even voorstellen

De plaats voor nieuwe gebruikers om zich voor te stellen en de 1e contacten te leggen.
ronald64

even voorstellen

Berichtdoor ronald64 » 12 Jul 2015, 10:42

hallo ik ben ronald 50 jaar en woon in het prachtige noorwegen :P ik heb nu een rav 4 om een beetje de bergen in te gaan misschien maar 3 x per week :lol: maar ik ben nu op zoek naar een auto erbij omdat vrouw auto nodig heeft voor haar werk,nu heb ik een Land Rover Discovery 2.5TDI 1998, 225 000 km op het oog en deze kost ongeveer 2500 euro het enigste wat er aan mankeerd is dat deze niet in de laag gear wil volgens de verkoper komt dit omdat hij deze nooit heeft gebruikt en dat deze vast geroest zit :? ,verder is het een automaat ben ik ik een beetje bang voor ivm kapot gaan je hoort zoveel verhalen.bij deze plaats ik ook even een link naar de auto is wel in het noors maar dat is niet anders,ik weet niet wat ik moet doen kopen of laten staan ivm moter en automaat.
ik hoor van jullie.
een bergrijder ronald
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... rough=true

Waterrover
Beheerder

Re: even voorstellen

Berichtdoor Waterrover » 12 Jul 2015, 11:15

ronald64 schreef:hallo ik ben ronald 50 jaar en woon in het prachtige noorwegen :P ik heb nu een rav 4 om een beetje de bergen in te gaan misschien maar 3 x per week :lol: maar ik ben nu op zoek naar een auto erbij omdat vrouw auto nodig heeft voor haar werk,nu heb ik een Land Rover Discovery 2.5TDI 1998, 225 000 km op het oog en deze kost ongeveer 2500 euro het enigste wat er aan mankeerd is dat deze niet in de laag gear wil volgens de verkoper komt dit omdat hij deze nooit heeft gebruikt en dat deze vast geroest zit :? ,verder is het een automaat ben ik ik een beetje bang voor ivm kapot gaan je hoort zoveel verhalen.bij deze plaats ik ook even een link naar de auto is wel in het noors maar dat is niet anders,ik weet niet wat ik moet doen kopen of laten staan ivm moter en automaat.
ik hoor van jullie.
een bergrijder ronald
http://www.finn.no/finn/car/used/object ... rough=true

Beste Ronald,

Welkom op het forum en bij de club :D

Het lijkt mij een prima keuze, een Disco 300Tdi met automaat. Wel is het onderhoud, wat de auto gehad heeft belangrijk. Het vastzitten van de diff-lock hoeft geen probleem te zijn. met veel kruipolie wil je het nog wel eens gangbaar kunnen maken. En anders is een grote beurt bij een Land Rover garage ook een optie. Zeker omdat je in Noorwegen vaak grote afstanden rijdt, dient de auto betrouwbaar te zijn. In ieder geval zou ik alle vloeistoffen (laten)vernieuwen met de daarbij behorende filters (ook de automaat heeft een filter) En alle rubber slangen onder de kap. Ik heb jaren met een Disco 300Tdi gereden, en vond het een betrouwbare motor die veel kilometers aankan. 6 á 7 ton is geen uitzondering. Je kan overwegen, om een aankoop keuring te laten plaatsvinden bij de Land Rover dealer. Dan weet je wat eraan komt, en wat al gebeurt is. Je kan dan een gefundeerde aankoop doen.

Groet, Chris

Edward

Berichtdoor Edward » 12 Jul 2015, 11:22

Mijn eerste LaRo was een D1 300tdi automaat uit 1998.....

Heerlijke auto waar ik met veel plezier mee gereden heb. Het enige dat de automaat kan mollen is structureel te zwaar belasten met een zware kar. Dan trekt de motor het niet en moet je naar de derde versnelling. Omdat die geen lock up heeft blijft de bak dan slippen en wordt ie te warm.

Rij je echter zonder kar of rustig met kar is er niks aan de hand. Controleer voor aanschaf wel heel erg goed op roest. De vloeren van de achterbak rotten er standaard uit, net als de wielkasten bij de vierdeurs, de achterbalk van het chassis, de binnenschermen voor en de voetbakken voor. Ook onder de accu is vaker geen vloer meer te vinden dan wel.

Vind je echter een harde met weinig roest en je conserveert hem goed kun je er idd tonnen mee rijden. :D
Edward van Vugt

Land Rover Serie IIa 1968

GJ Disco 300 Tdi

Berichtdoor GJ Disco 300 Tdi » 12 Jul 2015, 11:46

Als ik het goed begrijp gaat de vrouw dus met de rav4 naar het werk, en de Discovery word voor 3x per week de bergen in?
Dat zou ik zelf wel zo doen :P

Heb zelf ook wat kilometers gemaakt in Noorwegen en een 300tdi met automaat lijkt me daar wel zo fijn.

zoals al eerder gezegd: kijk die Hoog/Laag pook na of die los wil komen om andere problemen uit te sluiten..
en de eerdere reacties over onderhoud en roest!

Met de nattigheid in Noorwegen kan de wagen best krokant zijn...
Ga je de wagen binnen stallen? zo ja, lekker droog onderhoud doen en opknappen!
Disco 1994 300TDI

Terug naar “Nieuw op het forum”