Weet iemand waar ik moet zoeken?
Defender 130 '08 2.4 Puma: geen reactie op gaspedaal
Defender 130 '08 2.4 Puma: geen reactie op gaspedaal
Voor het eerst in 6 jaar laat de 130 me staan. Ik wil hem vandaag uit de schuur rijden en na het starten brand links in het klokkenspel een oranje lampje met motorafbeelding oid. Rijden doet ie wel maar gas geven niet. Kan dus alleen stationair rijden.
Edward van Vugt
Land Rover Serie IIa 1968
-
Roger B.
Re: Defender 130 '08 2.4 Puma
vraag in de titel opnemen helpt 
had je de john gold er al uit?
dan denk ik dat je de boel daar niet herstelt hebt bij het gaspedaal... staat me bij dat ik daar iets aan een kabel moest wijzigen naast het kabelboompje er tussen prikken.
had je de john gold er al uit?
dan denk ik dat je de boel daar niet herstelt hebt bij het gaspedaal... staat me bij dat ik daar iets aan een kabel moest wijzigen naast het kabelboompje er tussen prikken.
gone
Re: Defender 130 '08 2.4 Puma: geen reactie op gaspedaal
Ah oké, dacht al dat het daar moest zitten maar kreeg niet bedacht wat dan. Zal die draden eens opzoeken en die van het gaspedaal aan elkaar solderen. Kijken of da helpt.

Edward van Vugt
-
Roger B.
boekje van de john gold ligt in die rode würth ladenkast als ik me niet vergis..... kun je kijken wat er precies gedaan moest en dat herstellen
gone
rijdt wellicht wel lekker zuinig zo.

Life's a journey, not a destination.
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Roger
Discovery2 TD5 automaat (exit April 2019) (D3 TDV6, exit eind 2016, 2x Defender TD5 exit eind 2011 en 2015)
D2 TD5 2004 automaat
Roger schreef:rijdt wellicht wel lekker zuinig zo.
Dat zeker! Vorig weekend een rondje Nederland gedaan met de Disco (Td5) en omdat de planning erg ruim was overal heen gesukkeld met een 100km/u. Voor het eerst in 13 jaar Land Rover 1:11,5 gereden.
Meestal doet 1:8,5.
Edward van Vugt
Vreemd verhaal.
De John Gold bij de Puma vereist geen soldeerwerk bij het gaspedaal. (RTFM, read the f~~ manual). Wel achter de klokken; hij heeft het snelheidssignaal nodig. Maar die moet alleen afgetakt worden en niet onderbroken.
Er is kennelijk iets mis gegaan met de montage van de John Gold. Lijkt me vrij simpel te herstellen.
Maar waarom toch verwijderen? Het is een superding! Laat lekker zitten! Ik heb hem in mijn Puma 2.2 en hij is perfect. Maar monteer hem wel correct.
In mijn TD5 heb ik een VDO. Die deed het goed in mijn Mercedes C, maar hier is het een compleet drama.
Laat lekker zitten, die John Gold, zou mijn advies zijn.
De John Gold bij de Puma vereist geen soldeerwerk bij het gaspedaal. (RTFM, read the f~~ manual). Wel achter de klokken; hij heeft het snelheidssignaal nodig. Maar die moet alleen afgetakt worden en niet onderbroken.
Er is kennelijk iets mis gegaan met de montage van de John Gold. Lijkt me vrij simpel te herstellen.
Maar waarom toch verwijderen? Het is een superding! Laat lekker zitten! Ik heb hem in mijn Puma 2.2 en hij is perfect. Maar monteer hem wel correct.
In mijn TD5 heb ik een VDO. Die deed het goed in mijn Mercedes C, maar hier is het een compleet drama.
Laat lekker zitten, die John Gold, zou mijn advies zijn.
Het signaal vanachter de tellers is puur de snelheid, de CC zal het gaspedaal signaal moeten overnemen om de wagen te laten weten hoe hard ie moet blijven rijden. DAT staat in the manual maar die heb je duidelijk nie gelezen nie
Is door een professional ingebouwd die ik blind vertrouw.......
En ik verkoop de wagen maar wil de CC houden voor een volgende en dus heb ik hem er zelf uitgetrokken. Dat dat nie echt verstandig was nie wist ik eigenlijk wel.......

Is door een professional ingebouwd die ik blind vertrouw.......
En ik verkoop de wagen maar wil de CC houden voor een volgende en dus heb ik hem er zelf uitgetrokken. Dat dat nie echt verstandig was nie wist ik eigenlijk wel.......
Edward van Vugt
-
Roger B.
donderdag ff kijken wat je gesloopt hebt 
RTFM zeggen ze dan...... maar dit topic lezen en lezen dat ie gewoon goed gewerkt heeft maar NA UITBOUW van de JohnGold dat probleem heeft ging niet blijkbaar...
RTFM zeggen ze dan...... maar dit topic lezen en lezen dat ie gewoon goed gewerkt heeft maar NA UITBOUW van de JohnGold dat probleem heeft ging niet blijkbaar...
gone
-
Roger B.
OPGELOST....
zo dik als een olifant, maar ook geheugen als een olifant
inderdaad draden bij de gaspedaalsensor-stekker moeten doorknippen destijds die na de verwijdering van de cruisecontrolle nu dus niet weer aan elkaar gezet waren...
owja.... speaking of read the fucking manual..... ga je gang... hier is ie.....

zo dik als een olifant, maar ook geheugen als een olifant
inderdaad draden bij de gaspedaalsensor-stekker moeten doorknippen destijds die na de verwijdering van de cruisecontrolle nu dus niet weer aan elkaar gezet waren...
owja.... speaking of read the fucking manual..... ga je gang... hier is ie.....

gone