?
Gr.
Mitchel