Beste mensen,
Hoe kun je het beste een voorruit van een serie's 3 vervangen?
Ik kom niet bij de onderste schroeven van de sponningen, het dashboard zit in de weg.
Wat is de manier? Het dashboard weg halen is ook lastig omdat de voorruit in de weg zit.
Dank voor een reactie.
Serie 3 voorruit vervangen
Re: Serie 3 voorruit vervangen
Heb je wel ruimte genoeg voor een haakse schroevendraaier?
Anders de voorruit naar beneden klappen. Is minder werk dan het dashboard verwijderen en als je een softtop hebt is het helemaal een eitje.
Of een serie 2a kopen. Die hebben geen dashboard dat in de weg zit.
Groet,
Eric.
Anders de voorruit naar beneden klappen. Is minder werk dan het dashboard verwijderen en als je een softtop hebt is het helemaal een eitje.
Of een serie 2a kopen. Die hebben geen dashboard dat in de weg zit.
Groet,
Eric.
Voor hardtop, de grote bevestigingsbouten (4x) losdraaien, evt. ertussen alles los, boven de voorruit alle boutjes los, de hardtop iets omhoog drukken, als dat lukt de twee moeren van de voorruit losdraaien en de voorruit naar voren laten zakken. Als de top niet omhoog wil nog aan de achterkant een paar kleine boutjes losdraaien.
Dank voor de reacties, ga het morgen proberen, dmv het ruit-frame eruit te halen.
Laat het weten als het gelukt is.
Laat het weten als het gelukt is.
Zo, de ruiten zitten erin.
Wel een ruit verspeelt, waarschijnlijk de sponningen te strak aangedraaid.
De gelaagde exemplaren zijn kennelijk dikker dan de originelen.
Ik heb nu zwarte glas kit gebruikt, misschien had ik iets van rubber of vilt moeten gebruiken.
Wel een ruit verspeelt, waarschijnlijk de sponningen te strak aangedraaid.
De gelaagde exemplaren zijn kennelijk dikker dan de originelen.
Ik heb nu zwarte glas kit gebruikt, misschien had ik iets van rubber of vilt moeten gebruiken.