Voorstel rondje en gelijk een vraagje........

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
davevandervlis

Voorstel rondje en gelijk een vraagje........

Berichtdoor davevandervlis » 17 Jul 2015, 16:59

Hallo allemaal,
Mijn naam is Dave van der Vlis en kom uit het zuiden van het land. Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een prachtige groene series 3 stawag uit "71. Zoals altijd bij oude wagens missen er wel eens kleine onderdeeltjes, deze is geen uitzondering. Weet iemand toevallig een setje raam geleiders/vergrendelingen te koop? Het is voor de achterste ramen in de laadbak. Of een goed alternatief, daar ben ik ook zeer mee geholpen. Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen. Alvast bedankt.

Groeten D.
Bijlagen
$_90.jpg

atilgen

Re: Voorstel rondje en gelijk een vraagje........

Berichtdoor atilgen » 18 Jul 2015, 23:50

Welkom op het forum.

De onderdelen voor je achterraam kan je bij verschillende leveranciers bestellen.
In Nederland heb je bijv. Budget Parts.
En in Engeland Paddockspares.

Als ik je omschrijving goed begrijp gaat het om de volgende onderdelen 348393, 348394 en 348395.
Maar Google anders even op Land Rover Series 3 manual and parts, voor alle tekeningen.
Dat gaat je zeker van pas komen.

Veel succes.
Defender 130 TD5
88 Series III diesel

JanTD5

Berichtdoor JanTD5 » 19 Jul 2015, 05:44

Welkom hier :D Veel fijne en veilige km's on en off-road.
De onderdelen daar heeft Alex je al mee op weg geholpen zie ik.

Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.

Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.

fenix2

Berichtdoor fenix2 » 19 Jul 2015, 07:19

Hallo Dave,

welkom :)

Die geleiders zijn niet zo spannend zie ik. De uitdaging zit in de slotjes voor die schuiframen ;) een paar jaar terug had John Craddock ze voor klein goud op de plank liggen. In de USA vond ik een leverancier die ze voor iets minder goud naar NL kon verschepen.
Uiteindelijk kostte het me rond de €200,- voor een complete set NOS slotjes met gelijke kleur drukknop. Wellicht dat er inmiddels een goedkoper alternatief is, maar daar heb ik me na mijn investering niet meer in verdiept.

Als de bestaande (voor zover aanwezig) nog te redden zijn, zou ik eerst dat proberen.

succes, Fenna
Afbeelding

davevandervlis

Berichtdoor davevandervlis » 19 Jul 2015, 09:38

Allen bedankt voor de reacties,

Budget parts, vis en paddock heb ik alledrie geprobeerd en kunnen niet meer leveren. Vis adviseerde oldtimer beurzen enz. Vandaar dat ik het via deze weg probeer. Ik bedoelde inderdaad de slotjes. Ik begrijp dat het nog wel eens een flinke uitdaging kan gaan worden om ze te vinden. Ik denk dat ik het dan maar op een andere manier tijdelijk moet fixeren, we zijn van plan met de laro op vakantie te gaan en dan moet hij wel dicht kunnen natuurlijk. Nogmaals bedankt allemaal voor de reacties en mocht iemand nog een idee krijgen, dan houd ik me aanbevolen.

Groeten Dave.

atilgen

Berichtdoor atilgen » 19 Jul 2015, 10:21

Probeer anders tijdens Dutch Land Rover Sort Out op zondag 30 augustus in Zeewolde.
Defender 130 TD5
88 Series III diesel

Peu

Berichtdoor Peu » 19 Jul 2015, 12:08

Veel (sleutel) plezier met je nieuwe aanwinst!
Kun je niet tijdelijk een buisje of latje onder in de rand leggen van je raampjes,?..net als bij een schuifpui?? Of zeg ik nu wat raars?.
Failing to prepare is preparing to fail!

Erik Peters

Berichtdoor Erik Peters » 19 Jul 2015, 19:30

Peu schreef:Kun je niet tijdelijk een buisje of latje onder in de rand leggen van je raampjes,?..net als bij een schuifpui?? Of zeg ik nu wat raars?.

Nee hoor, ik zat ook al aan zoiets te denken, maar bij een Series kunnen beide ruiten schuiven (de achterste naar voren en de voorste naar achteren). De voorste ruit kun je blokkeren middels een latje o.i.d.. Dit kan bij de achterste ook maar dat latje zit dan aan de buitenkant in het gootje en is simpel te verwijderen.

Groet,

Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht

Roger B.

Berichtdoor Roger B. » 19 Jul 2015, 19:41

de ander kun je dan met zo'n vitrinekast slotje blokkeren

zo'n strip metaal met een getand stuk waar het slot overheen schuift, en een uiteinde dat om het glas gebogen is

Afbeelding
gone

fenix2

Berichtdoor fenix2 » 19 Jul 2015, 20:36

hmm das een slimme :)
Het is wel een beetje priegelen om de getande strip netjes langs het rubber tussen de ruiten te krijgen.

Fenna
Afbeelding

Terug naar “Nieuw op het forum”