Hallo allemaal,
Sinds een maand ben ik de (trotse) eigenaar van een land rover defender uit 1999 met een td5 motor. in de tussentijd geen problemen gehad totdat vorige week de land rover niet wou starten. Alle lampjes gaan branden en verder niks. Ik hoor de dieselpomp lopen en verder niks. Ik heb veel afgezocht op het forum en zag verschillende problemen met de startmotor voorbijkomen. Vandaag heb ik de startkabels op de startmotor gezet en deze slingerde de auto direct aan. Dus de startmotor lijkt mij wel goed.
Het gekke is dat soms na een dag wachten de auto wel aanslaat. Na vandaag doet hij werkelijk niks meer tenzij ik dus de startkabel op de startmotor zet.
Zelf zat ik aan de startonderbreker te denken maar ik heb geen idee wat ik nu moet doen.
Accu is nieuw btw
Ik hoor graag van jullie,
Gr Lennard
Defender td5 1999 start niet
Defender td5 1999 start niet
Land rover serie 3 109 verkocht
Land rover defender td5 1999
-
Landmarcs
Re: Defender td5 start niet
Dag Lennard,
Wellicht vind je hier: viewtopic.php?f=14&t=4997&start=10#p62616 al een antwoord ...
Groeten MarcS
Wellicht vind je hier: viewtopic.php?f=14&t=4997&start=10#p62616 al een antwoord ...
Groeten MarcS
- Erik Peters
LennardG schreef:Alle lampjes gaan branden en verder niks. Ik hoor de dieselpomp lopen en verder niks.
Gaat het oranje motorlampje (helemaal links) niet uit, nadat het eventjes heeft gebrand na op contact zetten?
Bij mijn Td5 heb ik nu een drie maal gehad (in een jaar tijds) dat ie niks deed wanneer ik wilde starten. Even de 2 platte stekkers (rood en zwart) van de ecu afhalen (onder de rechter stoel) en er weer op drukken was bij mij voldoende om daarna weer normaal te kunnen starten.
Groet,
Erik.
Alle eventuele typefouten, spelfouten en grammaticale onjuistheden zijn ontstaan tijdens de verzending van dit bericht
Hallo
Bedankt voor de reacties maar het heeft allemaal niet geholpen. Nu heeft de auto wel lekkage gehad waardoor er water door het dashboard is gestroomd. Zit er iets achter het dashboard zoals een relais of iets dergelijks die hierdoor kapot is gegaan?
Bedankt voor de reacties maar het heeft allemaal niet geholpen. Nu heeft de auto wel lekkage gehad waardoor er water door het dashboard is gestroomd. Zit er iets achter het dashboard zoals een relais of iets dergelijks die hierdoor kapot is gegaan?
De AS10 unit van alarm en startonderbreker zit achter het klokken spel.
Groet Jan
Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
Het leven is als een neus, haal er uit wat er in zit.
Bedankt
WAnneer deze het niet doet gaat er dan nog een lampje branden?
WAnneer deze het niet doet gaat er dan nog een lampje branden?
Ik heb het gevonden!! De as10unit bekeken en daar zag ik een loshangend oranje kabeltje. Deze heb ik aangesloten op de stekker en het was starten en lopen! Nu heb ik het nog een aantal keren getest en heeft de accu te weinig spanning..
Heb je een aantal keren achter elkaar gestart zonder t rijden? Dan zal de accu leeg zijn. Even opladen of starten met startkabels aan een andere volle accu, dan een half uurtje gaan rijden.
Mooi dat hij weer loopt. Idd even jump starten en even lekker touren om de accu op te laden.
Groet Jan
Groet Jan
Land Rover Defender 110 Td5 1998, Epsom green met wit dak, wolf velgen met Goodyear Wrangler MT/R 235/85R16. Superwinch X9 met Bowmotor 2.
-
Landmarcs
Gerard4t schreef:Heb je een aantal keren achter elkaar gestart zonder t rijden? Dan zal de accu leeg zijn. Even opladen of starten met startkabels aan een andere volle accu, dan een half uurtje gaan rijden.
Aangezien de 10% vuistregel zo gek nog niet is is een half uurtje rijden niet echt afdoende om een uitgeputte accu op te laden.
10% van de nominale 100AH-capaciteit laadt je per uur (vlgs de vuistregel), als de accu een beetje verder leeg is gaat het wel wat harder maar ook niet zo hard dat het laden in een half uurtje gepiept is. Met een lange nacht aan een 2 Amp druppellader krijg je meer in je accu -- en het rustiger laden is ook beter voor een uitgeputte accu.
Groeten MarcS