Berichtdoor Landmarcs » 14 Jul 2015, 23:01
Dear Rob,
Nu blijft de vraag staan: Zijn de leren gaiters (pardon "slobkousen") een nuttige toevoeging of beschermen ze totdat er zoveel zooi in de gaiter zit en blijft dat effect juist tegengesteld is aan de bescherming die ze lijken te bieden ?
En vooral de vraag: Hoe doen de leren gaiters het in sneeuw en ijs, vooral als ze in die periode ook met pekelwater in aanraking komen. Uit mijn ervaring is pekelwater en leer een heel beroerde combinatie. (En met sneeuw en stevige vrieskou met een blikje schoenenvet onder de auto kruipen is nu niet echt mijn hobby - het mag voor mij best een beetje kinky zijn, maar dit gaat mij toch wat ver. Schoenen invetten, en zo nu en dan inspuiten met siliconen-zooi, is 's winters een verplicht nummertje, maar binnen bij huiselijke temperaturen is het niet echt een punishment.)
Anyway, ik kan me goed voorstellen dat een opeenvolging van riiten door de diepe sneeuw, zo nu en dan een stevige vrieskou, en soms iets warmer (al was het maar omdat de motor na enige tijd toch wat warmte gaat afstralen) tot ijs-aangroei kan leiden. Ik had in het verleden al forse blokken ijs op allerlei plekken onder de auto ... na even gaan die ook nog eens rammelen danwel juist klem zitten (beide is bedenkelijk). Ijs in of rond de gaiters lijkt mij niet bevorderlijk voor een en ander (zonder gaiter kan ijs/harde sneeuw ook hinderlijk zijn, en naar verluid ook de swivelbol-keringen aantasten).
Groeten MarcS